Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

missä vika?

22.5.2008 8:52

Mikä vika KTM exc 125 vm.00?
Joo eli jos joku tietäs mikä on ku oon kaiken mahollisen kattonu jo ja menee hermot. Aina ku polkasee käyntii ni lamppu hajoo, (saa liikaa virtaa) oon vaihtanu jännitteensäätäjän ja johtosarjan.

Re: missä vika?

22.5.2008 14:26

jannewee kirjoitti:Mikä vika KTM exc 125 vm.00?
Joo eli jos joku tietäs mikä on ku oon kaiken mahollisen kattonu jo ja menee hermot. Aina ku polkasee käyntii ni lamppu hajoo, (saa liikaa virtaa) oon vaihtanu jännitteensäätäjän ja johtosarjan.


paljonko lamppu saa jännitettä?

Re: missä vika?

22.5.2008 19:02

GhostRanger kirjoitti:
jannewee kirjoitti:Mikä vika KTM exc 125 vm.00?
Joo eli jos joku tietäs mikä on ku oon kaiken mahollisen kattonu jo ja menee hermot. Aina ku polkasee käyntii ni lamppu hajoo, (saa liikaa virtaa) oon vaihtanu jännitteensäätäjän ja johtosarjan.


paljonko lamppu saa jännitettä?



Riippuu kierroksista, mut tyhjäkäynnillä näyttää jo n.20v ja sit siitä johonki 100v asti tulee:D et aika paljon tulee

22.5.2008 22:06

Jännitteensäädin edelleen paskana. Voi olla et magneetos joku fiba joka niitä paskoo.

23.5.2008 9:32

Atech kirjoitti:Jännitteensäädin edelleen paskana. Voi olla et magneetos joku fiba joka niitä paskoo.



ok kiitti.
itekki aattelin et mangeetos joku vika, ku ei mitää muuta enää oo vaihettavana oikee, tulee vaa aika kalliiks:(

24.5.2008 16:25

onkos kukaan tehnyt säädettävää cdi boxia ite

24.5.2008 16:41

Joo, oon mä tollasen tehny. Toimiikin vielä, mutta pakoaukonsäädintä en ole saanut toimimaan tuon itse tehdyn cdiin kanssa. Oon tässä ootellu, että joku myis mulle Cagivan cdiin, että saisin tän valmiiksi.

Magneettoon on liimattu magneetti ja magneeton koppaan anturi, mutta niistä ei ole nyt kuvia.

Täältä löytyy ohjeet:
http://transmic.net/gbindex.htm

Mun cdi on 16f84-16f628 v5.3, mutta PIC16f628 v6.4 ohjelmistolla. Purin tuon ohjelmiston picdisassemblerilla ja kirjotin uudestaan. Lisäksi tein excel taulukon, jolla voi laskea ennakot. Voin lähettää taulukon ja ohjelmiston, jos joku haluaa.

Kuva:
http://img294.imageshack.us/img294/5819/p1040407or5.jpg

26.5.2008 14:30

Mikä deeteessä on ku ei anna virtaa vilkuille vaikka vilkun releeseen tulee virta? Ja sit tankin allaki on joku motti (joku rele)??!?! Pitäskö ostaa uudet releet? Ku ei oo vakio maski kiinni vaan mmx ja joutu tekee jatkot vakio etuvalolle ja sinne tulee virta mut lamppu ei pala... Maski iha uus eli ei oo polttimosta kiinni?

Vähä epäselvää tekstiä mut toivottavasti ymmärrätte :)

Kiitos jo etukätee (olis vähä kiire)

26.5.2008 22:07

Tuleeko vilkuille virta? Voi se polttimo rikki olla, vaikka uusi maski oliskin.

26.5.2008 22:36

WPWW kirjoitti:Tuleeko vilkuille virta? Voi se polttimo rikki olla, vaikka uusi maski oliskin.


Vikaa selvitetty jo sen verran että sulake oli palanu ja vilkun rele paskana, mut eihän ton vilkun releen pitä vaikuttaa valoihin? ku vieläkä ei valot toimi vaikka virta tulee -.-

26.5.2008 23:02

Kokeile sitä poltinta akkuun tai sit kjátot tuleeko valoille virrat.

Yamaha DT

28.5.2008 20:25

Mikähän kusee ku Yamaha DT:n (1991) akku ei lataudu ? Sit kun isken laturiin kiinni ja latautuu normisti, mut sit kun isken virrat päälle nii näyttää n.1volttia (Vai mitä onkaan :Das). En oo löytäny mistään sulaketta vaik seurannu akun plussa- ja miinusjohtoo vaik miten pitkälle, ei vissiin oo koko sulaketta vai missä asti se on ? Testattu parilla eri akulla eli akku on kunnos.

e. Tuli viel mielee et voiko mangeetto ees olla paskana, kun pelkkä virranpäälle pistää yleismittariin 1.5v lukemaks.

29.5.2008 13:38

No nyt vilkut toimii mutta valot ei -.- Eli ku polkasee käyntii nii valot palaa noin 5 sek ja sit sammuu... Varmaa jotai kosketus häiriöö?

30.5.2008 22:23

Joo, deeteen sähköt on kyl ongelma... -.- Elikkäs polttaa heti polttimosta pitkät ku antaa kierroksia. Eli onko valorele paskana? Ku se surisee... Ja jos jollain on deeteessä polisport mmx maski nii miten ootte tehny johdot siihen? Mikä polttimo pitäs olla ku vakio maskissa on H4 mut isoin mitä saa mmx:ään on 45w/40. Pitäskö johonki sähköjen välii iskee jotai???!?!

3.6.2008 12:09

ei helvetti! Vieläki sähköt vituillaa!! Jänitteen tasaaja antaa max päälle 13v, onko siinä vika? Valorele vaihettu. Mikä vikana?