Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

31.8.2007 14:48

gamefear/o_o kirjoitti:Eipä oo ihan noin yksinkertanen juttu kuule. Se sulake mikä palaa on valoille ja vilkuille tarkotettu, jostai ottaa nyt oikosulun valopiiristä. Valot menee käyntiin kun pyörä menee käyntiin ja sähköstarttiin en oo koskenu ku ihan työntämäl koittanu laittaa käyntiin. Sama juttu myös sähköstartil. tarvis vaa nyt tosta sähkökaavasta kattoo et mitkä värikoodit on juuri valoille ja avata ne kaikki ja tarkistaa mistä se ottaa oikosulun. Vilkut ja valot kaikki poistettu käytöstä ja pyörä laitettu päälle ja silti sulake paloi joten se on siellä sisäpiirissä olevassa sähkökentässä se vika.
Aaa siinä on siis useampi sulake kuin yks, sitte vaa käymään kaikki johdot et mikä ottaa maihin.

3.9.2007 9:46

Tein eilen Yamaha TW:see vilkkujen jne. merkkivaloja, ku testasin ylimäääräsii liittimii, et mitä niist käy, nii sulake palo. No sen mä sain vaihettuu, ja löysin sit viimein oikeet liittimet valoille. Ku sain ne merkkivalot liitettyä, nii huomasin et vapaan valo ei toimi, tarkistin kaikki juotokset, kaikki oli kunnossa. Sitte huomasin, et startti ei pyöri napista. Työntämäl lähti käyntii. Ajovalot, vilkut ja takavalo toimii, mut startti pyörii, mut ku napist painaa, nii mitää ei tapahu. Missä vika ja mitä tein väärin?

6.11.2007 18:54

Tänne voi ilmeisesti kertoa huolia sähköistä.
Eli akku ei ilmeisesti lataudu. Tämä vika tuli sen jälkeen, kun sain servomoottorin vaihdettua. Se on melko ahdas tila missä se servo on niin voi olla, että olen jotain liitintä siinä vahingossa rämplänny. Olen kyllä yrittäny kattoa niittä liittiä, mutta en oikein meinaa vikaa löytää. Eikai servon vaihtaminen voi tohon vaikuttaa, kun servon pitäisi olla samaa vuosmallia mitä edellinen. Ja jos joku liitin on irti, niin minkä liitoksen veikkaatte olevan irti, kun pyörä muuten toimii hyvin, kunnes virta loppuu akusta :D

6.11.2007 19:49

samba2 kirjoitti:Tänne voi ilmeisesti kertoa huolia sähköistä.
Eli akku ei ilmeisesti lataudu. Tämä vika tuli sen jälkeen, kun sain servomoottorin vaihdettua. Se on melko ahdas tila missä se servo on niin voi olla, että olen jotain liitintä siinä vahingossa rämplänny. Olen kyllä yrittäny kattoa niittä liittiä, mutta en oikein meinaa vikaa löytää. Eikai servon vaihtaminen voi tohon vaikuttaa, kun servon pitäisi olla samaa vuosmallia mitä edellinen. Ja jos joku liitin on irti, niin minkä liitoksen veikkaatte olevan irti, kun pyörä muuten toimii hyvin, kunnes virta loppuu akusta :D

Jos löytyy ampeerimittari, ni otat sulakkeen pois ja laitat ampeerimittarin kiinni sulakeriasiaan silleen, että miinuspuoli on kiinni siinä johdossa joka tulee akulta ja pluspuoli siinä johdossa joka lähtee sulakkeelta.

Ampeerimittarin pitäis näyttää suunnilleen arvoa 2.5A, kun kierroksia on 5000. Jollei näytä, on laturissa vikaa.

9.11.2007 8:13

Onko tämä nyt sähkövika mutta tässä sama viesti jonka postasin jo tonne Husse topicciin.

Joskus kyselin tätä jo mutta en muista saaneeni oikein vastausta. Eli aina pesun jälkeen pyörä ilmeisesti nappaa jostain vettä sisään ja kun lähdet lämmittelyn jälkeen liikkeelle niin ensimmäisen kerran kun kaasua hölläät pyörä sammuu tai ei käy muuta kuin tyhjäkäynnillä. Nyt vain huomasin että kun pyörä seisoi puolisen tuntia räntäsateessa kävi samallalailla joten pitäisi saada jotenkin korjattua tämä että voisi ajella nyt talvellakin.

