Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

9.4.2008 19:50

Scott Skyline kirjoitti:ei reagoi säätöön, kokeiltu on jo.
Kaasari on avattu ja suutin irroitettu ja putsailtu kaasaria ja suutinta, ei oo vieläkään reagoinu. mitä se jäänesto auttaa?


minkä kokonen tyjäkäyntisuutin sulla on nyt ?
Tällanen ? http://www.cyclewareables.com/pages/mik ... mpilot.gif

Trial kirjoitti:Ei välttämättä tarvitse vaihtaa tyhjäkäyntisuutinta.


Ei välttämättä tarvi mut mulla puskee nykyää häränlailla pikkukierroksillaki 35 millisellä 50 tyhjäkäyntisuuttimella, ku miettii mitä se oli ennen 28 millisellä ja 25 tyhjiksellä.

9.4.2008 20:57

Scott Skyline kirjoitti:Minkähän takia ei Tyhjäkäynti tuppaa toimia? Mikunin 34mm flätissä, suuttimena 180. tyhjäkäynnin saa päälle, mutta se on korkea 3000 kierroksen kieppeillä, ja kierrättämällä laskee hitaasti siihen 3000. Ryypyllä pysyy käynnissä ja kuulostaa hyvältä kylmällä koneella. ilman ryyppyä lämpimällä koneella ei tahdo pysyä käynnissä ja alakierroksilla pitää ihmeellisen kuuloista ääntä, kuin jotain muminaa. Ilmansuodattimena tällainen Itse olen todennut tuon melko hyväksi, parempi kuin power filter, piper cross tai isoäidin vanhat rikkinäiset sukkahousut. Mikähän olisi vikana, ja tärkeämpänä, mikähän auttaisi?
Mulla on hyvin samanlainen ongelma 28millisen kanssa eli vakiokassun kans mut oon pähkäilly sen kans tarpeeks. En jaksa enää ees välittää siitä. Kaasuttelen vaa aina valois :D ja sit joskus se jää jumittaa 4000rpm kohalle..Ilma ruuvista ei oo hajuakaan mun kaasaris. voisko johtua siitä sitten... en tiedä.. :S

9.4.2008 21:06

Jesse^ kirjoitti:
Scott Skyline kirjoitti:Minkähän takia ei Tyhjäkäynti tuppaa toimia? Mikunin 34mm flätissä, suuttimena 180. tyhjäkäynnin saa päälle, mutta se on korkea 3000 kierroksen kieppeillä, ja kierrättämällä laskee hitaasti siihen 3000. Ryypyllä pysyy käynnissä ja kuulostaa hyvältä kylmällä koneella. ilman ryyppyä lämpimällä koneella ei tahdo pysyä käynnissä ja alakierroksilla pitää ihmeellisen kuuloista ääntä, kuin jotain muminaa. Ilmansuodattimena tällainen Itse olen todennut tuon melko hyväksi, parempi kuin power filter, piper cross tai isoäidin vanhat rikkinäiset sukkahousut. Mikähän olisi vikana, ja tärkeämpänä, mikähän auttaisi?
Mulla on hyvin samanlainen ongelma 28millisen kanssa eli vakiokassun kans mut oon pähkäilly sen kans tarpeeks. En jaksa enää ees välittää siitä. Kaasuttelen vaa aina valois :D ja sit joskus se jää jumittaa 4000rpm kohalle..Ilma ruuvista ei oo hajuakaan mun kaasaris. voisko johtua siitä sitten... en tiedä.. :S

Mulla oli ihan samanlainen ongelma viime vuonna ja johtu YEIS:n eli sen DT:n vakio "boost bottlen" vuotavasta liitoksesta. Otin sen pois ja vedin teipit imukaulan ympäri ja heti toimi.

9.4.2008 21:11

Spedr kirjoitti:
Jesse^ kirjoitti:
Scott Skyline kirjoitti:Minkähän takia ei Tyhjäkäynti tuppaa toimia? Mikunin 34mm flätissä, suuttimena 180. tyhjäkäynnin saa päälle, mutta se on korkea 3000 kierroksen kieppeillä, ja kierrättämällä laskee hitaasti siihen 3000. Ryypyllä pysyy käynnissä ja kuulostaa hyvältä kylmällä koneella. ilman ryyppyä lämpimällä koneella ei tahdo pysyä käynnissä ja alakierroksilla pitää ihmeellisen kuuloista ääntä, kuin jotain muminaa. Ilmansuodattimena tällainen Itse olen todennut tuon melko hyväksi, parempi kuin power filter, piper cross tai isoäidin vanhat rikkinäiset sukkahousut. Mikähän olisi vikana, ja tärkeämpänä, mikähän auttaisi?
Mulla on hyvin samanlainen ongelma 28millisen kanssa eli vakiokassun kans mut oon pähkäilly sen kans tarpeeks. En jaksa enää ees välittää siitä. Kaasuttelen vaa aina valois :D ja sit joskus se jää jumittaa 4000rpm kohalle..Ilma ruuvista ei oo hajuakaan mun kaasaris. voisko johtua siitä sitten... en tiedä.. :S

Mulla oli ihan samanlainen ongelma viime vuonna ja johtu YEIS:n eli sen DT:n vakio "boost bottlen" vuotavasta liitoksesta. Otin sen pois ja vedin teipit imukaulan ympäri ja heti toimi.
Ai siis se on turha kapistus? No mäkin koitan tuota heti huomenna todennäköisesti :)

Re: kaasari

9.4.2008 21:46

Nitro Man kirjoitti:
Nitro Man kirjoitti:nyt tarvitaan apua kaasarin neulan sokka onko se erikokoa kuin normaalit sokat kun tuli oltuu vähän rähmäkäpälä ja sokka tippus maahan ja loput arvaatekin...Kaasarin merkki dellorto ja tyyppi vhsb kattosin et sen kans sopii 8 eri mallii sama sokka mutta käykö perinteinen sokka vai onko noi jotain erikois sokkia...??? kiitos!



