Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

20.9.2010 17:36

mitä remonttia kotariin pitää tehdä 10k:n kohdalla?
onko merkillä eroa?
mitkä on "luotettavimmat" merkit
paljon osien kustannukset?

21.9.2010 14:40

Mopopuoli tuolla alempana mutta yleensä mäntä 10k paikkeilla

21.9.2010 21:59

Zuhou kirjoitti:mitä remonttia kotariin pitää tehdä 10k:n kohdalla?
onko merkillä eroa?
mitkä on "luotettavimmat" merkit
paljon osien kustannukset?


Eikös 10tkm vastaa melkein 250h? Eli kyllä tekisin konerempan noissa kilometreissä. Kun joissain kotareis joissa ajettu 450h+, on tehty melkee 2 koneremppaa. Kannattaa kysellä mallikohtaisisesta topicista lisää.

Merkillä on eroa kevareissa, kuitenkin tähän kysymykseesi tarvitaan täydennystä, koska millä merkillä? On nelareita, kakstahteja, katulaiskoja ja kisaenskoja..

Kaikki paitsi kiinanihmeet, vaikka poikkeuksiakin löytyy. Nelarit aika luotettavia, 2-taheista kanssa suurinosa.

Minkä merkkisen pyörän osat ja mitkät...?

23.9.2010 20:49

Pyh, kotareissa se mäntä alkaa olee finaalissa vähänkin rankemmalla kaasukädellä siinä 50h paikkeilla.

24.9.2010 19:12

mikseri100 kirjoitti:Pyh, kotareissa se mäntä alkaa olee finaalissa vähänkin rankemmalla kaasukädellä siinä 50h paikkeilla.

Saa kyllä olla oikeesti rankka kaasukäsi jos noilla tunneilla vaihtaa :roll: Tiellä ajaessa tollasessa vaihtovälissä ei ole yhtikäs mitään järkeä.. Saahan niitä toki vaihdella jos ei rahasta oo kii ;) Olettaen että puhuit exc:stä jonka mäntä on varustettu kahdella renkaalla ;)

25.9.2010 12:06

Jaa, että tiellä ei vai revitellä kotkilla ja ajeta kovaa? :eek:

25.9.2010 12:33

Miks pitäis? Ainahan sitä voi mennä suljetulle alueelle taikka sinne mehtään minne se pyörä on tehtykkin niin ajamaan kovaa. Ite en nää mitään järkevää syytä ajaa kadulla täyzii vaikka se kisaenska onkin..

1.10.2010 1:02

ihan vaan senkin takia että kortin haluaa pitää, niin ja metsässä voi antaa kunnolla kenkää sekä parkkiksilla vähän keulaa nostella ja muuten ehkä kilpailla muiden pikkuautojen kanssa ;)

6.10.2010 0:36

Ite en nää mitään järkee ajaa kisaenskalla hiljaa. Jos siinä kerta on yläkiekoilla yli 30hp, niin niitä kaikkia koneja käytetään.

6.10.2010 7:50

Mutta tarviiko sitä siellä liikenteen seassa paukuttaa 100 menemään koko ajan ku se on se maaginen kisaenska? Eihän siinä oo mitään järkee..

19.10.2010 15:02

Kuinka usein kotareihin btw vaihdetaan jossai kilpailukäytössä mäntiä?

2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

20.10.2010 12:26

OziBo_ kirjoitti:Kuinka usein kotareihin btw vaihdetaan jossai kilpailukäytössä mäntiä?


40-50 tunnin välein viimeistään ;)

20.10.2010 16:06

Kilpa-ajossahan nuita nyt vaihdetaan aika paljonkin useemmin. Korkeemmalla tasolla taitaa ihan jokasen kisan jälkeen mennä vaihtoon.

20.10.2010 20:17

laazeri kirjoitti:Kilpa-ajossahan nuita nyt vaihdetaan aika paljonkin useemmin. Korkeemmalla tasolla taitaa ihan jokasen kisan jälkeen mennä vaihtoon.

Jos nyt jotain sarjacrosseja ajellaan ni kyllä 50h pitäis mennä. Tottakai jos joku on maksamassa niin joka kisan jälkeen. Ei tavallisella sunnuntaikisailijalla ole tollasiin varaa :lol:

29.10.2010 20:18

Niinhän se vähä tuppaa olemaa et crossissa ainaki ois tarkotus kaasun olla on/off eli koko aja kierrokset melkei tapissa.. jote sikshä se kuluu, kun taas katuajossa vaikka kiihyttelis paljo ni ei kummikaa tuu ajettuu korkeil kierroksil koko aja. Ni iha turha sitä mäntää on vaihella 40-60h välein. Ajeleeha ne jotku jopa 100h männällä ilman ongelmia.