Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

30.1.2012 11:36

Google ehdotti tällasta:

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

30.1.2012 11:40

kiroileva_fossiili kirjoitti:Google ehdotti tällasta:


Kiitän, etsinkin tuota. Kun vaihtoi toimitiloja. :d

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

4.2.2012 12:58

Mites toi moottorin kasaus tiivistemassalla? Ei kiinnostais maksaa parista tiivisteestä 100 euroa :eek:
Jos tohon yz:n tekis konerempan. Mitähän siihe kannattais vaihtaa? Kiertokanki, runkolaakerit ja kaikki stefat ainaki.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

4.2.2012 15:09

Tiivisteil kantsii, välykset menee vituilleen tiivistemassal. Miton koneessa ei ainakaan saa käyttää tiivistemassaa kuin tietyissä paikoissa et ei mee välykset vituralleen.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

5.2.2012 21:15

Pasikiainen kirjoitti:Tiivisteil kantsii, välykset menee vituilleen tiivistemassal. Miton koneessa ei ainakaan saa käyttää tiivistemassaa kuin tietyissä paikoissa et ei mee välykset vituralleen.

Okei. Ei tonne vissii muuta tarvi vaihtaa ku runkolaakerit ja kiertokanki? Kiertokangen alalaakeriki riittäs muttei taia mistään löytää?

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

5.2.2012 23:08

Riippuu kuinka paljon ajettu. Mut tietty yläneulalaakeri tohon kiertariin kans. Sit vaihtasin ite vetoakselinlaakerin kans. Jos kytkin finaalis muutenki niin samal vaihtasin kytkimenpainelaakerin, mut se nyt... Makuasioita.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

6.2.2012 23:18

Pasikiainen kirjoitti:Riippuu kuinka paljon ajettu. Mut tietty yläneulalaakeri tohon kiertariin kans. Sit vaihtasin ite vetoakselinlaakerin kans. Jos kytkin finaalis muutenki niin samal vaihtasin kytkimenpainelaakerin, mut se nyt... Makuasioita.

Tietysti ylälaakeri, jokasen männän vaihdon yhteydessä oon vaihtanu. Kylhö ton vetoakselin laakerin vois vaihtaa jos jostain löytää

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

7.2.2012 9:41

Jokaisesta laakeriliikkeestä pitäs kyl löytyy jos ei oo erikoinen laakeri.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

7.2.2012 11:29

mitenkäs toi vetoakselin laakeri, pitääkö vaihteisto purkaa että saa vaihdettua, kun joskus täälä sellaista mainittiin :o oman päättelyn mukaan ei mutta kuin on = D

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

7.2.2012 11:48

Ei tarvii purkaa vaihteistoa.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

7.2.2012 12:40

juu kitosta :p pitää siihenkin laakerit hommata ! mites, täälä varmaan 100 kertaa jo mainittu, mutta kummalla kylellä kone kantsii avata, kytknpuoli ylös vai alaspäin ? :o kiitos jo etukäteen : )

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

7.2.2012 13:46

Vaihteisto tuppaa jäämään sinne kytkimen puolelle, eli se alaspäin.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

13.2.2012 21:06

Miten sais helpoiten sylinterin alatiivisteen pois lohkoista? Liimautunut ikävästi siihen.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

13.2.2012 21:49

Partahöylän, mattoveiten tai puuhöylän terä.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

13.2.2012 22:07

Tai tiivisteiden poistoaine.