Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

18.6.2010 23:15

jynsered kirjoitti:Hei, tämä ei varsinaisesti ole tetsari asia mut siihe liittyy kuitenki.. tuota ku ei äly enää riitä.. ostin sigman ja pitäs olla hyväkin ku näyttää 300km/h asti jne ja asensin ohjeiden mukaisesti ja kalibroin niinku neuvottii, mutta mittari ei anna mitää lukemaa.

Nollaa vaan näyttää.. mikä mahtaa olla vikana? Br9es tulppassaha pitäs olla häiriönpoisto? (tai sitä tuo R mun mielestä tarkoittaa) Tulpanhatusta en tiedä.. Anturi ja magneettikin on tarpeeksi lähellä toisiaan :S

Jos ei mitkää neuvot auta nii testaan polkupyörässä ja katto sitte.. Mut olisko kellää hyviä neuvoja? :S kiitos


langallinen malli kuitenki ?

18.6.2010 23:39

moi..kysyisin paljon teidän tetzari kulkee ja jaksaako vääntää 6.-vaihteel ja mitkä välit olisivat hyvät?

19.6.2010 0:35

Masa__ kirjoitti:moi..kysyisin paljon teidän tetzari kulkee ja jaksaako vääntää 6.-vaihteel ja mitkä välit olisivat hyvät?


takana vakio ja eessä piikin pienempi mitä vakiona.

19.6.2010 10:36

Miks pitäis laittaa eteen yks pienempi kun kyllä se vetää ihan hyvin niillä vakio väleilläkin?
Ja mitä se Tzr sitten kulkisi jos siihen laittaisi sen yhden piikin pienemmän eteen

19.6.2010 12:11

Johani kirjoitti:
jynsered kirjoitti:Hei, tämä ei varsinaisesti ole tetsari asia mut siihe liittyy kuitenki.. tuota ku ei äly enää riitä.. ostin sigman ja pitäs olla hyväkin ku näyttää 300km/h asti jne ja asensin ohjeiden mukaisesti ja kalibroin niinku neuvottii, mutta mittari ei anna mitää lukemaa.

Nollaa vaan näyttää.. mikä mahtaa olla vikana? Br9es tulppassaha pitäs olla häiriönpoisto? (tai sitä tuo R mun mielestä tarkoittaa) Tulpanhatusta en tiedä.. Anturi ja magneettikin on tarpeeksi lähellä toisiaan :S

Jos ei mitkää neuvot auta nii testaan polkupyörässä ja katto sitte.. Mut olisko kellää hyviä neuvoja? :S kiitos


langallinen malli kuitenki ?


Joo on langallinen.. :S

Ja minullaki on 1 pienempi edes. jaksaa kiihtyy nopeemmin ja 6 vaihteella jaksaa paremmi ku on jo hiukan väljähtäny mäntä vai mite se oli.. ja kulkee yhtä lujaa kuitenki.

19.6.2010 14:19

Semmonen kyssymyssy vielä vakiokaasuttimesta, että kun siinä on 1 nippa bensaletkulle, 2 nippaa ylivuotoletkuille ilmeisesti, 1 nippa tuorevoitelulle, 1 nippa kaasarin pohjassa tyhjennystä varten letkulle myös niin mikäs se on se 1 viimenen nippa semmonen valkoinen, muovinen, kaasarin pyörässä kiinni ollessa takaapäin katsottuna siis ei moottorin vaan ilmansuodattimen puolella oikeassa reunassa kaasaria?

19.6.2010 21:57

Hmm en ole varma mutta olisiko että siihe tulee jäähdytin-nesteletku että viileillä keleillä ei jäädy kaasari :D itsellä ei oo siinä ainakaa kyllä koko letkua :p

20.6.2010 11:21

Mpi kirjoitti:Miks pitäis laittaa eteen yks pienempi kun kyllä se vetää ihan hyvin niillä vakio väleilläkin?
Ja mitä se Tzr sitten kulkisi jos siihen laittaisi sen yhden piikin pienemmän eteen

n.140 mutta kiihtyvyys huippuihin asti pysyy kohtalaisena toisinkuin vakio välellä saa kitkuttaa 10min kaasupohjassa että saat kiertää kutosella sen 10,5k :D

