Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

13.4.2008 15:54

Mistähän näkee ulkoisesti kaasarista, että onko nelitahti vaiko kakstahti kaasari?
Kyse on 34mm flätti mikunista.

13.4.2008 16:21

jos on tuorevoitelunippa niin on 2t

13.4.2008 16:28

ja se nippa pitää luonnollisesti tukkia jos ei käytä tuorevoiteluu ??

E: onko hirveästi väliä laittaako Dellorton vai Mikunin? Ja sit viel et mikä on tollasen 32mm-34mm kaasarin imupuolen halkaisija kun pitäis vähän suunnitella ja tietää et millasta ilmanputsarii virittelis

13.4.2008 21:00

Onko flatside vaikeampi saada säätöihin kuin perinteinen luisti-kaasutin? Muistaakseni joskus kuullut että flatside hankalampi saada toimimaan kuin perinteinen kaasutin, entä onko muita suurempia eroja säätämisessä ynnä muussa?

PS. saa tarjota 32mm kaasutinta!

13.4.2008 21:03

helposti kaverin dt:n säädöt löyty mikunin flattiksen kans

13.4.2008 22:54

Ei sitä vaikeampi oo saada säätöihin.

14.4.2008 18:56

Kuin paljo vaikuttaa Suomen ja Saksan ilmaston ero pyörän säätöihin, ko itellä on tuommonen Sachs xtc ja se on Suomesa nii harvinainen ettei täältä oikein löydä tietoja siitä mutta yheltä Saksalaiselta sivustolta löyty tt suuttimet tuohon 28 milliseen dellortoon; 145er (ggf auch eine 148er) HD, 52er LD
ja 30er Gasschieber. Eka on pääsuutin, mutta kumpi nuista tokasta ja kolmannesta on tyhjäkäyntisuutin? Suomesa on silti sen verran kylmempi että varmaan pääsuutin saa olla pari numeroa isompi, mutta entä nuo kaks muuta? Ja saako Suomesta tilattua tuommosia?

14.4.2008 19:57

145-148 väliltä pääsuutin. Ja viiminen tyhjis.
Ei se ilmasta kesäsin pal paskaakaan vaikuta. Sama ku saisit aina säätää illaks uudelle ku kylmenee :D

14.4.2008 21:21

WPWW kirjoitti:145-148 väliltä pääsuutin. Ja viiminen tyhjis.
Ei se ilmasta kesäsin pal paskaakaan vaikuta. Sama ku saisit aina säätää illaks uudelle ku kylmenee :D

Jos totta puhutaan niin täytyis jos haluis pysyä ihannesäädöissä koko ajan :)

15.4.2008 14:44

Joo kyllä tuo 148 pääsuuttimen pitäs riittää kylmemmillekki keleille, katoin nuo vakiosuuttimet nii pääsuutin oli 138, tyhjäkäynti 50 ja ryyppysuutin 65. Aika paljon pitää pienentää nuita tyhjäkäynti-ja ryyppysuutinta, ryyppysuutinta 15 ja tyhjäkäyntiä 20 numeroa. Mopo-sportilta näköjään löyty nuita suuttimia eli pitää varmaan laittaa tilaukseen

15.4.2008 14:58

-Epeli kirjoitti:
WPWW kirjoitti:145-148 väliltä pääsuutin. Ja viiminen tyhjis.
Ei se ilmasta kesäsin pal paskaakaan vaikuta. Sama ku saisit aina säätää illaks uudelle ku kylmenee :D

Jos totta puhutaan niin täytyis jos haluis pysyä ihannesäädöissä koko ajan :)


Jes, piikistä 0,5 hepan lisäys ku laitat illaks numeroa isomman suuttimen :D

17.4.2008 18:53

mitkäs suuttimet saattais toimia hyvin 32mm mikunissa. nyt 310/30 ja toimii erittäin nuhaisesti ajaessa ja tyhjäkäynti huutaa eikä muutu vaikka kuinka säätää.

17.4.2008 22:18

Osaisko joku varmistaa että onko tuo gasschieber tyhjäkäyntisuutin? Ois turhauttavaa tilata väärät suuttimet.

18.4.2008 15:15

Mitäs eroa on mikuni tmx ja tm kaasuttimilla. Hinnassa eroa melko melkeen 70e.
Siis 35mm tmx 155e ja 34mm tm 210e

18.4.2008 22:32

Nyt on 32mm kiinni ja toimii, mut yläkierroksilla booaa. suutin 310 ja unifiltter, itellä ei oo koskaan kokemusta et millasta suutinta ois hyvä lähtee kokeilee ku booaa. ainoastaan ku on röpöttäny.joten oisko kellään antaa vinkkiä mitä vois mahdollisesti kokeilla ku oireet on seuraavat: täyskaasulla korkeilla kierroksilla rupee hyytymään ja booaamaan. ylämäkeen ei jaksa vääntää ku booaa vaan, kaasari yskii välillä.