Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

30.5.2007 21:41

mistä lähteä mitailemaan, että näkee toimiiko cdi-boksi? onko minkälaista oiretta jos on sytytyspuola rikki, ei kipinää? mula on silai, että kipinä tulee, vetoja ei ole ja pätkii yläkiekoilla. tulppia on kokeiltu monia, bensan tulossa/kaasarin säädöissä ei ole häikkää. osaako päätellä näistä mikä vois olla paskana?

31.5.2007 16:52

mikähän olis vikana ku näsäristä ei toimi sähköstartti ja valot mut muuten toimii ja kaikki on magneeton lähellä kiinni

31.5.2007 19:53

Joouni kirjoitti:
Junza kirjoitti:Olis tällanen kysymys, että jos pyörästä menee jännitteensäädin hajalle niin kuinka suuri todennäköisyys on et hajottaa myös laturin?


No siis se jännitteensäädin on osa sitä laturia joka koostuu siitä jännitteensäätimestä sekä magneeton käämeistä ja vauhtipyörästä. Jos säädin hajoaa ei muiden osien kuin akun pitäisi kuitenkaan kärsiä.


Kiitos :D Aattelin vaan ku oon yhtä mopoa täs katellu niin siinä on jännitteensäädin rikki ja akku heikolla hapella niin toi säädin on vissiin sitä akkuaki kiusannu...

Väärinpäin??

31.5.2007 20:06

Yamaha DT 125cc alkoi käyttäytyä todella oudosti. Moottori alkoi käydä VÄÄRINPÄIN?? Lähtee käyntiin, mutta käy todella epätasaisesti. Kun laitan 1:n päälle, niin pyörä peruuttaa :(

Mikä ihmeessä voisi olla vikana? Voiko kipinän ajoitus olla niin pahoin pielessä, että tämä on mahdollista?

1.6.2007 16:57

Sport Prosta katos kipinä ajossa, ei varoitellut yhtään, vaan katosi saman tien..
E: Puolassa vika..
Viimeksi muokannut pertt-UP- päivämäärä 6.6.2007 10:23, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Väärinpäin??

1.6.2007 22:06

jamisi kirjoitti:Yamaha DT 125cc alkoi käyttäytyä todella oudosti. Moottori alkoi käydä VÄÄRINPÄIN?? Lähtee käyntiin, mutta käy todella epätasaisesti. Kun laitan 1:n päälle, niin pyörä peruuttaa :(

Mikä ihmeessä voisi olla vikana? Voiko kipinän ajoitus olla niin pahoin pielessä, että tämä on mahdollista?


Siis tuota mulla kävi kans kerran näin ku oli vielä dt, et ku oli pyörä käynnis ja sitte se liikku vähän taakseppäin ja käännin kaasua niin lähti kans peruttaan... mut sitte se taas pelitti ku sammutti pyörän

Re: Väärinpäin??

1.6.2007 22:41

Sytkän asetukset kun tarpeeks pielessä, niin pyörä peruuttaa.

31.7.2007 18:27

Mistä pitäisi alkaa etsimään vikaa, kun purin pyöräni ja kasasin uusiksi, niin enää ei sähköt toimi. Suurin osa piuhoista on kiinni (vilkkuja ei ole, piuhat irrallaan. Kun laittaa virrat päälle niin YPVS ei inahdakaan, mikään mittariston valoista ei pala eikä mistään napista painamalla tapahdu mitään. Ainoa mikä ilmeisesti toimii on tappokatkaisija. Akku on täynnä, vaihdoin sulakkeenkin ja olen jännitemittarila kokeillut piuhoja ja tuntuu vähän siltä, että osa piuhoista jotenkin kiertäisi virtalukon, esim. yhdistin akun johdot ja laitoin mittarin päät töötin piuhoille ja virta kulki koko ajan, vaikka tööttiä ei painaisi tai virrat eivät ole päällä. Missä vika? Monta tuntia pulannut tuon kanssa ilman mitään tulosta.

3.8.2007 18:02

Olis tällanen ''ongelma'': Vaihdan kevariin maskin, jossa ei ole paikka kuin yhdelle polttimolle vaikka kahta tarvitsisi. En oikein tajua sähköistä mitään ja kerran kun sovitin maskia, otin toisesta polttimosta lampun pois ja kun laitoin virran päälle niin tietty meni sulake. Eli mitä pitäisi tehdä jottai saisin sen toisen valon hiiteen siitä? Vai voiko sitä edes ottaa pois?

