Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

2.9.2011 20:58

Spotti kirjoitti:Tuako toi 34mm paljonki vääntöä? Tällä hetkellä arrowi, rave 1 ja vforcet. Entä kierrosherkkyyttä?

Onkos kellään muute ollu vielä rotorkittiä rs:ässä? 8)
Ei paljoa vääntöä. Suurimmat erot tehoissa 9000-12000rpm välillä. Kierrosherkkyyttä häviää itse asiassa vähän, mutta tästä ei ole haittaa oikeastaan ollenkaan. Etenkään jos sinulla on V-Forcet vielä kaverina.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

3.9.2011 16:21

Mitä lukenut niin kierrosherkkyys paranee paljon 34 kaasarilla ja v-forceilla, tietenkin kaasari oikein säädettynä.

Tiedä sitten. Persdynossahan noi muutokset on ettei niitä papereilla nää.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.9.2011 14:42

Millaset tehot tulisi jollymoto 111 ja 34mm kaasarilla ja boyesin/vforcen läpillä tuleeko vääntö paljon lisää? ja mites tuo vhm kansi auttaisi ?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.9.2011 17:39

Esajuppeli kirjoitti:VHM:n standard-kannesta on hyötyä tähän asiaan. Sillä on enemmän puristuksia kuin flattop-kannella. Flattop- kannen idea on, että voidaan laittaa kevyempi, tasapäinen (ja yleensä myös vain yksirenkainen) = kierroksia.

Boyesenin läpistä on vähän hyötyä. Itse en ostaisi. V-Forceista on enemmän hyötyä.

Jos haluat tehoa ennen piikkiä, osta VHM:n standard-kansi. 32-34mm kaasarista on suurin hyöty 8000-10000rpm väleillä. V-Forcet kannattaa ostaa jos on rahaa.
Vasta viime sivulla selitin tätä. Jollymotosta eniten hyötyä 10000-11500rpm välillä. Jollymotot ovat parhaita putkia Räsään (ainakin mielestä) Jim Lomasin ohella. Tehoa tuollaisella setillä olisi huomattavasti enemmän kuin perus TT:ssä.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.9.2011 20:30

eli tolla setillä olis se 30-32hp? ja sit ilma vhm on 30hp?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.9.2011 21:32

Domin kirjoitti:eli tolla setillä olis se 30-32hp? ja sit ilma vhm on 30hp?
VHM:n kannella lähinnä lisää vääntöä. Tehot 30-33 heppaa takarenkaalta, riippuen dynosta, säädöistä ja kaikesta muustakin.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

14.9.2011 13:38

Pitäisi tuommoinen räsä ostaa kun 16 täytän mutta olen tässä miettinyt että pitäisikö ostaa tt vai ei? Joku joka omistaa tt-räsän voisi kertoa että miten nuo poliisit tuota kevarin viritystä hiillostaa :D ja moneenko sekuntiin tuollainen vakio räsä kiihtyy 70 kiloisen alla?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

14.9.2011 14:57

tt tottakai 8)

2t ei oikeastaan järkeä pitää a1, koska kuluttaa huomattavasti enemmän kuin nelari mutta yhtä paljon(tai vähän :D )tehoa. ikinä ei mua ainakaan ole pysäytetty kevarilla(tosin ei kyllä mopoillakaan)eli ei niitä poliiseja piikit oikein kiinnosta.

ja tollasen löysin tubesta: http://www.youtube.com/watch?v=JCB2IzJyqkw

ps. huom. allekirjoitus ;)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

14.9.2011 18:37

Mikä tossa mun apikassa on, 06 malli. Eli vaihoin 34mm vhsb kaasuttimen, mut röpöttää nii helvetisti, vaikka pääsuutin on 152, neula alimmas asennos, seosruuvi 2kierrosta auki. Oon kokeillu 155-160 suuttimia, mutta käy niin rikkaalla et tukehtuu melkee heti. Mitä pitäis tehä?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

