Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

10.7.2007 15:41

Millähän todennäköisyydellä toimii jos ei hoonauta pyttyä? Vanhat hoonijäljet näkyy hyvin.

Lähiseudun töitä tekevät lomalla tai lopettaneet, hyvin lähti homma alkuun!

10.7.2007 16:25

Karpov kirjoitti:Millähän todennäköisyydellä toimii jos ei hoonauta pyttyä? Vanhat hoonijäljet näkyy hyvin.

Lähiseudun töitä tekevät lomalla tai lopettaneet, hyvin lähti homma alkuun!


Jos hoonijälki näkyy/tuntuu jokapuolella pyttyy selvästi, niin ei sitä pakko hoonata oo,voit tietenki ite hiomapaperilla(karkeus n.600) hioo hoonin suuntasesti jos jostai näyttäs kuluneen jälet pois...

10.7.2007 21:03

Tähän väliin kysyn miten männäntappi irtoaa? Crc ym aineet ja pieni naputtelu reunoihin ja koko alueelle ( tietysti kiertokanki tuettuna) kokeiltu, ei liiku kun sokkien uriin asti molempiin suuntiin.

11.7.2007 0:37

Karpov kirjoitti:Tähän väliin kysyn miten männäntappi irtoaa? Crc ym aineet ja pieni naputtelu reunoihin ja koko alueelle ( tietysti kiertokanki tuettuna) kokeiltu, ei liiku kun sokkien uriin asti molempiin suuntiin.



a) Lämpöä antamalla se irtoaa helpommin.

b) Jos mäntä on entinen, ja ostaa joka tapauksessa uuden, voi esim puukolla vähän suurentaa männän "kolon" reunaa ja sitten naputella sen ulos. Näin itse juuri irroitin dt:stäni männän.

12.7.2007 21:17

Juu, puukko ei auttanut. Tein pitkästä pultista kikkaniksin, toiseen päähän holkki, prikka ja mutteri, toisessa päässä pultin alkup. kanta, siihen dremelillä ruuviura. Tätä kiristämällä tappi tuli puoliksi ulos ( holkin vara ei riittänyt pidemmälle) Pienellä naputtelulla loppuun.

Oli se sitkeessä.

12.7.2007 21:35

Karpov kirjoitti:Juu, puukko ei auttanut. Tein pitkästä pultista kikkaniksin, toiseen päähän holkki, prikka ja mutteri, toisessa päässä pultin alkup. kanta, siihen dremelillä ruuviura. Tätä kiristämällä tappi tuli puoliksi ulos ( holkin vara ei riittänyt pidemmälle) Pienellä naputtelulla loppuun.

Oli se sitkeessä.


Hei !

ei käy kateeks ku ajattelee uuden männän asennusta paikoilleen...

toivottavasti ei hajoa mitään/mee pilalle.

T.markus

12.7.2007 21:43

Meinaakko ettei uus tappikaan mee hyvi takas vai? Mäntää kyllä tuettiin voimakkaasti eikä kiertokanki ollut kummassakaan laidassa kiinni että toivonmukaan se ei klappaa.

Oli sitä samaa ruskeeta palon jälkeä mitä männässä, pinttyny tappiin ja sen reunoihin, osasyy piukkuudelle.

12.7.2007 21:46

Karpov kirjoitti:Meinaakko ettei uus tappikaan mee hyvi takas vai? Mäntää kyllä tuettiin voimakkaasti eikä kiertokanki ollut kummassakaan laidassa kiinni.


Hei !

kyllä, sitä juuri.
mutta jos niin käy, niin laita pelkkä mäntä keittiön uuniin sopivaan lämpöön laajenemaan ja voitele öljyllä m-tappi ura männästä asennus vaiheessa.
Ei varmaankaan kannata lämmittää mäntää kuin 40asteisessa uunissa tms jottei se "saa heti väärää" lämpökäsittelyä. männäntapin asennustyökalu olisi varmaankin mukava lisä.

karsta tosiaan vaikeuttaa monella irroitusta..

T.markus

12.7.2007 22:06

Mäntä föönillä lämpimäksi ja tappi pakastimeen...

12.7.2007 22:10

Itelläki oli vähän lujassa vanha tappi männässä. No mäntä ku oli leikannu niin sillehän oli ihan sama, eli porakoneeseen vaan hiomaterä ja vetäsin sokan uran ulkopuolelta koloa vähän isommaksi, nätisti tuli tappi pois. Uuteen mäntään tappi kyllä upahti ihan helposti ku öljysin sen, tosin se meni vain toiselta puolen.

14.7.2007 16:15

voisi olla parempikin paikka tälle viestille, mutta:

kyse sii tuosta mun dt:stä, pyörä alkoi pätkimään oudosti, ja tehot hävisivät, huiput alle 100km/h. tuntoin kuin olisi käynyt ihan liian rikkaallaan. Siinä sit ensin vaihdettiin tulppa, säädetiin kaasari joka suuntaan, tarkastettiin läpät (hieman raollaan, mutta nii ennenkin) putsattiin putsari(kaikki tuloksetta). Sen jälkeen ostin cdi:boksin ja puolan&johdon ja tulpan hatun, pyörä ei pältki enää niin paljoa kuin ennen, tehot kateissa ja vapaalla tuntuisi kiertaväv menko normaalisti, tosin ei niin kierrosherkkä kuin ennen. Cdi ja puola olivat käytettyjä, mutta ne myytiin toimivina. mitä siis viellä voisin kokeilla. käytössä ei ole sähkön mittausvehkeitä, millä voisin mitata cdi:t sun muut.. eikä kyllä ole taitoakaan. Anteeksi sekava kirjotelma..

15.7.2007 17:59

Ovatkos männänrenkaat ehjänä ja onko jäähdytysnesteen seassa öljyä, eli onko kannentiiviste kunnossa.

25.8.2007 16:18

Mistäs tietää että on alakerrasta mennyt laakeri ja/tai stefa? Meinaan ku kuuluu outoa rohinaa alakerrasta, uskaltaako sillä ajaa vai voiko käydä jotain pahempaa alakerralle jos sitä ei avaa ja vaihda ja sieltä on laakeri ja/tai stefa menny? Vaihteet kuitenkin toimii normaalisti.

26.8.2007 0:01

Jos käyntiääni kuulostaa pahalta, on jotain yleensä vialla... Paitsi jos kyseessä on Kawasaki.

Leikki sikseen, miten pahalta kuulostaa? :S Särinää voi kuulua esim. jostain löysistä pulteista ja sen yhdistää aika helposti siihen että jotain olis rikki. Jos oikeen ilkeeltä kuulostaa niin ite en viittis ajaa, on toi pyörä sentään se meidän suhteen ihanampi osapuoli...

Paljon sulla on kilometrejä kertyny viimisen laakerirempan jälkeen, vai onko niitä joskus vaihdettu?

26.8.2007 2:06

Missä kilometreissä porukka on vaihdellu 122 rotaxiin tasapainoakselin laakereita?
Millänen homma se yleensä on?