Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

6.4.2007 17:37

Parempaakaan topikkia ens löytänyt, joten pistetäämpäs tänne..
Mikä olisi paras tapa toteuttaa ylikuumenemis valo lämpömittarin rinnalle? Valo siis toimisi samasta anturista kuin lämpömittari. Valoksi tulisi muutama silmiin suunnattu superkirkas ledi.
Syksyllä tuli idea tällaisesta kun unohtui lämpötilan seuraaminen ja kone pääsi leipomaan..

9.4.2007 14:47

Itselläkin tullut taas ongelmia noiden minivilkkujen kans :/ vasemman puolen vilkut toimii normaalisti mutta oikeanpuoleiset vilkut vaan palaa. MIssä vika?

9.4.2007 16:51

laz89 kirjoitti:Itselläkin tullut taas ongelmia noiden minivilkkujen kans :/ vasemman puolen vilkut toimii normaalisti mutta oikeanpuoleiset vilkut vaan palaa. MIssä vika?


itelläki on sama vika. Toisin syy on vilkunmerkkilampun puuttuminen, mittaristosta. Eli jos se puuttu niin pitäisi vilkun vain palaa...

20.4.2007 14:50

No nii nyt räjähti hermot....
Eli taas meni sulake rikki ja akku tyhjäksi. Virrat katoavat ihmeellisesti sinä aikana kun pyörässä ei ole virtaa, jonka jälkeen täytyy startata polkemalla ja vilkut ei toimi, mutta etu ja takalamppu toimii.
Ja sen jälkee kun pyörän sammuttaa ja koittaa laittaa saman tien virrat takasin niin ei mitään virtaa koko pyörässä. Edellisen sulakkeen vaihdon jälkeen pääsin 1,5 päivää....
Pikaiset neuvot ois kiva... viikonloppuna ku ois tota ohjelmaa (akku on jo latauksessa).

26.4.2007 18:16

Mistähän mahtaa johtua kun RG:ssä vilkut toimivat aivan normaalisti alle 4000rpm, mutta kierrosten noustessa korkeammalle ne yksinkertaisesti lopettavat toimimisen. Voisiko akku olla niin tohjona että vilkuille ei riitä yksinkertaisesti virtaa korkeilla kierroksilla?

28.4.2007 22:12

Osaisko kukaan sanoa, mistä johtuu että räsä on alkanu polttamaan 15A sulaketta. Nyt on menny jo pari kappaletta viikon sisällä. Ne yleensä palaa silloin, kun on ollu pitkät valot vähän aikaa päällä. Eikä ne valot välttämättä ole edes 10min päällä. Oudolta tuntuu kun ei viime vuonna tehnyt tuota, vaikka tuli vielä pidempään pidettyä pitkiä päällä.

29.4.2007 0:51

<Jakkari> kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa, mistä johtuu että räsä on alkanu polttamaan 15A sulaketta. Nyt on menny jo pari kappaletta viikon sisällä. Ne yleensä palaa silloin, kun on ollu pitkät valot vähän aikaa päällä. Eikä ne valot välttämättä ole edes 10min päällä. Oudolta tuntuu kun ei viime vuonna tehnyt tuota, vaikka tuli vielä pidempään pidettyä pitkiä päällä.
oikosulku. tarkista johdot, ettei ota runkoon kii.

2.5.2007 16:29

Kysäsin tätä jo tuolla isompien poikien puolella josta en vastausta saanut vaikka samat vilkut menee kyllä niihinkin pyöriin , mutta kuitenkin. Eli pari viikkoa jo tullut tapeltua noitten Dicen led-vilkkujen kanssa , mutta ei millään toimi. Olen kokeillut sekä uutta relettä ja Dicen omia vastuksia joilla heidän vilkut pitäisi saada pelittämään. Ekan sivun jutut siis periaatteessa koitettu jo muttei toimi , joten onko muita ehdotuksia ? Hommaan kohta kyllä polttimovilkut jos ei ala toimimaan , vaikka ne ovatkin paljon himmeemmät yleensä :S

