Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

18.9.2011 18:35

Paljonkohan tulee heppoja lisää kun pistää pelkän raven? :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

18.9.2011 19:53

apeka kirjoitti:Paljonkohan tulee heppoja lisää kun pistää pelkän raven? :roll:
Ehkä 4-6 heppaa. Varmasti huomattava ero jo vakioon verrattuna. Tosin tyhjä putki kannattaisi tietty olla kaverina.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.9.2011 14:30

Onko kellään kokemuksia 2rad.de sivustosta?
Räsän viritysohjeista löytyi tuo sivusto, ja nyt olisi aikeissa tilata Athenan tehari ja rave sieltä. Joten onko luotettava paikka?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.9.2011 16:25

kyllähän ne sieltä on tullut, mutta joillakin ollut ongelmia raven kanssa, käytettyjä kun ne tuolla ovat. pääsääntöisesti kuitenkin ravetkin ollut kunnossa

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 19:27

joo eli nyt on räsäs tt-putki kiinni ja kaasarin hilppeet ni ku ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea ne laskee siihe johki 3-4k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi 40---> niin kierrokset laskevat normaaleiksi. Onko siitä haittaa tms? pääsuutin on 125, tyhjäkäyntisuutin 70, neula on 3-lovessa ja ilmaruuvi 1½ kierrosta auki täysin kiinni asennosta.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 19:57

09 räsä, Rave, asianmukaset TT muutokset ja arrow miltä kuullostaa? räjähtääkö?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 20:07

hosuli kirjoitti:09 räsä, Rave, asianmukaset TT muutokset ja arrow miltä kuullostaa? räjähtääkö?

kuulostaa täystehoselt ja ei mun tietääkseni räjähdä :D

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 21:04

Blacksmith kirjoitti:joo eli nyt on räsäs tt-putki kiinni ja kaasarin hilppeet ni ku ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea ne laskee siihe johki 3-4k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi 40---> niin kierrokset laskevat normaaleiksi. Onko siitä haittaa tms? pääsuutin on 125, tyhjäkäyntisuutin 70, neula on 3-lovessa ja ilmaruuvi 1½ kierrosta auki täysin kiinni asennosta.


Taitaa käydä vähän laihalla, onko sulla joku muu kun vakio ilmanputsari kiinni?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 21:10

vakio putsari on, mutta ne jotku tötsät on puhkasemat? onko se niin välttämätöntä?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 21:17

Jos et oo sitä toista torvea vielä puhkassu, niin luultavasti sen takia ne kierrokset jää leijumaan.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 21:21

no onko siitä jotain haittaa jos ei sitä puhkase? voiko ajaa muutaman päivän? ja onko ne ne tötsät mitkä näkyvät siinä kun noistaa tankin? ja onko ne helppo puhkaista? onko se siinä tötsän alussa? :D

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.9.2011 21:57

niin voiko sillä vielä vähän ajaa? ja sahaanko ne molemmat tötsät pois? vai ainoastaan sen tötsän misä on jokin kuristus? ja täytyykö tuon toimenpiteen jälkee tehdä vielä kaasuttimelle jotain? http://www.moto-osat.fi/shop/products/1306412121.jpg tollatti puhkastu? vai voiko vain molemmat tötsät irroittaa ilmanputsarista? http://www.motokeidas.com/shop/product_ ... p?p=112029

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 16:29

Siis se toinen putki on tukittu sieltä sisältä, ja sen vaan puhkaset jollain terävällä.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 18:19

Joo no nyt puhkasin sen toisen niistä mutta ei se auttanu siihen että kierrokset jäävät ajaessa leijumaan, sen huomaa hyvin kun ajaa ja vetää kytkimen sisää ja antaa kierrosten laskea, ne laskevat aina tasan 3k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi ne laskevat normaaleiksi johonkin 2k. kaasarin säädöt ovat samat kun tietopankin 22kw kohdassa. Virinä on pelkkä tt-putki ei ravea.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.9.2011 18:37

Blacksmith kirjoitti:Joo no nyt puhkasin sen toisen niistä mutta ei se auttanu siihen että kierrokset jäävät ajaessa leijumaan, sen huomaa hyvin kun ajaa ja vetää kytkimen sisää ja antaa kierrosten laskea, ne laskevat aina tasan 3k ja kun vauhti hiljenee tarpeeksi ne laskevat normaaleiksi johonkin 2k. kaasarin säädöt ovat samat kun tietopankin 22kw kohdassa. Virinä on pelkkä tt-putki ei ravea.

Mulla teki tuota kun kytkin ei irrottanu kunnolla. Mutta kato kanssa onko 10-arvon tulppa, tai vuotaako imukaula.