Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

29.5.2007 18:52

Jos olet suht varma että sylinteri ei ole väljä nykyisellä vanhalla männällä, niin voit laittaa sinne saman kokoisen(kirjain) sisään. Näin tein itse eikä mitään ongelmia. Ainakin säästää vähän rahaa. Toisaalta jos menee pieleen voipi raha virta kääntyä toiseen suuntaan.
Paljon varmempi vaihtoehto on kuitenkin tuo mittauttaminen ja sen perusteella osto.

29.5.2007 19:29

Fasupala kirjoitti:Jos olet suht varma että sylinteri ei ole väljä nykyisellä vanhalla männällä, niin voit laittaa sinne saman kokoisen(kirjain) sisään. Näin tein itse eikä mitään ongelmia. Ainakin säästää vähän rahaa. Toisaalta jos menee pieleen voipi raha virta kääntyä toiseen suuntaan.
Paljon varmempi vaihtoehto on kuitenkin tuo mittauttaminen ja sen perusteella osto.


Hi !

kannattaa ottaa huomioon, että sylinteriin stanssattu kirjain ei kerro totuutta mikäli sylinteri joskus uudelleen pinnoitettu ! esim tästä syystä mittauttamien lähes aina pakollista.

mittauttamien maksaa ~2 euroa (ainakin paikallisesssa moottorihiomossamme) joten ei siinä säästöä kerry...

T.markus

29.5.2007 22:09

Joo siis mullakin oli sillon kun vaihdoin yksi koko pienempi mäntä jo sisällä kuin mitä sylinteri joten uskalsin laittaa samaa kokoa männän kuin mikä siellä jo oli. Kiitokset silloisesta tilauksesta ojatalolle :) Nykyään vähän helpompaa touhua geiwizissä.

3.6.2007 10:40

moro.mulla on 06 mito.otan pakoputkesta holkin pois ja vaihan nuo suuttimet.onko mulla sitten tt mito? kiitos jo valmiiksi.

06413125 02 PÄÄSUUTIN, 125 FRD/FRDB/PHBE/ PHBH/PHBL/PHBN/ PHF/PHM/PHSB/ PHVA/PHVB/VHSB/VHSH [DELLORTO]

0148665 02 PÄÄ/TYHJÄKÄYNTISUUTIN, 65 PÄÄ FRDC/PHBG/SHA/SHBA; TYHJÄ PHBE/PHBH/PHBL/ PHF/PHM/PHSB/VHSB [DELLORTO]

3.6.2007 11:11

juho25 kirjoitti:moro.mulla on 06 mito.otan pakoputkesta holkin pois ja vaihan nuo suuttimet.onko mulla sitten tt mito? kiitos jo valmiiksi.

06413125 02 PÄÄSUUTIN, 125 FRD/FRDB/PHBE/ PHBH/PHBL/PHBN/ PHF/PHM/PHSB/ PHVA/PHVB/VHSB/VHSH [DELLORTO]

0148665 02 PÄÄ/TYHJÄKÄYNTISUUTIN, 65 PÄÄ FRDC/PHBG/SHA/SHBA; TYHJÄ PHBE/PHBH/PHBL/ PHF/PHM/PHSB/VHSB [DELLORTO]

Ainakin -03 mallissa pitää vaihtaa myös imutorvet.

3.6.2007 14:13

juho25 kirjoitti:moro.mulla on 06 mito.otan pakoputkesta holkin pois ja vaihan nuo suuttimet.onko mulla sitten tt mito? kiitos jo valmiiksi.

06413125 02 PÄÄSUUTIN, 125 FRD/FRDB/PHBE/ PHBH/PHBL/PHBN/ PHF/PHM/PHSB/ PHVA/PHVB/VHSB/VHSH [DELLORTO]

0148665 02 PÄÄ/TYHJÄKÄYNTISUUTIN, 65 PÄÄ FRDC/PHBG/SHA/SHBA; TYHJÄ PHBE/PHBH/PHBL/ PHF/PHM/PHSB/VHSB [DELLORTO]

Ei näis uudemmis tarvii vaihtaa ku pääsuutin. eli et tarvii ees tota tyhjäkäynti suutinta, se on valmiiks toi 65.