Ei se mikään ihmellinen koko ole...ihan normi hyvinvarustellusta rautakaupasta ainakin voit löytää tilalle uuden....

9.4.2008 21:50

Jesse^ kirjoitti:
Spedr kirjoitti:
Jesse^ kirjoitti:
Scott Skyline kirjoitti:Minkähän takia ei Tyhjäkäynti tuppaa toimia? Mikunin 34mm flätissä, suuttimena 180. tyhjäkäynnin saa päälle, mutta se on korkea 3000 kierroksen kieppeillä, ja kierrättämällä laskee hitaasti siihen 3000. Ryypyllä pysyy käynnissä ja kuulostaa hyvältä kylmällä koneella. ilman ryyppyä lämpimällä koneella ei tahdo pysyä käynnissä ja alakierroksilla pitää ihmeellisen kuuloista ääntä, kuin jotain muminaa. Ilmansuodattimena tällainen Itse olen todennut tuon melko hyväksi, parempi kuin power filter, piper cross tai isoäidin vanhat rikkinäiset sukkahousut. Mikähän olisi vikana, ja tärkeämpänä, mikähän auttaisi?
Mulla on hyvin samanlainen ongelma 28millisen kanssa eli vakiokassun kans mut oon pähkäilly sen kans tarpeeks. En jaksa enää ees välittää siitä. Kaasuttelen vaa aina valois :D ja sit joskus se jää jumittaa 4000rpm kohalle..Ilma ruuvista ei oo hajuakaan mun kaasaris. voisko johtua siitä sitten... en tiedä.. :S

Mulla oli ihan samanlainen ongelma viime vuonna ja johtu YEIS:n eli sen DT:n vakio "boost bottlen" vuotavasta liitoksesta. Otin sen pois ja vedin teipit imukaulan ympäri ja heti toimi.
Ai siis se on turha kapistus? No mäkin koitan tuota heti huomenna todennäköisesti :)


Ei se siinä turhaan ole. Tiivistä liitos, jos se vuotaa.

9.4.2008 22:46

Jesse^ kirjoitti:Ilma ruuvista ei oo hajuakaan mun kaasaris. voisko johtua siitä sitten... en tiedä.. :S


Voi, todennäkösesti johtuu. ei se boost bottle turha oo.

9.4.2008 23:00

Yritin kans ensin tiivistää sitä liitosta mutta ei meinannu mitenkään onnistua, ehkä mulla oli sitten reikä siinä säiliössä tjsp.

10.4.2008 0:02

ymmärsinkö nyt oikein? mulla on se liitospaikka boost bottlelle, boost bottlekin löytyy pyörästä mutta en oo pistäny sitä letkua siihen liitokseen kiinni. mutta jos pistäisin, niin tyhjäkäynti toimis. kuulostaa hiukka oudolta, pitänee kokeilla

10.4.2008 0:40

minkä kokonen tyjäkäyntisuutin sulla on nyt ?
Tällanen ? http://www.cyclewareables.com/pages/mik ... mpilot.gif
Juurikin tuollainen

10.4.2008 1:30

Scott Skyline kirjoitti:
minkä kokonen tyjäkäyntisuutin sulla on nyt ?
Tällanen ? http://www.cyclewareables.com/pages/mik ... mpilot.gif
Juurikin tuollainen


siinä lukee numero kyjessä. mikä numero ?

10.4.2008 15:26

45

10.4.2008 21:41

itellä on piperi ja 35millinen litteeluistin minkuni. tyhjis suutin oli 50. tuppas röpeltää 3000-3500 nii vaihtoin 45. ilmaruuvi 3 kierrosta auki, luistin ihan alhaalla ja käy kylmällä koneella tyhjäkäyntiä 2500 kun kone lämpenee nii laskee 1500.

10.4.2008 22:48

mulle varmaan sit kans pienempää, mistä noita saa ostettua? olisko linkkiä johki verkkokauppaan tms.?

10.4.2008 23:54

Hyvin kävi tyhjäkäyntiä tuolla 50 mutta ku tasakaasulla ajo 3000-3500 nii röpötti ja sen takia vaihdoin pienempään. kokeile ajaa kone oikeesti lämpimäksi ja ~3 kierrosta ruuvi auki ja ruuvata luistin alas sit nostaa jos meinaa sammua. kyllä se tuolla suuttimella pitäs nätisti käyvä 1500rpm.

Jos ei meinaa käyvä nätisti nii imuvuoto jossain todnäkösesti. tarkista imukaulan pultit ja kaasarista klemmarit yms.