Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

23.12.2012 15:36

Onko kannen kiristys momenttiinsa miten tärkeä juttu? Ei raaskisi millään ostaa mitään monen kympin momenttiavainta parin pultin takia.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

23.12.2012 16:36

Erittäin tärkeä, jos vedät liian kireelle niin tiivisteet hajoo helposti ja sitte saa taas availla kantta ja vaihella tiivisteitä. Jos taas liian löysällä niin luonnollisesti vuotaa helposti silloin.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

24.12.2012 23:15

ite maksoin 20 e momentti avaimesta ja varmasti muutakin käyttöä löytyy, esim öljyproppu joka menee helposti liian kireelle ja jne. siis vedä momenttiin niin säästy monelta vaivalta kuten aikaisemminkin mainittiin :)

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

25.12.2012 14:48

Kuinka kireälle ootte laittanu ne pytyn M8 pultit ja mutterit? ite laitoin 2,5 kilon kireyteen kaikki ne.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

25.12.2012 15:32

Hussessa varmaan meinaat? Itte taisin vetää 30 nyyttonii, voisin koittaa kaivaa maahantuojan kertomat momentit sähköpostista jos muistan :D

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

25.12.2012 16:07

Hah, ite soitin mp-racingin sinne korjaus/huolto puolelle ja kysyin niin sanoivat 22nM, mutta varmuuden vuoksi vedin 25 :D. Aikoinaan oli itelläkin kerran 30nM kunnes kannentiiviste hajosi, mutta johtui siitä että kansi oli vino ja samasta syystä hajos vielä 2 kertaa sen jälkeen, alatiivisteenkään kanssa ei ollut mitään ongelmia tuolla 30nM:llä.

Ja hussessahan periaatteessa ei haittaa jos kansi vähän liian tiukalla, kun kansi on koko ajan kiinni sylinterissä niin ne o-renkaat ei pääse enää sen tiukemmalle puristumaan ;) Eikä 30nm alatiivisteellekkäään pitäis olla mikään tuhoisa lukema....

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

30.12.2012 13:36

Kehtaako kampuran laakerit hakea jostakin tarvikkeena vai kannattaisko ostaa alkuperäisenä?

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

30.12.2012 13:53

Kyllä kehtaa jos löydät joltain laadukkaalta valmistajalta alkuperästä vastaavat.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

31.12.2012 0:47

k3mp0 kirjoitti:ite maksoin 20 e momentti avaimesta ja varmasti muutakin käyttöä löytyy, esim öljyproppu joka menee helposti liian kireelle ja jne. siis vedä momenttiin niin säästy monelta vaivalta kuten aikaisemminkin mainittiin :)

Mistä tohon hintaan?

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

31.12.2012 0:49

Onkimato kirjoitti:
k3mp0 kirjoitti:ite maksoin 20 e momentti avaimesta ja varmasti muutakin käyttöä löytyy, esim öljyproppu joka menee helposti liian kireelle ja jne. siis vedä momenttiin niin säästy monelta vaivalta kuten aikaisemminkin mainittiin :)

Mistä tohon hintaan?


Aijuu ja L_arpalle että hae laakeriliikkeestä vaikka SKF laakerit. Varmasti laadukkaat.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

31.12.2012 0:57

Esimerkiksi motonetistä löytyy momenttiavaimia 20e hintaa ;) Luultavasti myös biltemasta.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

31.12.2012 16:45

Nyt on pulma! :D

Mitenkä olette saanneet kampiakselin pultin auki kytkinpuolelta, pyöränä on ktm 125exc vm: 2009.

Kaikki muut on purettu jo.
Mitenkä olette saanneet ton pultin auki? Vai olisikos pitännyt ottaa aivan ekaks auki?

Kuva

Kuva

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

31.12.2012 17:05

Pulttipyssyllä itte noita availlu, en tosin kotarista.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

31.12.2012 19:08

Joo on paukuteltu pulttipyssyllä, saatiin tuettuakin sillee ettei liiku.

Mutta ei aukee ei, vai onko siinä väärän kätiset kierteet?

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

31.12.2012 19:36

En tiedä kotarista, mutta hussessa on ainakin väärällä kierteellä