20.6.2010 14:58

Masuli- kirjoitti:Mikäs mahtoi tohon tetsariin tulla, kun menin kouluun niin alkoi pitää pientä rahinaa. Sitten kun piti lähtee koulusta ja polkasin käyntiin, niin piti hirveää rahinaa ja sammui ennekuin ehdin sammuttaa. Yläkerta nyt revitty auki ja mitään pahaa jälkeä ei löytynyt. Tulppa on hieno pavunruskea ja palotilan väri vaalenee hieman pakopuolta kohti. Mäntä sekä pytty olivat erinomaisessa kunnossa myös. Huomasin, että kampiakseli jökkää aina samaan kohtaan. Olisiko mahdollista, että entisen omistajan alakertaremontin jälijltä (~4tkm sitten) olisi jäänyt jotain metallipurua, joka jökittää kampuran aina yhteen kohtaan? Kiertokangen laakerista ei ainakaan sormituntumalta löydy klappia. Mikä mahtaa siis olla vikana, auttaisiko alakerran putsaus vai mikä mahtaa olla? Kone pyörii hienosti melkein tuon kierroksen, mutta sitten jää. Mikä neuvoksi? :roll:

Itsellä on pari kertaa käyny samalla tavalla tavalla, ja syy löytynyt magneeton alta :D virtapöydän pultti oli päässy löystymään ja ottanu sitte magneettoon kiinni ja jumittanu sen :( mutta onhan se mahdollista että runkolaakerit jumittaa

20.6.2010 21:59

Jooh tuota sain tarzanista nyt tässä viikonlopun aikana keulan stefat vaihdettua, mutta kysymys kuuluukin että mites saan sinne öljyt laitettua kun yläpäästä on niitä korkkeja hankala avata. :roll: Joku vissiin tais jossain kohtaa mainitakki että sieltä alaruuvista vois injektio ruiskulla laittaa mut ite en kyllä saanu mitenkää onnistuu vaan kaikki öljyt tuli samantien ulos mitkä sisään sai. :s

20.6.2010 22:01

Jos joku osaisi neuvoa että mikähä meni kytkinlevyjen ja jousien vaihdon kanssa hiukan pieleen?
Vissii liikaa tarraa kun ei veto mene päälle mutta vaihteet löytyy? Levyt on oikeassa järjestyksessä.. :S
Mite onko sillä "keskipikkuruuvilla" mikä tai mitään merkitystä asian kanssa?
:nolo:

Ja pitäskö mun laittaa sinne se teräskuula? Sitä ei ollut siellä ku aukaisin? Perskuta ku ei tiedä oikee mikä kävisi.. Ohjauslaakerin kuula oli vissiin liian iso..

21.6.2010 5:17

jynsered kirjoitti:Jos joku osaisi neuvoa että mikähä meni kytkinlevyjen ja jousien vaihdon kanssa hiukan pieleen?
Vissii liikaa tarraa kun ei veto mene päälle mutta vaihteet löytyy? Levyt on oikeassa järjestyksessä.. :S
Mite onko sillä "keskipikkuruuvilla" mikä tai mitään merkitystä asian kanssa?
:nolo:

Ja pitäskö mun laittaa sinne se teräskuula? Sitä ei ollut siellä ku aukaisin? Perskuta ku ei tiedä oikee mikä kävisi.. Ohjauslaakerin kuula oli vissiin liian iso..


pitää laittaa kuula muttei se välttämättä tule ulos vaihdossa ja ilman kuulaa oireet on ettei se kytkin irrota kunnolla (ite otin polkupyörän navasta sen kuulan ku tipahti hukkaan). sulla on menny väärin se painelevy joka tulee kytkinlevyjen päälle ja jota jouset painaa alas. se menee yhdessä asennossa viidestä (jos on viis jousta) pelkästään pohjaan asti oikein. sillä ruuvilla siinä painelevyssä säädetään se kytkinakseli oikeen mihin tulee kytkinvaijeri. sen nuolen siinä akselissa mihin tulee vaijeri pitää levossa osotta lohkoon merkittyyn kohtaan.

21.6.2010 18:13

jynsered kirjoitti:Hmm en ole varma mutta olisiko että siihe tulee jäähdytin-nesteletku että viileillä keleillä ei jäädy kaasari :D itsellä ei oo siinä ainakaa kyllä koko letkua :p


Hyvin arvattu, mutta tämä kyseinen nippa tuskin liittyy jäähdytinnesteisiin, koska niille nesteille on omat meno-paluu-letkujen paikat mun kaasarissa. Onko sulla mitään letku kyseisessä nipassa? Onko se kenties vain tukittu sitten?

21.6.2010 19:15

Hmm en ole varma, kerran kurkkasin kaasaria ja siinä ei ollu letkua eikä kyllä tukittu varmaankaa. mut ei ole ollu oireita.. ei käy laihallakaan.

kytkin homma korjautui, painelevy oli väärin. en laittanu kuulaa mut toimiiha tuo nyt kun löysäsin vaijeria, sen verran jäykemmätt nuo uudet jouset vissii :D kiitos, olen ensi kerralla taas viisaampi :p

21.6.2010 19:45

Mitä muuta pitäs tessuun laittaa jos meinaa gianellin kiinni pistää muutakun suutinta ja minkä kokonen?