Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

3.7.2009 3:20

zemz kirjoitti:^^ Jaa ei vai? Itse pääsen kolmen pintaan tai jopa sen alle, eikä ajotyyli ole mitään mummoilua, joten on siinä eroa...


no tehooki samantien paljon enemmän mielummin kuluttaa litran enemmä bensaa satasel ku ajais nelaripiikil mil ei pysy liikenteen peräs

3.7.2009 9:58

^^Kyllä tolla vaan pysyy ihan mukavasti mukana, kunhan ei motarille eksy. Mutta joo jätetään tää tähän, ennen kun modet alkaa jakamaan lippuja banaanisaarille.

3.7.2009 11:59

Toi Cbf vie sekalaisessa ajossa sen about 1,8-1,9 l/100km (kyllä, luit oikein ;)) Eli yleensä aika tarkalleen 10l bensaa menee tankkiin noin 550km ajon jälkeen. Tankin kokohan on tossa 13l, joka pienen laskutoimituksen jälkeen riittänee laskennallisesti noin 700km yhtämittaiseen ajoon. Ei siis laisinkaan paha kulutus, sopii opiskelijabudjetillekin varsin hyvin 8)

5.7.2009 21:27

:eek: :eek: :eek: Huhhuh, mäku luulin MZ:tan 3-4L/100km olleen vähän.

5.7.2009 22:27

Niimpä. Kyllähä sitä alkaa nelari välillä houkuttelee ku ajelee bensa-aseman ohi. :D
Ite ku teen viel sekotetta, ni on se hienoa ku täytät sen 10l pöntön ja se maksaa melkei 14euroa. Sitte ku viel tiijät, et tuut takas muutaman päivän kuluttua taas.

Mut nyt täl nykysel pyöräl on kulutus jonku 4-5 satasel. Riippuu aika paljon ajosta.

Kawasakil ku ajoin, ni mentii kaks pääl 150km ja tankkasin 3 litraa. :D

8.7.2009 18:38

Vit**' kulutukselle, kaikkihan nämä syö suhteellisen vähän ja kilometrejä kesässä tulee sen verta vähän ettei kai se kukkarossa tunnu syökö kolme vai seittemän litraa sataselle. Talvella kelkkaillessa sitten eri asia, kun sadan kilsan ajon jälkeen tankkiin humpsahtaakin joskus yli kolmekymmentä litraa. :D

8.7.2009 21:46

mut aika köyhät on talvet ainaki keski suomes :D

9.7.2009 12:27

khor kirjoitti:
Vaihe kirjoitti:
Ansta kirjoitti:ite en nelarilla ajais, ajaisin mielummin vaikka entisellä pv:llä.

PV vai 640 nelariKTM?


Eiköhä Antsa tarkottanu nelaripiikkejä, piikkipuolella kun ollaan. :)



Joo ihan nelaripiikkejä tarkotin, tänääkin tuli kaupungissa CBR vastaan ni eipä käyny yhtään kateeks vaikka bensaa veis 0.5l/100km, en silti vaihtais räsääni sellasta mopoa, ihan kauheen näkönen, muistutti edestä meidän takapihalla pesivää myyrää, ja muutenkin sellanen mopoa säälittävämmän näkönen kapistus

640 nelariKTM on asia erikseen :lol:

9.7.2009 14:04

Ja toi cbr:kö on ainoo nelaripiikki? :roll: On niitä paremmankin näkösiä kun räsä, riippuu tietenkin katsojasta...

9.7.2009 15:42

Oma cebbo vie sen 2-3.5 litraa sadalla. Eihän se nyt mikään hirvee juttu ole vaikka veiskin jonkun 7 litraa, mutta kyl se mukavaa on kun ei tarvi jatkuvasti tankilla käydä.

Ja noista yllä olevista sopivan aikuisista kommenteista. Kiva tulla räyhään ihan puolustuskannalla asioista joista ei tiedä yhtään mitään. Vaikka onkin varmasti hieno ajaa sillä isin ostamalla kooteeämmällä, sehän on niiin tehokas!
Varmasti joku quotee tätä ja kertoo kuinka ajoi tutun cebarila oli niin naurettava mopo huhhuh. Eli voi jättää sellaset paskajutut kertomatta.

10.7.2009 0:16

Vaihe kirjoitti:
Ansta kirjoitti:ite en nelarilla ajais, ajaisin mielummin vaikka entisellä pv:llä.

PV vai 640 nelariKTM?

offia, mutta eipä taida olla olemassa kuusnelikymppistä ktm:ää, 690 kylläkin, jonka kuutiotilavuus 654, nusnus.

10.7.2009 0:45

kilponen kirjoitti:Oma cebbo vie sen 2-3.5 litraa sadalla. Eihän se nyt mikään hirvee juttu ole vaikka veiskin jonkun 7 litraa, mutta kyl se mukavaa on kun ei tarvi jatkuvasti tankilla käydä.

Ja noista yllä olevista sopivan aikuisista kommenteista. Kiva tulla räyhään ihan puolustuskannalla asioista joista ei tiedä yhtään mitään. Vaikka onkin varmasti hieno ajaa sillä isin ostamalla kooteeämmällä, sehän on niiin tehokas!
Varmasti joku quotee tätä ja kertoo kuinka ajoi tutun cebarila oli niin naurettava mopo huhhuh. Eli voi jättää sellaset paskajutut kertomatta.

No tota, ajoin autokoulussa cebolla.. :D
Mut kuiteskin, eihän se oo muitten päätettävissä mistä ite tykkää? Jos joku oikeasti tykkää siitä miten vähän cebbo vie ja ihan tarkkoja ollaan, ei oo tehon perään. niin miksi ostaa sitten kooteeämmää ?
Eli nyt voi jokanen ihminen ihan hyvin mielin lopettaa sen väittelyn tästä asiasta. Mitä oikeen saavutat sillä että dissaat toisen pärrää? Eiköhän jokanen sepon tai jonkun muun kevarin omistaja ole ihan tietoinen siitä minkälainen niitten oma pärrä on. Ja varmasti tiesi ostaessa mitä on ostamassa, jos ostaa seppoo niin vähän kulutusta ja huoltovälit ei tiheässä, toisinkuin kotarin.

13.7.2009 22:16

Semmoset about 6-7l/100km . Tohon kuuluu maantietä, motaria ja kaupungissa pilistelyä :)

14.7.2009 0:48

RRacer kirjoitti:
Vaihe kirjoitti:
Ansta kirjoitti:ite en nelarilla ajais, ajaisin mielummin vaikka entisellä pv:llä.

PV vai 640 nelariKTM?

offia, mutta eipä taida olla olemassa kuusnelikymppistä ktm:ää, 690 kylläkin, jonka kuutiotilavuus 654, nusnus.


Haha Fail. http://lmgtfy.com/?q=KTM+640

Sori nyt vaan, mut oli ihan pakko :lol:

14.7.2009 1:43

Razerno kirjoitti:
RRacer kirjoitti:
offia, mutta eipä taida olla olemassa kuusnelikymppistä ktm:ää, 690 kylläkin, jonka kuutiotilavuus 654, nusnus.

Haha Fail. http://lmgtfy.com/?q=KTM+640

Sori nyt vaan, mut oli ihan pakko :lol:


Jos yhtään luit esim KurapyöräWikiä ---> http://www.matkaendurot.net/wiki/index.php/KTM_640_Adventure niin Tilavuus: 624,6 cm3. :D

Ettei enempää offiks mene niin oma pyörä kuluttaa 5,5l ja siitä ylöspäin 100km matkalla.