Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 18:39

juuri vaihettu kytkinvaijeri ja imukurkun ei pitäisi vuotaa (kiristetty kunnolla), mutta mul on 9 arvon tulppa, eli johtuisko se sitten siitä?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 18:43

kallevi kirjoitti:Jos et oo sitä toista torvea vielä puhkassu, niin luultavasti sen takia ne kierrokset jää leijumaan.
Käy laihalla ja puhkaistaanpa vielä toinen torvi että käy vielä laihemmalla?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 18:45

tietopanki mukaan oon tehny, eli kaasarin säädöt on samat kun tietopankissa 22kw kohdalla, putsarin torven kuri puhkaistu, mutta tulppa on 9 arvone.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 18:55

ni voisko se tosiaa siitä tulpasta olla kiinni? : /

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 22:18

kuulin et raven puuttuminen vois olla syynä siihen kierrosten leijumiseen?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

27.9.2011 14:42

Muokkaa-nappi on keksitty.

Jos sinulla on laippa yläasentoon lukittuna, voi hyvinkin vaatia rikkaampaa seosta keskikierroksilla. Lämpimämpi tulppakin vaikuttaa, mutta ei sen vaikutuksen pitäisi kovin radikaali olla.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

27.9.2011 15:39

Esajuppeli kirjoitti:Muokkaa-nappi on keksitty.

Jos sinulla on laippa yläasentoon lukittuna, voi hyvinkin vaatia rikkaampaa seosta keskikierroksilla. Lämpimämpi tulppakin vaikuttaa, mutta ei sen vaikutuksen pitäisi kovin radikaali olla.

kato perkele niimpäs onki :lol: , no jos kerta tietopankissa suositellaan 125 pääsuutin ni pitäisikö se sitten olla 130 ja tyhjäkäyntisuutin 75 ja neula 4 loveen? tai jotai toho suuntaa? ku kerta ravea ei ole ja pakoaukkoon ei ole muutenkaan koskettu.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

27.9.2011 16:15

Blacksmith kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:Muokkaa-nappi on keksitty.

Jos sinulla on laippa yläasentoon lukittuna, voi hyvinkin vaatia rikkaampaa seosta keskikierroksilla. Lämpimämpi tulppakin vaikuttaa, mutta ei sen vaikutuksen pitäisi kovin radikaali olla.

kato perkele niimpäs onki :lol: , no jos kerta tietopankissa suositellaan 125 pääsuutin ni pitäisikö se sitten olla 130 ja tyhjäkäyntisuutin 75 ja neula 4 loveen? tai jotai toho suuntaa? ku kerta ravea ei ole ja pakoaukkoon ei ole muutenkaan koskettu.
Laita aluksi neula pykälän rikkaammalle ja kokeile toimiiko paremmin.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

27.9.2011 20:17

Esajuppeli kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:Muokkaa-nappi on keksitty.

Jos sinulla on laippa yläasentoon lukittuna, voi hyvinkin vaatia rikkaampaa seosta keskikierroksilla. Lämpimämpi tulppakin vaikuttaa, mutta ei sen vaikutuksen pitäisi kovin radikaali olla.

kato perkele niimpäs onki :lol: , no jos kerta tietopankissa suositellaan 125 pääsuutin ni pitäisikö se sitten olla 130 ja tyhjäkäyntisuutin 75 ja neula 4 loveen? tai jotai toho suuntaa? ku kerta ravea ei ole ja pakoaukkoon ei ole muutenkaan koskettu.
Laita aluksi neula pykälän rikkaammalle ja kokeile toimiiko paremmin.

ok, mihin loveen laitan sen sitten ko se on vähä auki et laskettuna ylhäält päi vai alhaalt päi :S ja mun mielest se oli jo vakiona 3 lovessa :eek:

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

27.9.2011 20:21

Ylhäältä päin laskettuna yksi pykälä alaspäin sitä sokkaa.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

27.9.2011 22:07

Esajuppeli kirjoitti:Ylhäältä päin laskettuna yksi pykälä alaspäin sitä sokkaa.

okei, kiitti. Minkä kokosii tyhjäkäyntisuuttimii oote laittanu ku ootte alkanu virittää räsää? :D

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

28.9.2011 14:14

Blacksmith kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:Ylhäältä päin laskettuna yksi pykälä alaspäin sitä sokkaa.

okei, kiitti. Minkä kokosii tyhjäkäyntisuuttimii oote laittanu ku ootte alkanu virittää räsää? :D
Eiköhän se 70 tk-suutin riitä melkein kaikille vireille (lukuunottamatta ehkä jotain hirveän vapaasti virtaavaa putsaria)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

28.9.2011 15:15

Esajuppeli kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:Ylhäältä päin laskettuna yksi pykälä alaspäin sitä sokkaa.

okei, kiitti. Minkä kokosii tyhjäkäyntisuuttimii oote laittanu ku ootte alkanu virittää räsää? :D
Eiköhän se 70 tk-suutin riitä melkein kaikille vireille (lukuunottamatta ehkä jotain hirveän vapaasti virtaavaa putsaria)

okk kiitti näistä :D

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

29.9.2011 13:52

mites tollanen räsä kestää jokapäiväisessä ajossa? Olis tarkoituksena tollanen ostaa väliaikaseks pyöräks ku edellinen meni lunariin prkl... Eli onko helppo huoltaa ja varaosia helposti saatavalla? Ja jos vähän yleisiä vikoja mitä on porukoille tullu ja asioita mitä kannattaa katsoa ku menee pärrää kattomaan.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

29.9.2011 17:50

itsellä ainakin kestänyt oikein hyvin eikä minkäännäköistä ongelmaa ole ollut

jos jotain huoltaa/remppaa niin yleensä saa tankin tai sivukatteen ottaa pois, mutta se ei ole iso homma, vain parilla pultilla kiinni

itselle ei ainakaan ole mitään tyyppivikoja kantautunut korviin ja kaipa sitä yleisilmettä kannattaa katsella ;) tietysti wikissä on käytetyn pyörän ostajan opas jossa kaikennäköistä vinkkiä yleisesti.

ps. tsek allekirjoitus ;)