Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

12.10.2007 10:36

JollyZ kirjoitti:Mistä saa mitoon 35 mikunia? paljo hinta?.


Tarvike-Mikunia myy Nakkilan pyörä ja mopedi,hinta hieman yli saturaisen...

12.10.2007 19:58

Peltsii| kirjoitti:Mun silmään 66650E on ollu suuremmat kanavat kuin A0401 ja 73037.. Mitä tarkoitat markus viritetymmällä?


Hei !

ainoa mitä 66650E #1 mallissa on isompaa kuin esim. 73037 #1,A0401 #1 on Booster kanavat. Loppu riippuu yksilökohtaisesti valun laadusta ja kasityön tarkkuudesta kanavien viimeistely linjastolla.

turha hankkia 66650E #1 kun A0401 #1 on helposti saatavilla tai 73037 #1.

Kyllä 66650E #1 erittäin hyvä on, mielelläni omistan sellaisia. isot Boosterit on vain plussaa isoilla kaasareilla.

Minulla on kaikki3 66650 sarjan versiota.

t.markus

12.10.2007 20:07

Onko paljonki hyötyy jos ostan #1 73037 sylinterin, 200H kanne ja tasapää männän? Mito on vuosimallii -91. Paljonko hintaeroo on #1 66650E ja #1 73037 sylintereillä?

13.10.2007 1:09

ojatalo kirjoitti:
Peltsii| kirjoitti:Mun silmään 66650E on ollu suuremmat kanavat kuin A0401 ja 73037.. Mitä tarkoitat markus viritetymmällä?


Hei !

ainoa mitä 66650E #1 mallissa on isompaa kuin esim. 73037 #1,A0401 #1 on Booster kanavat. Loppu riippuu yksilökohtaisesti valun laadusta ja kasityön tarkkuudesta kanavien viimeistely linjastolla.

...

Kyllä 66650E #1 erittäin hyvä on, mielelläni omistan sellaisia. isot Boosterit on vain plussaa isoilla kaasareilla.

t.markus


Kun mulla nyt on toi A0401, niin se eroaa 66650E:stä vaan noilla boost-huuhtelukanavilla? Sitähän vois melkeen viilata... Mikä olis järkevä ostos tohon jos haluais mukavasti tehoo, jos ei toi pytty? Ehkä putki?

13.10.2007 11:22

Kaasari (Mikuni), putki (Std. Jolly tai SP), kansi (200H) ja 1-renkainen tasapäämäntä.

Rahallisesti järkevästi tähän ei oikeen tehoa saa. Tehoa maks ~5hp ja huippunopeutta ~10-15km/h lisää. Onkohan se sitten sen arvoista. Kuten mainittu; ei näillä kuuhun mennä. :D

13.10.2007 11:40

Atech kirjoitti:
ojatalo kirjoitti:
Peltsii| kirjoitti:Mun silmään 66650E on ollu suuremmat kanavat kuin A0401 ja 73037.. Mitä tarkoitat markus viritetymmällä?


Hei !

ainoa mitä 66650E #1 mallissa on isompaa kuin esim. 73037 #1,A0401 #1 on Booster kanavat. Loppu riippuu yksilökohtaisesti valun laadusta ja kasityön tarkkuudesta kanavien viimeistely linjastolla.

...

Kyllä 66650E #1 erittäin hyvä on, mielelläni omistan sellaisia. isot Boosterit on vain plussaa isoilla kaasareilla.

t.markus


Kun mulla nyt on toi A0401, niin se eroaa 66650E:stä vaan noilla boost-huuhtelukanavilla? Sitähän vois melkeen viilata...


Hei !

A0401 #1 mallin parannuskeino on Booster kanavien laajentaminen pakoputkea kohden. laajennusta ei kuitenkaan kannata tehdä sylinteriputken puolelta aukkojen ulostululon suhteen, vaan vain ed. mainittuun. Jos laajennuksen tekee, kannattaa katsoa ensin livenä 66650E #1 versiota itse.

A0401 #1 on viritetyin katuversion sylinteri kautta aikojen, lukuunottamatta boostereita johtuen kaasarivallinnasta ( '99-> 28PHBH xx . kaiken lisäks tuo on riisuttu PHBH versio ilman lisäsuutinta=Turbo Jet/High Speed jet)

t.markus

13.10.2007 12:33

Kiitos paljon infosta. Luuletko että noita boostereita kannattaisi viilata ilman isompaa kaasaria? Entäs päästäänkö ihan aidon 66650E:n teholukemiin noilla viilauksilla +kannella & männällä?

E: Voisko joku jolla on toi pytty hyllyssä, niin ottaa portmapin siitä vaikka millimetripaperille? Erot selkiäis parhaiten.

13.10.2007 14:56

Italialaisessa mototecinca lehdessä on ollut infoa cagivan sylinterin viilaamisesta. http://www.mitoclub.com/pdf/elaborazione.pdf. Kuvien laatu vaan on niin heikko, ettei mitoista saa mitään selvää. Ne on kyllä postattu johonkin mitoclubin foorumille.