6.6.2007 13:47

Jos on 2 änkkää niin lähteekö siitä tehoja pois?
http://www.jrantala.com/mitotuplaputki.PNG

6.6.2007 14:50

JussiR kirjoitti:Jos on 2 änkkää niin lähteekö siitä tehoja pois?
http://www.jrantala.com/mitotuplaputki.PNG


Miksi ihmeessä se tehoja söis, vastapaineen vaikutus loppuu putken loppupilliin, joten ei minusta pitäis viedä tehoa yhtää.

On muuten ihan saatanan makee Mito/putkisto!! <3

6.6.2007 16:18

Jax_KiBez kirjoitti:
JussiR kirjoitti:Jos on 2 änkkää niin lähteekö siitä tehoja pois?
http://www.jrantala.com/mitotuplaputki.PNG


Miksi ihmeessä se tehoja söis, vastapaineen vaikutus loppuu putken loppupilliin, joten ei minusta pitäis viedä tehoa yhtää.

On muuten ihan saatanan makee Mito/putkisto!! <3

Jonkun galleriassa täällä näin kuvan missä oli 2 tosi isoa änkkää ja joku oli kommannut "mahtaa olla iso teho-häviö tos putkes", siitä sitten päättelin.

07 miton kurit

7.6.2007 10:11

Onko 07 mitossa kuristuksia vain yksi putken alkukäyrässä ja minkä kokoiset suuttimet pitää vaihtaa kun sen ottaa pois? onko kuristuksia muualla? kiitos

Re: 07 miton kurit

7.6.2007 12:39

mitocruizer07 kirjoitti:Onko 07 mitossa kuristuksia vain yksi putken alkukäyrässä ja minkä kokoiset suuttimet pitää vaihtaa kun sen ottaa pois? onko kuristuksia muualla? kiitos


ilmanputsari ja pakoaukon säädin kannattaa kattoo...

isonnat suuttimia niin kauan että röpöttää ja siitä pienennät, öljypumppua kannattaa myös säätää

7.6.2007 12:54

Minkäkokosta ja arvosta tulppaa ootte käyttäny TT:ssä Mitossa? Huomasin juuri itse että mun pyörässäni on käytössä NGK BR9EG, tuohan on juuri vakiotulppa. Seos kyllä näyttää olevan hyvä koska tulpan kärki on ruskea.

Onko tuolla mitään merkitystä ajanko tuolla vai hieman kylmemmällä tulpalla? Lämmöt nousevat aina vain johonkin 60 asteeseen.

Kerran on tuo pyörä leikannut kiinni edellisellä omistajalla kuumenemisen vuoksi, olisikohan juuri tulpassa ollut vika silloinkin..

Tuleeko tuosta mitään tehohäviötä tuolla tulpalla? Ja minkä tulpan käyn ostamassa nyt paremman?

7.6.2007 15:46

tulppa ei vaikuta koneen lämpiämiseen

9 on aika kylmä jos ei paikallaan kierrättäessä rupea "pätkimään" ei kannata vaihtaa kylmempää...

tai jos tulpan kärki ei ole "sulanut" hekumisen johdosta

Re: 07 miton kurit

7.6.2007 15:51

noen kirjoitti:ilmanputsari ja pakoaukon säädin kannattaa kattoo...

Pitää tulla vetämään mutua vaikkei tiedä mistään mitään?

Kurit putkessa, putsarissa on TT imutötsät noissa uudemmissa, kaasarissa tyhjäkäyntisuutin 65 (TT) ja pääsuutin 100(?) sen tilalle 125 suutin.

B(R)9EG on ihan oikea tulppa.

7.6.2007 16:39

noen kirjoitti:tulppa ei vaikuta koneen lämpiämiseen




Hahaaa vitun neekeri :D ei vaikuta ei joo, kyllä se 900 asteessa hehkuva tulppa nostaa vedenkin lämmöt vähän korkeemmalle kun 450 asteinen