Joten osaisiko kukaan neuvoa, ja kyseessähän on -07vm joten voisiko liittyä kaasarin sähköhärpäkkeisiin ? Ja "vika" on yleensä korjaantunut sillä kun on liikkelle päässyt ja vedättänyt hetken kunnolla , talvella vain huomasin sen hieman hankalaksi jonkinasteisen pidon puutteen johdosta ;)

9.11.2007 9:50

Ei tuohon ole muita ratkaisuja, ellet ajatellu rakentaa katteita koko pyörän ympärille.

Toki voit käydä sähköpiuhat läpi ja koittaa suojata kaikkista näkyvimmät teipillä.

9.11.2007 10:10

Jonttu179 kirjoitti:Aina pesun jälkeen pyörä ilmeisesti nappaa jostain vettä sisään ja kun lähdet lämmittelyn jälkeen liikkeelle niin ensimmäisen kerran kun kaasua hölläät pyörä sammuu tai ei käy muuta kuin tyhjäkäynnillä. Nyt vain huomasin että kun pyörä seisoi puolisen tuntia räntäsateessa kävi samallalailla joten pitäisi saada jotenkin korjattua tämä että voisi ajella nyt talvellakin.

Joten osaisiko kukaan neuvoa, ja kyseessähän on -07vm joten voisiko liittyä kaasarin sähköhärpäkkeisiin ? Ja "vika" on yleensä korjaantunut sillä kun on liikkelle päässyt ja vedättänyt hetken kunnolla.
Katoppas miltä tulpanhattu näyttää, onko ottanut nestettä sisälle yms. Joskus tuppaa käymään siten, että vesi valuu suoraan tulpanhattuun ja jää sinne aiheuttaen kuvailemiasi ongelmia. Jos se näyttää huonolta niin vaihda paremmin suojaava tilalle.

9.11.2007 17:26

Täytyy tota tulpanhattua koittaa kattoa, mietittiin jo että vika voisi olla siinä kaverin kanssa mutta hyvä että joku muukin on sitä mieltä ;) Ja se tulpanhattu on suht löysäntuntunen että voi hyvinkin olla siitä kiinni. En vain vaikuttanut olevan ainoa kellä oli kyseisessä pyörässä ja 07vm sama ongelma :S

Yamaha Dt 125R vm.90

11.11.2007 1:59

Mikä on dt:ssä ku hävis vilkut, töötti, kierroslukumittari ja takavalo toiminnasta?apua!

Re: Yamaha Dt 125R vm.90

11.11.2007 10:37

rämppä69 kirjoitti:Mikä on dt:ssä ku hävis vilkut, töötti, kierroslukumittari ja takavalo toiminnasta?apua!
Johto poikki?

Re: Yamaha Dt 125R vm.90

11.11.2007 12:18

RallyS1 kirjoitti:
rämppä69 kirjoitti:Mikä on dt:ssä ku hävis vilkut, töötti, kierroslukumittari ja takavalo toiminnasta?apua!
Johto poikki?

Sulake?

Re: Yamaha Dt 125R vm.90

11.11.2007 14:30

pertt-UP- kirjoitti:
RallyS1 kirjoitti:
rämppä69 kirjoitti:Mikä on dt:ssä ku hävis vilkut, töötti, kierroslukumittari ja takavalo toiminnasta?apua!
Johto poikki?

Sulake?


Kierroslukumittari on mekaaninen, eli sen toiminta ei riipu sähköstä.

Re: Yamaha Dt 125R vm.90

11.11.2007 22:01

TheMustonen kirjoitti:Kierroslukumittari on mekaaninen, eli sen toiminta ei riipu sähköstä.

Ja topikkihan oli?.. Kierroslukumittarissahan voi olla vaikka vaijeri poikki, tai hampikkaat sileenä.

yamaha dt ongelmasta

11.11.2007 22:19

joo sori, siis lämpömittaria tarkotin, missähän noi dt:n sulakkeet mahtaa olla, ku ei mistään rasiaa löytyny. Tosin vilkun katkaisija on aika rempula et voikohan tää kaikki johtua siitä? mikäs se iso pötykkä on siellä valomaskin takana, missä näkyy sisällä jotain releen tyyppistä tms.

12.11.2007 7:38

Mulla teki noin, ku oli akku paskana. Lataa akku ja testaa sitten uudestaan.