Onko ojatalolla tai kenties jollakin muulla tietoa, minkälainen on samaisessa lehdessä esitelty pakoputki?

13.10.2007 16:51

Aramid kirjoitti:Italialaisessa mototecinca lehdessä on ollut infoa cagivan sylinterin viilaamisesta. http://www.mitoclub.com/pdf/elaborazione.pdf. Kuvien laatu vaan on niin heikko, ettei mitoista saa mitään selvää. Ne on kyllä postattu johonkin mitoclubin foorumille.

Onko ojatalolla tai kenties jollakin muulla tietoa, minkälainen on samaisessa lehdessä esitelty pakoputki?


Hei !

mitäpä minulla ei olisi :) kovalla työllä.

lehden pakari ei ole CRC kiinnikkeestä pääteltynä, ja myös muu sen olemus kertoo saman. Se on mitä ilmeisemmin italialaisen "nyrkkipajan" käsityötä, italiassa on pakareita tarjolla ainakin vajaalta kymmeneltä eri valmistajalta (CMC Italy sivuilla on sille oma artikkelinsa/tiedosto )

Pystyn tunnistamaan putken kuin putken, jollei se satu olemaan juuri "nyrkkipajan" tuote, jolloin sille en pysty yleensä antamaan nimeä.

tuo mainittu lehti artikkeli/PDF käsittelee lähinnä 60433 #1 ja #2 muuntamista jälkimmäisiin versioihin kuten 66650 /66650E #1 / 72625 #1. Artikkelissa annetut PortMap mallit eivät enään päde myöhempiin malleihin, koska ne ovat/olivat jo silloin käytössä vakiona, jolloin viritys uusilla infoilla.

Artikkeli ei ajankohtansa johdosta käsittele läheskään kaikkia Sylinterin muutostöitä mitä voi tehdä ja mitä Cagiva tehdas on tehnyt vuosien saatossa. Siihen päälle vielä laskettuna eri kansi vaihtoehdot.

Bikepics.com sivulla on espanjalaisen ystäväni (Joaquin) ottamia suht hyvin havainnollistavia kuvia niistä kohdista joita ei artikkeli mainitse..Saman kehityssuunan voi todeta myös vertailemalla omassa kädessä vaikka kahta eri sukupolven sylinteriä esim 60433 #1 Vs. A0401 #1 mikäli kuvia katsomalla ei huomaa mistä eri kohdista kehitystä on tapahtunut.

t.markus

14.10.2007 11:51

Setillä A0401, 1.1mm laskettu #2 kansi, 1-renkainen tasapää wiseco, CRC SP putki, 8 porttiset läpät, 38mm kaasutin, polini vapaavirtaussuodatin, freccia sp sytytys jne. huippunopeus oli muistaakseni noin 162kmh sigmaan jos nyt en kovin väärin muista kun aikaa on!

Vastaava setti mutta 66650E ajoin 174kmh!

14.10.2007 18:28

Minulla on 66650E, A0401 ja 73037 sylinterit ja olen kaikkia kokeillut, mutta 73037 kokeilusta on niin kauan, että en juuri muista miten se meni. Minulla oli kesällä 66650E muutaman viikon kiinni jonka jälkeen laitoin A0401 sylinterin ja tuntui, että 66650E oli huomattavasti tehokkaampi.

14.10.2007 18:53

Samaa näytti mun silmä jo kanavista! Ajossa sen sit huomas että ei helvetti mikä mopedi kun laittoi A0401 kiinni, ja huomashan sen huipuissaki, yli 10kmh lisää vauhtia toisella sylinterillä...

14.10.2007 19:18

Peltsii| viittitkö ottaa portmappia 66650E:stä?

14.10.2007 19:21

Ei oo vuotee ollu cagivaa!

14.10.2007 19:42

Peltsii| kirjoitti:Samaa näytti mun silmä jo kanavista! Ajossa sen sit huomas että ei helvetti mikä mopedi kun laittoi A0401 kiinni, ja huomashan sen huipuissaki, yli 10kmh lisää vauhtia toisella sylinterillä...


Hi !

no jopas jotain. Voiko ne 66650E #1 boosterit (onkohan oikea nimitys ?) olla niin ylivertaiset ? kun lähes kaikki muut kanavat on tilavuudeltaan pienempiä..

60433 #1 ja #2 91mm korkeita kertoi "Aramid" omistaan.
66650 Gilardoni. 66650E #1. 66650E #1 2-versio eli "pollokylki" ovat kaikki 91mm korkeita (ainakin kaikki 3omaani)
A0401 #1 kuinka korkea ?
73037 #1 on 91,6 korkea (mutta omani 91.9mm korkea)
mitaka 91,7mm korkea (olikohan "Aramid" kertoma info)

Hyvä kuitenkin että saatiin nyt virallista käyttäjä kokemusta kahdelta ihmiseltä. mie muistin että "-mito" sanoi kokemuksekseen että 66650e #1 oli tehottomampi mutta nyt se tuli sitten oikaistua.

t.markus
Viimeksi muokannut ojatalo päivämäärä 14.10.2007 20:09, muokattu yhteensä 3 kertaa