Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.2.2007 20:06

Dubbeli, itse etsin myös elektronista relettä, mutta en löytänyt kuin Saksasta. Sielä se maksoi muutaman euron, en sitten tilannut muutaman euron takia.
Paikallisista autavaraosta- ja tarvike liikkeistä kannattaa käydä kysymässä! Vaasan suunnalta en itse löytänyt mistään.[/quote]

4.2.2007 21:25

Noh, pitää katsoa jos Jyväskylästä löytyy. Tai toisena vaihtoehtona on hommata joko 2kpl lisää noita vastuksia mitä on jo, tai sitten ylläolevalla kaavalla laskee sopivat vastukset.

3.3.2007 0:42

No itse olen vaan laittanut ne uudet vilkut rinnan vanhojen polttimoiden kanssa ja hyvin on toiminut.. ja ne vanhat polttimot oon teipannu ettei hajoiais ja piilottanu katteitten alle :D

3.3.2007 1:00

EiNiinNopea kirjoitti:Voiko noita vilkkujen johtoja jatkaa jotenkin? Jos voi, niin millaisella sähköjohdolla ja mistä sitä saa?:P

Pitää itsekin vaihtaa rele, kun vilkut jäivät vain palamaan, kun niitä koitin.. Tuskin palamaan jääminen siitä johtuu, että takavilkkuja ei ole kiinnitetty?


tottakai johtuu siitä, releen läpi ei kulje tarpeeksi suurta virtaa ilman takavilkkuja joten tietenkään ei vilkut toimi

3.3.2007 1:08

EiNiinNopea kirjoitti:Voiko noita vilkkujen johtoja jatkaa jotenkin? Jos voi, niin millaisella sähköjohdolla ja mistä sitä saa?:P

Pitää itsekin vaihtaa rele, kun vilkut jäivät vain palamaan, kun niitä koitin.. Tuskin palamaan jääminen siitä johtuu, että takavilkkuja ei ole kiinnitetty?
Ei voi jatkaa normaalilla sähköjohdolla, pyykkinarua o täälpäi käytetty.

16.3.2007 13:50

Topicin nimi oli piikkien sähköt ja ongelmat, joten aattelin kysyä että mikä voisi olla NSR:ässäni kun antaa kyllä kipinää muttakun kone lämpeää niin pyörä sammuu eikä lähde käyntiin. Vika ei voi olla kuin sähköpuolella, koska olen purkanut koneen osiksi muuten mutta en sähköpuolta? Miten tiedän toimiiko esimerkiksi cdi tai puola kunnolla, kipinää kyllä tulee mutta en tiedä onko se tarpeeksi vahva. Pyörässä on myös käynnistys ongelmia.

16.3.2007 21:46

Mikä meni väärin? Toisella puolella vilkut vilkkuvat täydellisesti ja toisella vain etummainen ja selvästi huonommin kuin toisella puolella. Polttimoita ja releitä ja piuhojen paikkoja olen koettanut vaihdella.

17.3.2007 9:03

vezcu kirjoitti:Mikä meni väärin? Toisella puolella vilkut vilkkuvat täydellisesti ja toisella vain etummainen ja selvästi huonommin kuin toisella puolella. Polttimoita ja releitä ja piuhojen paikkoja olen koettanut vaihdella.
Huonot johdot?

17.3.2007 16:10

Saattaa ollakkin. Täytyy koittaa vaihtaa ne..

18.3.2007 2:28

Taimo89 kirjoitti:Topicin nimi oli piikkien sähköt ja ongelmat, joten aattelin kysyä että mikä voisi olla NSR:ässäni kun antaa kyllä kipinää muttakun kone lämpeää niin pyörä sammuu eikä lähde käyntiin. Vika ei voi olla kuin sähköpuolella, koska olen purkanut koneen osiksi muuten mutta en sähköpuolta? Miten tiedän toimiiko esimerkiksi cdi tai puola kunnolla, kipinää kyllä tulee mutta en tiedä onko se tarpeeksi vahva. Pyörässä on myös käynnistys ongelmia.


Ensin kannattaa ainakin vaihtaa tulppa ja kattoo mitä tekee... ei se ainakaan haitaks oo yhtään... ja ku ne ei paljo maksa

18.3.2007 2:32

Taimo89 kirjoitti:Topicin nimi oli piikkien sähköt ja ongelmat, joten aattelin kysyä että mikä voisi olla NSR:ässäni kun antaa kyllä kipinää muttakun kone lämpeää niin pyörä sammuu eikä lähde käyntiin. Vika ei voi olla kuin sähköpuolella, koska olen purkanut koneen osiksi muuten mutta en sähköpuolta? Miten tiedän toimiiko esimerkiksi cdi tai puola kunnolla, kipinää kyllä tulee mutta en tiedä onko se tarpeeksi vahva. Pyörässä on myös käynnistys ongelmia.



saattaa olla jossain kosteutta. Tulppa kannattaa kyllä ainakin ekana vaihtaa.

18.3.2007 14:13

Vika ei ole tulpassa, tulpan hatussa, eikä liittimissä. Mistäs seuraavaksi etsimään?

20.3.2007 9:44

Tietääkö joku ku tetsarin kaasarissa on ne kaks ruuvia; tyhjäkäynti ja bensa-ilmaseos ruuvi, niin että mikä on sen ilma ruuvin oletus asetus ku laitetaan paikalleen? ku on vähän sellasta vikaa että kun päräyttää koneen käymään niin kierrokset nousee pilviin... oon kyllä tarkistanu että luisti menee ihan alas asti ja vaijeri ei jumita mistään... ja kaikki on muutenkin jo läpikäyty mutta en vaan keksi enää muuta kun että säädöt totaalisesti päin helvettiä..

20.3.2007 20:32

Are__ kirjoitti:Tietääkö joku ku tetsarin kaasarissa on ne kaks ruuvia; tyhjäkäynti ja bensa-ilmaseos ruuvi, niin että mikä on sen ilma ruuvin oletus asetus ku laitetaan paikalleen? ku on vähän sellasta vikaa että kun päräyttää koneen käymään niin kierrokset nousee pilviin... oon kyllä tarkistanu että luisti menee ihan alas asti ja vaijeri ei jumita mistään... ja kaikki on muutenkin jo läpikäyty mutta en vaan keksi enää muuta kun että säädöt totaalisesti päin helvettiä..
Miten liittyy sähköihin?

22.3.2007 17:29

Täällä kyseltiin mistä saa elektronisia vilkkureleitä. Storm motorilta Pirkkalasta saa. Ennen makso 8e/kpl, mutta nykyään näky olevan 10e/kpl. Sellainen ei ole kuormituksesta riippuvainen ja liitäntä on 2 napainen eli käy mm. näsäriin.