Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

1.11.2007 21:24

Jos se on sitten jotain mikunin suuttimia, kun niissä ei mene millien mukaan noi lukemat...
Mut kannattaa sit käydä hakemas uus suutin :)

1.11.2007 21:26

en tiiä mut silmälki ku kattoo sitä reikää nii on se yli kaks millii mikä suutin kannattas olla

Re: rs

1.11.2007 21:30

-Epeli kirjoitti:
JANI91 kirjoitti:eli onkoha nyt joku pieles ku ostin räsän ja avasin kaasarin nii siel on 268 suutin ja kaasari on vakio 28 ja kuri on pois putkest. enkä sen tarkemmin tiedä miten toimii ku on mäännän rengas paskana. mut käynnis pysyy jotenki ja lähtee ki kai iha hyvi

Siis 268 suutin, joku on kirjaimellisesti ottanut koko kaasarin kapasiteetin käyttöön :)
Siis vakioseosputki tossa kyseisessä kaasarissa on just toi t268, suutin tulee siihen seosputken päähän...

omassa vakikaasarissa myös tollanen 268 kokonen "suutin". mikä tarkoitus, en tiedä. mut oikee pääsuutinhan löytyy sieltä kohokammion pohjasta sen mutterin alta:)

1.11.2007 21:49

Aivan oikein, vakiokaasarissahan oli se pikavaihto pääsuuttimessa, sitä ei ole tullut niin hirvittävästi availtua...
Unohda kaikki mitä sanoin aiemmin :)

1.11.2007 23:43

-Epeli kirjoitti:Aivan oikein, vakiokaasarissahan oli se pikavaihto pääsuuttimessa, sitä ei ole tullut niin hirvittävästi availtua...
Unohda kaikki mitä sanoin aiemmin :)

vähän off-topic ehkä mut mikäs kaasari sulla mx sitten? ainaki 34vhbs(oisko se nyt tollanen:D) lortos on myöski semmonen "pikavaihto"... eli siis vanhempie aprilioiden tt-kaasarist puhutaa täl kertaa.

2.11.2007 17:56

34 vhsb:ssä on tosiaan suuttimen pikavaihto, mutta kaasarin rakenne on täysin normaali. Kohokammion pohjassa on vaan irrotettava mutteri, josta pääsee käsiksi pääsuuttimeen.
28 phbh:ssahan suutin on kiinni siinä irrotettavassa mutterissa ja siksi kaasarin toiminta poikkeaa muista kaasareista tässä asiassa...

15.11.2007 11:39

Kertokaapas missä pyörässä olisi vakiona 32mm kaasari? Pitäisi olla ihan normaali, ei mikään RGF (se se kai oli) mallinen vaan luistin ja kurkun pitäisi olla kohtisuorassa.

15.11.2007 22:23

ostin sitten 34 flatti dellorton ku sain nii halvalla.
Mitähän mahtais vaikuttaa ku nsr on muuten normaali paitsi tt-putki.
Olisko kanavien viilauksesta apua?

17.11.2007 0:47

Kerro sä mulle toi kaasarijuttu niin mä kerron sulle miten saat konees ylävireiseks pilaamatta sylkkyä...

20.11.2007 0:03

Ei kyllä tuu mielee muuta 32 vakiokaasaria ku tuo rgf mutta se on juuri flatti, kunnei se käy?

21.11.2007 21:24

joku fiksu kertoo tost miten ilmata tuoreöljyvoitelun letkut? tai yleensä tuorevoitelu systeemi

21.11.2007 22:41

Laitat normaalisti kasaan ja ajat tankillisen seosbensalla. Sen aikana on ilmat tullu pois tuorevoitelujärjestelmästä.

21.11.2007 23:29

ookke kiitos

30.11.2007 17:02

Mitä eroo kaasaris on et onko ne kurkut kohti suorassa vai vinottain?

9.1.2008 16:56

Saako moottorikelkan kaasarin piikissä yhtä helposti säätöihin kuin normi mp-kaasarin? Eli siis onko sisällöltäänkin kaiken kaikkiaan vastaavat?