Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

8.10.2007 21:48

sape kirjoitti:Ei mitään tarvikeosia!

Jos pyttykin meni niin kalliiksi tulee.

Mahdollinen putkitus +300e (pitää lähettää ulkomaille, belgiaan?)
Mäntä maksaa yli 100e (?)
Petarit varmaan 40e
Stefasarja 30
Tiivisteet 30

Hinnat on ~ arvoja.

Eli rahnaa palaa.

e. ja kiertokankihan se unohtui kokonaan! Voi olla husvarnaan astetta kalliimpi (alkuperäisenä).


Putkitus/pinnoitus suomessa reilusti alle 300e.

Ja petarit saa 20e.

9.10.2007 12:33

No sylkkaputki tohon hintaan pitäs sisällyttää.

Kannattaako niitä halvimpia mahdollisia petareita nyt sitten ostaa. Eipä kai ne alkuperäiset niin tajuttoman kalliit ole, riippunee merkistä.

15.10.2007 17:39

detukka topikissa sen verran hiljasta että kysytään täällä.. Eli miten yammun alakerrasta yks laakeri irti. Ongelmana että sen takana on lohkoa.
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/248963/cat/11147

15.10.2007 17:57

vesil kirjoitti:detukka topikissa sen verran hiljasta että kysytään täällä.. Eli miten yammun alakerrasta yks laakeri irti. Ongelmana että sen takana on lohkoa.
http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/248963/cat/11147

Jos laakeria ei ole tarkoitus enää käyttää, on olemassa moniakin tapoja.
Yksi tehokas keino irroittamiseen on sellainen, että laakerin poikki hitsaa lattaraudan pätkän laakeriin kiinni. Se hitsataan laakerin ulko ja sisäkehään kiinni. Näin laakerin toiselta puolelta tuurnan kanssa hakkaamalla iskut kohdistuvat sisä ja ulkokehiin, eikä vain toiseen.

Mikäli kyseessä on laakeri, jota ei pysty takapuolelta lyömään, voi käyttää liukuvasaraa sen irroittamiseen.
Kaikissa laakerien irroituksissa kannattaa käyttää kuumailmapuhallinta ja jäävettä apuna (kannattaa heittää se jäävesikannu vaikka tunniksi jääkaappiin, jotta saa kunnolla kylmää vettä).

Eli tuollaisen laakerin kyseessä ollessa viisain on lämmittää kuumailmapuhaltimella laakeripesää lohkossa ja sitten kaataa laakerin päälle jäävettä. Usein laakeri näin käsiteltynä irtoaa ilman hitsauksiakaan naputtelemalla takapuolelta.

15.10.2007 18:35

hitsaa sopivan kokoisen rikan siihen laakerin ulkokehään siis koko matkalta ja antaa jäähtyä niin se lähtee helpommin koska hitsisauma kutistaa sitä hieman

15.10.2007 20:18

mikä vois olla vikana? Elikkä mulla pääsi menemään männän palasia alakertaan, no aukasin sen ja sain kaikki roskat pois.sen jälkeen laitoin takas kasaan ja tuli semmonen ongelma että vauhtipyörä ei meinaa millään liikkua se on aivan jumissa se kyllä puörii kun vähän voimaa käyttää. Voisko johtua siitä että alakerta on ollu aivan kuivana noin 3viikkoa. eli sinne ei ole päässyt minkäälaista voitelua. ennen åuhdistusta se kyllä pyöri .. ja laakerit oli kunnossa.

16.10.2007 16:52

samppa_10 kirjoitti:mikä vois olla vikana? Elikkä mulla pääsi menemään männän palasia alakertaan, no aukasin sen ja sain kaikki roskat pois.sen jälkeen laitoin takas kasaan ja tuli semmonen ongelma että vauhtipyörä ei meinaa millään liikkua se on aivan jumissa se kyllä puörii kun vähän voimaa käyttää. Voisko johtua siitä että alakerta on ollu aivan kuivana noin 3viikkoa. eli sinne ei ole päässyt minkäälaista voitelua. ennen åuhdistusta se kyllä pyöri .. ja laakerit oli kunnossa.
Muistitkos pistää ihan alkuperäsen keskitiivisteen etkä vain tiivistemassaa? Todennäkköisesti kampiakseli kanittaa jommankumman puoleiseen lohkoon sen verran ettei meinaa ilman väkivaltaa pyöriä. Itselläni oli myös jäykkä pyörimään kun oli uudet stefat sekä laakerit.

16.10.2007 23:00

joo kyllä laitoin.. pitäsköhän kokeilla laittaa vielä toinen tiiviste ku niitä sarjoja on pitäny tilailla niin on noita lohkojen tiivisteitä jääny yli määräsiä.
sieltä kuuluu semmonen vikinä ku pyörittää.

Re: Hussen osat

16.10.2007 23:50

-Epeli kirjoitti:
HusQu kirjoitti:Eli tämmönen kysymys..
Husseni leipo ja sylinteri täytyy uusia ja mäntä kans..
ajattelin tehä konerempan siin samalla kun nyt on aikaa, joten mitäs kaikkea sinne pitäis uusia muuta kun stefat petilaakerit ja tiivisteet ja paljon nuo maksavat..