14.9.2011 21:18

mervin kirjoitti:Mikä tossa mun apikassa on, 06 malli. Eli vaihoin 34mm vhsb kaasuttimen, mut röpöttää nii helvetisti, vaikka pääsuutin on 152, neula alimmas asennos, seosruuvi 2kierrosta auki. Oon kokeillu 155-160 suuttimia, mutta käy niin rikkaalla et tukehtuu melkee heti. Mitä pitäis tehä?
Neula alimmassa asennossa vai neulan prikka alimmassa lovessa? Laita 1. tai 2. loveen ylhäältä katsottuna. Ei varmasti toimi jos on alimmassa lovessa.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

15.9.2011 16:33

Esajuppeli kirjoitti:
mervin kirjoitti:Mikä tossa mun apikassa on, 06 malli. Eli vaihoin 34mm vhsb kaasuttimen, mut röpöttää nii helvetisti, vaikka pääsuutin on 152, neula alimmas asennos, seosruuvi 2kierrosta auki. Oon kokeillu 155-160 suuttimia, mutta käy niin rikkaalla et tukehtuu melkee heti. Mitä pitäis tehä?
Neula alimmassa asennossa vai neulan prikka alimmassa lovessa? Laita 1. tai 2. loveen ylhäältä katsottuna. Ei varmasti toimi jos on alimmassa lovessa.

Neulan prikka on 1 lovessa ylhäältä päin katottuna. Ei vaan toimi

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

15.9.2011 19:58

Aattelin ostaa talvella 34mm kaasarin ja vmh kannen mitä eroo niillä kahdella kannella on vhämmistä? toinen normi männälle ja toinen tasalaki? tuoko jompi kumpu enemmä vääntöö tai tehoa? ja miten kulutus kasvaa jos on jollymoto sp, 34mm kaasari, pipercross, boyesit, ja vhm? ja millasia tehoja tulee takapallolta?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

15.9.2011 20:31

Domin kirjoitti:Aattelin ostaa talvella 34mm kaasarin ja vmh kannen mitä eroo niillä kahdella kannella on vhämmistä? toinen normi männälle ja toinen tasalaki? tuoko jompi kumpu enemmä vääntöö tai tehoa? ja miten kulutus kasvaa jos on jollymoto sp, 34mm kaasari, pipercross, boyesit, ja vhm? ja millasia tehoja tulee takapallolta?
Et vaivautunut katsomaan muutamaa viestiä (ja edellistä sivua) taaksepäin?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

15.9.2011 21:02

Esajuppeli kirjoitti:
Domin kirjoitti:Aattelin ostaa talvella 34mm kaasarin ja vmh kannen mitä eroo niillä kahdella kannella on vhämmistä? toinen normi männälle ja toinen tasalaki? tuoko jompi kumpu enemmä vääntöö tai tehoa? ja miten kulutus kasvaa jos on jollymoto sp, 34mm kaasari, pipercross, boyesit, ja vhm? ja millasia tehoja tulee takapallolta?
Et vaivautunut katsomaan muutamaa viestiä (ja edellistä sivua) taaksepäin?


sori en ja katon nyt... mut kerrokko jos tiedät??

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

16.9.2011 15:12

Domin kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:
Domin kirjoitti:Aattelin ostaa talvella 34mm kaasarin ja vmh kannen mitä eroo niillä kahdella kannella on vhämmistä? toinen normi männälle ja toinen tasalaki? tuoko jompi kumpu enemmä vääntöö tai tehoa? ja miten kulutus kasvaa jos on jollymoto sp, 34mm kaasari, pipercross, boyesit, ja vhm? ja millasia tehoja tulee takapallolta?
Et vaivautunut katsomaan muutamaa viestiä (ja edellistä sivua) taaksepäin?


sori en ja katon nyt... mut kerrokko jos tiedät??
Enkös minä noista kaikista ole juuri tuossa kertonutkin...