2.5.2007 17:14

Jonttu179 kirjoitti:Kysäsin tätä jo tuolla isompien poikien puolella josta en vastausta saanut vaikka samat vilkut menee kyllä niihinkin pyöriin , mutta kuitenkin. Eli pari viikkoa jo tullut tapeltua noitten Dicen led-vilkkujen kanssa , mutta ei millään toimi. Olen kokeillut sekä uutta relettä ja Dicen omia vastuksia joilla heidän vilkut pitäisi saada pelittämään. Ekan sivun jutut siis periaatteessa koitettu jo muttei toimi , joten onko muita ehdotuksia ? Hommaan kohta kyllä polttimovilkut jos ei ala toimimaan , vaikka ne ovatkin paljon himmeemmät yleensä :S


Kytkepäs ne vastukset rinnan niiden vilkkujen kanssa niin pitäisi toimia. Jos ei niin sitten vastukset ovat väärän kokoiset. Jos ne ovat väärän kokoiset niin sitten lasket millaiset ovat oikeat ja ostat sellaiset.

2.5.2007 19:05

Avasin yhden niistä vastuksista , eli otin siitä päältä sen kumin pois ja huomasin että ne ovat olleet rinnankytkettyinä , mutta eivät silti toimi :S Vastuksesta ei näe sen vahvuutta , vai voiko sen lukea jotenki näistä väriviivoista ? Jos jollain on muita ideoita niin ilomielin kuunnellaan.

E: Tuli vähän laskeskeltua tässä ja vilkkujen kyllä pitäisi arvojen puolesta toimia uudella releellä , vanhasta en oikein tiedä että toimisiko vastuksien kanssa kun mitään arvoja en siitä löydä :S Mikähän mahtaa olla kun pitäisi olla sähköarvot kohdallaan mutta ei kuitenkaan pelitä ?

2.5.2007 20:32

Jonttu179 kirjoitti:Avasin yhden niistä vastuksista , eli otin siitä päältä sen kumin pois ja huomasin että ne ovat olleet rinnankytkettyinä , mutta eivät silti toimi :S Vastuksesta ei näe sen vahvuutta , vai voiko sen lukea jotenki näistä väriviivoista ? Jos jollain on muita ideoita niin ilomielin kuunnellaan.

E: Tuli vähän laskeskeltua tässä ja vilkkujen kyllä pitäisi arvojen puolesta toimia uudella releellä , vanhasta en oikein tiedä että toimisiko vastuksien kanssa kun mitään arvoja en siitä löydä :S Mikähän mahtaa olla kun pitäisi olla sähköarvot kohdallaan mutta ei kuitenkaan pelitä ?


Onko ne vastukset siis olleet vilkkujen kanssa rinnan? Sen vastusarvon voi näkee niistä värikoodeista tai sitten sen voi mitata vaikkapa yleismittarilla.

Minkä tehoiset alkuperäiset vilkut olivat, ja minkä tehoiset ne ledivilkut ovat?

2.5.2007 20:59

Juu ne oli rinnan kytketty ja laskin sen tarvittavan vastuksen "koon" sillälailla , et katoin releen luvut ja paljo vilkut vie sitä virtaa ja se ylijäävä määrä sit korvattais vastuksella. Toivottavasti selkeni yhtää :P

30.5.2007 19:13

Olis tällanen kysymys, että jos pyörästä menee jännitteensäädin hajalle niin kuinka suuri todennäköisyys on et hajottaa myös laturin?

30.5.2007 20:50

Junza kirjoitti:Olis tällanen kysymys, että jos pyörästä menee jännitteensäädin hajalle niin kuinka suuri todennäköisyys on et hajottaa myös laturin?


No siis se jännitteensäädin on osa sitä laturia joka koostuu siitä jännitteensäätimestä sekä magneeton käämeistä ja vauhtipyörästä. Jos säädin hajoaa ei muiden osien kuin akun pitäisi kuitenkaan kärsiä.

30.5.2007 21:02

Komppaan.

Mistä lähteä ettimään vikaa siihen, että kierroslukumittari "hyppii". Varsinkin korkeilla kierroksilla mittaria ei voi enää tarkasti lukea. Joskus valoissa se myös liikehtii vilkkujen tahtiin. Oiskohan joku maadotus irti tai anturi rikki. Hyvin ärsyttävää kun ei tiedä oikein koska vaihtaa.

Koitan ettiä ton Cagivan sähkökaavion, jos siitä olis jotain apua. Itte en niistä tajua mitään.