Kiertokanki vielä vaihtoon. Runkolaakerit ei montaa kymppiä maksa eikä stefatkaan sen puoleen, kietarista en osaa husseen sanoa, mutta reilu 100¤ ja vaihto siihen päälle luulis pärjäävän jos proxia tai jotain muuta laittaa?

Itseasiassa veiviä on tohon aika vaikee löytää muutakun maahantuojalta. Makso päälle 200e kun kesällä tein rempan omaani.. Mäntää kannattaa ehdottomasti kysyä Indy Oy nimisestä liikkeestä.

Husse

21.10.2007 11:03

juu kiitoksia
mutta viel tuli tommone eli mistäs sais noita jäykempiä kytkinjousia vai meneekö kotarin jouset?

21.10.2007 11:07

Juza kirjoitti:
sape kirjoitti:Ei mitään tarvikeosia!

Jos pyttykin meni niin kalliiksi tulee.

Mahdollinen putkitus +300e (pitää lähettää ulkomaille, belgiaan?)
Mäntä maksaa yli 100e (?)
Petarit varmaan 40e
Stefasarja 30
Tiivisteet 30

Hinnat on ~ arvoja.

Eli rahnaa palaa.

e. ja kiertokankihan se unohtui kokonaan! Voi olla husvarnaan astetta kalliimpi (alkuperäisenä).


Putkitus/pinnoitus suomessa reilusti alle 300e.

Ja petarit saa 20e.

Elikkä pinnoitus tulee maksaa 250-350, petarit 60 muut laakerit 70 tai enemmän, tiivistesarja 60 ja stefasarja 85 sit jos jotai muuta hankkii nii lisää tulee ja ainii toi mäntä o 160..

Ja nii toi pinnotus homma menee saksaa kun suomessa ei ole pinnoituspaikkaa..

24.10.2007 21:57

Laakereita ei kannata sitten maahantuojalta ostaa. Ja hei, suosittelen noihin stefoihin ja tiivisteisiin www.jokaosa.fi, ainakaan stefasarja ei noin paljoa ollut kun sieltä tilasin. Jotain 50e pintaan. Wössnerin mäntää saa näköjään sieltä kanssa päälle huntilla, siitäkin kuullut hyvää vain.

90e Vertexiä taas saat www.indy.fi, vantaalla. Suosittelen, kiinni nyt, ja niin taitaa olla monella muullakin.

Kaikissa osissa kantsii tottakai ottaa se halvin mutta silti laadukas, säästää aika pitkän pennin :) Jos olisin ite sillon tilannu kaiken maahantuojalta niin hintaa olis tullut vähän yli tonni, halvat hinnat ettimällä ja erikseen tilaamalla tuli hinnaks loppupeleissä joku 700e.

24.10.2007 22:22

HusQu kirjoitti:Elikkä pinnoitus tulee maksaa 250-350

Geiwiz muuten muistaakseni pinnottaa piikkisten pyttyjä 170 eurolla. Siihen postit edestakas ni aika tarkkaan 200e.

25.10.2007 17:11

astr0 kirjoitti:
HusQu kirjoitti:Elikkä pinnoitus tulee maksaa 250-350

Geiwiz muuten muistaakseni pinnottaa piikkisten pyttyjä 170 eurolla. Siihen postit edestakas ni aika tarkkaan 200e.


Juu eli tarkasti 173 ja postikulut päälle ja pinnotetun sylinterin saa välittömästi vaihdossa vanhaa 265..

Tilasin myös stefasarjan ja tiivistesetin sieltä ja hintaa tuli 90 euroo mutta laakerit täyty tilata mp racingista mut ei musta niillä kauheesti hintaa ollu ku uusin jotai 4-5 laakerii + petarit eli keskihinta jotai 12 euroo

Mites niist kytkinjousista.. voisko joku valasta..??

28.10.2007 12:47

HusQu kirjoitti:
astr0 kirjoitti:
HusQu kirjoitti:Elikkä pinnoitus tulee maksaa 250-350

Geiwiz muuten muistaakseni pinnottaa piikkisten pyttyjä 170 eurolla. Siihen postit edestakas ni aika tarkkaan 200e.


Juu eli tarkasti 173 ja postikulut päälle ja pinnotetun sylinterin saa välittömästi vaihdossa vanhaa 265..

Tilasin myös stefasarjan ja tiivistesetin sieltä ja hintaa tuli 90 euroo mutta laakerit täyty tilata mp racingista mut ei musta niillä kauheesti hintaa ollu ku uusin jotai 4-5 laakerii + petarit eli keskihinta jotai 12 euroo

Mites niist kytkinjousista.. voisko joku valasta..??


Jokaosa.fi:stä saa ainaki kytkinjousii mut en sit tiiä et onks ne jäykemmät ku alkuperäset. Mitäs laakereit noi 4-5 laaakerii o mit meinaat uusii? Itekki pitäs täs talven aikana vaihtaa laakereit ja stefoi ku 25000 ajettu ja kuuluu kyl aika epäilyttävää kilinää/suhinaa.