Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

26.8.2007 18:56

astr0 kirjoitti:Jos käyntiääni kuulostaa pahalta, on jotain yleensä vialla... Paitsi jos kyseessä on Kawasaki.

Leikki sikseen, miten pahalta kuulostaa? :S Särinää voi kuulua esim. jostain löysistä pulteista ja sen yhdistää aika helposti siihen että jotain olis rikki. Jos oikeen ilkeeltä kuulostaa niin ite en viittis ajaa, on toi pyörä sentään se meidän suhteen ihanampi osapuoli...

Paljon sulla on kilometrejä kertyny viimisen laakerirempan jälkeen, vai onko niitä joskus vaihdettu?


Eipä taida olla vaihdettu ja n.30tkm ajettu... Rempan paikka se on kyllä, ku ei vaan oo rahaa :S

29.8.2007 23:06

Tuli sylkkäsarjan mukana tuommonen kulmikas ohut rinkula ja sen verran tiedän että tulee jommankumman männänrenkaan alle. Mutta kumman renkaan alle se tulee, ylemmän vai alemman? Ja mitä käytännön merkitystä sillä on? Ei varmaan oo terveellistä jättää poiskaan tuota?

Tuo rinkula näkyy tässä kuvassa männänrenkaiden välissä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 0/cat/9644

Edit: Älysin sentään vilkasta räjäytyskuvaa, vaikka vasta nyt... Alemman renkaanhan alle se tulee. Mut edelleen hakusessa tuo, että mitä käytännön merkitystä sillä rinkulalla on ja mitä tapahtuu jos sen jättää pois?

30.8.2007 14:38

astr0 kirjoitti:Tuli sylkkäsarjan mukana tuommonen kulmikas ohut rinkula ja sen verran tiedän että tulee jommankumman männänrenkaan alle. Mutta kumman renkaan alle se tulee, ylemmän vai alemman? Ja mitä käytännön merkitystä sillä on? Ei varmaan oo terveellistä jättää poiskaan tuota?

Tuo rinkula näkyy tässä kuvassa männänrenkaiden välissä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 0/cat/9644

Edit: Älysin sentään vilkasta räjäytyskuvaa, vaikka vasta nyt... Alemman renkaanhan alle se tulee. Mut edelleen hakusessa tuo, että mitä käytännön merkitystä sillä rinkulalla on ja mitä tapahtuu jos sen jättää pois?

Itselläni ei DT:ssä sitä siellä ole eikä ollut entisessä männässäkään eli ei kai se haittaa jos sitä ei ole mut dunno sit

30.8.2007 14:52

mitä käytännön merkitystä sillä rinkulalla on ja mitä tapahtuu jos sen jättää pois?
Nimeltään karstarengas. Se ehkäisee mahdollista renkaan hajoamista joka voi johtua juuri tuosta karstan muodostumisesta.

Muistaakseni ylempi on kartiorengas, pistä siis viistepuoli ylöspäin. Alemmassa ei taida olla viistettä.

Niissä kyllä pitäisi lukea päissä pienellä kirjain N, jonka puoleinen reuna laitetaan ylöspäin.

1.9.2007 23:42

.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 7.9.2007 18:46, muokattu yhteensä 2 kertaa

2.9.2007 1:43

Ne irtoaa helposti kun hitsaa laakerikooliin putkenpätkän ja putken toiseen päähän jonkin tapin jolloin sen laakerin saa hakattua irti. Näin olen sen itse tehnyt ja hyvin on toiminut.

15.9.2007 22:55

Kuis helposti kampiakseli menee vaihtoon? Jos on laakerin irtioton yhteydessä hiukan naarmuja niin onko paljon haittaa?

16.9.2007 0:19

No mikä nyt on hiukan? Eihän ne pienet jäljet mitään, mutta jos on heittoa tullut nii sitten...

23.9.2007 15:06

miten on hei pitääkö moottorin olla hiukan lämmin kun kokeilee magneetosta välystä (eikös siitä kokeiltu petilaakerit?) ja nehän on c3 välyksellä jammussa. eli kylämmä koneella pitäisikin tuntua välystä?:o

23.9.2007 16:18

Kyllä siinä on vähän välystä kuumallakin koneella. Joo C laakereita tosiaan, että kestäis kierrokset!

26.9.2007 22:12

Miten päin olette laittaneet Yamaha DT:ssä sen petilaakerin jossa on se millin leveämpi sisäkooli, siis kuuluuko se millinen uloke kampikammioon päin vai kytkinpuolelle päin?

???

1.10.2007 18:14

ihme juttu! piikki seiso vian takia 1kk ja kun aloin miettiä vikaa huomasin koneen jumittuneen.. avasin sylinterin ja huomasin siellä joka puolella ilmeisesti jäähdytys nestettä ja ruostetta... eiku pytty hoonaukseen ja lohkot auki ja putsaukseen^^

Hussen osat

4.10.2007 16:30

Eli tämmönen kysymys..
Husseni leipo ja sylinteri täytyy uusia ja mäntä kans..
ajattelin tehä konerempan siin samalla kun nyt on aikaa, joten mitäs kaikkea sinne pitäis uusia muuta kun stefat petilaakerit ja tiivisteet ja paljon nuo maksavat..

Re: Hussen osat

4.10.2007 17:31

HusQu kirjoitti:Eli tämmönen kysymys..
Husseni leipo ja sylinteri täytyy uusia ja mäntä kans..
ajattelin tehä konerempan siin samalla kun nyt on aikaa, joten mitäs kaikkea sinne pitäis uusia muuta kun stefat petilaakerit ja tiivisteet ja paljon nuo maksavat..

Kiertokanki vielä vaihtoon. Runkolaakerit ei montaa kymppiä maksa eikä stefatkaan sen puoleen, kietarista en osaa husseen sanoa, mutta reilu 100¤ ja vaihto siihen päälle luulis pärjäävän jos proxia tai jotain muuta laittaa?

8.10.2007 9:21

Ei mitään tarvikeosia!

Jos pyttykin meni niin kalliiksi tulee.

Mahdollinen putkitus +300e (pitää lähettää ulkomaille, belgiaan?)
Mäntä maksaa yli 100e (?)
Petarit varmaan 40e
Stefasarja 30
Tiivisteet 30

Hinnat on ~ arvoja.

Eli rahnaa palaa.

e. ja kiertokankihan se unohtui kokonaan! Voi olla husvarnaan astetta kalliimpi (alkuperäisenä).