12.8.2007 11:09

Osaaks kukaan sanoo et mikähä derbis nyt on.. (Derbi GPR 125 NUDE) Ennen koneremppaa toimi kaikki täydellisesti, konerempan jälkeen on alkanut polttamaan kokoajan toisen sulakkeen joka on Valoille/vilkuille.. Kaikki liittimet ja oikosulku mahdollisuudet oon kattonu läpi ja kaikki on niinkun ennenkin. Kellään ollu samaa vikaa että polttaa samantien toisen sulakkeen? Virrat päällä toimii vilkut, kun käynnistän palaa sulake heti. Joku vois pistää YV-VIESTIÄ jos on SÄHKÖKAAVA kuvaa galleriassa tai koneella jos vois lähettää. Kiitos jo etukäteen

13.8.2007 8:56

gamefear/o_o kirjoitti:Osaaks kukaan sanoo et mikähä derbis nyt on.. (Derbi GPR 125 NUDE) Ennen koneremppaa toimi kaikki täydellisesti, konerempan jälkeen on alkanut polttamaan kokoajan toisen sulakkeen joka on Valoille/vilkuille.. Kaikki liittimet ja oikosulku mahdollisuudet oon kattonu läpi ja kaikki on niinkun ennenkin. Kellään ollu samaa vikaa että polttaa samantien toisen sulakkeen? Virrat päällä toimii vilkut, kun käynnistän palaa sulake heti. Joku vois pistää YV-VIESTIÄ jos on SÄHKÖKAAVA kuvaa galleriassa tai koneella jos vois lähettää. Kiitos jo etukäteen
Eiköhän tosta tuntuis jo selviävän että sähköstartti aiheuttaa oikkarin ja sulakkeen poksahduksen? Onko poljin käynnistys mahdollisuutta?

19.8.2007 21:06

saisko yhden ledin toimimaan vilkkuna

20.8.2007 15:28

^Toki saa yhdenkin ledin vilkuksi, mutta miten mahtaa autoilijat huomata?

Kipinä hukassa

30.8.2007 20:48

Elikkäs olisiko kellään minkäänlaista tietoa että mistä johtuu sellainen sähkövika kun pyörä lähtee käyntiin ja sit sammuttaa virta-avaimesta ja yrittää jälleen käynnistää niin on kipinä hukassa? Pyörän merkki on yamaha tzr -89 ollu korjaamol koht seittämän viikkoo ja siellä on myös kaikki ihan ymmällään kyseisestä viasta.[/b]

31.8.2007 11:36

RallyS1 kirjoitti:
gamefear/o_o kirjoitti:Osaaks kukaan sanoo et mikähä derbis nyt on.. (Derbi GPR 125 NUDE) Ennen koneremppaa toimi kaikki täydellisesti, konerempan jälkeen on alkanut polttamaan kokoajan toisen sulakkeen joka on Valoille/vilkuille.. Kaikki liittimet ja oikosulku mahdollisuudet oon kattonu läpi ja kaikki on niinkun ennenkin. Kellään ollu samaa vikaa että polttaa samantien toisen sulakkeen? Virrat päällä toimii vilkut, kun käynnistän palaa sulake heti. Joku vois pistää YV-VIESTIÄ jos on SÄHKÖKAAVA kuvaa galleriassa tai koneella jos vois lähettää. Kiitos jo etukäteen
Eiköhän tosta tuntuis jo selviävän että sähköstartti aiheuttaa oikkarin ja sulakkeen poksahduksen? Onko poljin käynnistys mahdollisuutta?

Eipä oo ihan noin yksinkertanen juttu kuule. Se sulake mikä palaa on valoille ja vilkuille tarkotettu, jostai ottaa nyt oikosulun valopiiristä. Valot menee käyntiin kun pyörä menee käyntiin ja sähköstarttiin en oo koskenu ku ihan työntämäl koittanu laittaa käyntiin. Sama juttu myös sähköstartil. tarvis vaa nyt tosta sähkökaavasta kattoo et mitkä värikoodit on juuri valoille ja avata ne kaikki ja tarkistaa mistä se ottaa oikosulun. Vilkut ja valot kaikki poistettu käytöstä ja pyörä laitettu päälle ja silti sulake paloi joten se on siellä sisäpiirissä olevassa sähkökentässä se vika.