Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

4.7.2015 0:08

Mikä mahtaa olla hussessa vikana kun laittaa virrat päälle niin mittari on pimeänä eikä anna kipinää mutta valot ja vilkut toimii? Kiitos jo etukäteen!

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

23.7.2015 4:21

Salonen99 kirjoitti:Mikä mahtaa olla hussessa vikana kun laittaa virrat päälle niin mittari on pimeänä eikä anna kipinää mutta valot ja vilkut toimii? Kiitos jo etukäteen!

Onks 09 husse? Mulla nimittäi alko tekee tänää iha samaa. Lähti käyntiin oli käynnissä 2sec ja sit pimeni mittaristo ja ei enää lähteny tulille.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

25.7.2015 22:00

07 husse on ja mulla oli mennyt cdi paskaks niin sen takia ei toiminut. :)

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

28.7.2015 19:01

Mikäköhän meni hussesta (wr 250 -07) kun Meni johdot maskin takaa oikkariin ja sammu ja sen jälkee tosi huono kipinä että staattori vai cdi???
Toisella puolla koitin jo
paljonko pitäis tulla virtaa staattorilta?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

30.7.2015 14:42

Joo elikkäs vika selvisi eli oli sulake palanut mutta entäs tietääkö kukaan miksi polttaa sulakkeita? Laitan uuden sulakkeen laitan käyntiin 3sec niin mittaristo pimenee ja kipinä katoaa?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

31.7.2015 20:57

Ottaa maihin jostain..? Johtoja penkoon

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

17.8.2015 22:57

Pikasesti tarvis nyt apua! 8o Näsäriin pitäis saaha uus Cdi ja vastauksen tarvisin seuraavaan: Meneekö jc22 näsäristä heittämällä Cdi-boksi jc20? Jos jollain on 100% varmaa tietoa ja haluaa sen jakaa, niin olisin erittäin kiitollinen. Varmistusta kyselen siksi, koska ite en oo livenä uudemman näsäriin Cdi:tää nähny ja muutaman kuvan perusteella mitä oon löytäny, niin näyttäis olevan erillaiset liittimet. Kiitän jo etukäteen jos joku tietäjä mua vähän valaisis. :)

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

26.8.2015 15:47

Onko kellään mitään ideaa ostin kotariin minniled vilkut ja nyt on semmonen ongelma kun laittaa vilkun päälle niin kaikki muut valot vilkkuu mittaristo yms mutta vilkut ei? Sähköjä oon koittannu käydä läpi. Vilkkujen vilkkujen,maa johdot kun katkaisee niin sillon ei vilku muutkaan valot enään.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

17.7.2016 17:56

Mitähän mun vilkuille tapahtu ku lähin pihata ni ekassa risteyksessä huomasin että vasemmat vilkut ei toimi. Sit kokeilin oikeita vilkkuja ni ne aytty pari kertaa ja lakkas myös toimimasta. Edellisenä iltana toimi ihan normaalisti. Kaikki muut sähköt toimii normaalisti.

E: vika löytyi releestä :D

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

18.7.2016 23:32

No kävin ostamassa uusen releen. Välillä toimii ihan hyvin mutta sit välillä jää vaan palamaan. Sitku antaa olla hetken ni yhtäkkiä toimiiki taas:/ apuja? :D

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

21.7.2016 12:33

Kävin hommaamassa uudet etuvilkut vanhojen huonojen tilalle. Asennuksen aikana huomasin että vanhoilla led vilkuilla ei ollut vastuksia ollenkaan :D Uusilla vilkuilla tärä ongelmaa ei enää ole ollut. Jätän nää viestit tänne kuitenki ni jos joku tulee samanlaisen ongelman kanssa tänne hakemaan apua ni tästä saattaa olla apua

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

13.8.2016 17:37

kuinka monta volttia pitäisi tulla 12v akkuun? Itsellä tulee re detsiin 13.50 tyhjäkäynnillä ja vähä ku kierrättää nii menee sinne 14-15 väliin

On kokeiltu uudella akulla ja parilla jännitteentasaajalla

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

12.10.2016 11:45

Latausvirta käynnissä ollessa 14-15 volttia ja ehjällä akulla ainakin 12,5 volttia ilman että pyörä on edes käynnissä.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

13.11.2016 16:46

Mikä mahtaisi olla vikana Yamaha XT:ssä, kun kaikki muut valot palaa paitsi etuvalo. Maahan on yhteydessä, mutta virtaa tulee todella vähän etuvalolle.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

22.11.2016 8:46

Missä vika kun startatessa akun jännite tippuu 7 volttiin eikä jaksa kunnolla pyörittää? Ei edes lisävirran kanssa. Startin laakeri tosin oli hieman heikossa hapessa mutta sen ei noin paljon pitäisi vaikuttaa. Ei siis jaksa käynnistää startilla. Hiilet on vaihdettu. Pyöränä yamaha dt 125 re vm.2007