Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.12.2015 21:29

Voisikoha olla :roll: kuitenkin aika kova naputus kuuluu ja pientä metalli silppua tulee öljyn mukana, mut pitää naputella kampiakseli päihin?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.12.2015 8:39

Ei tuo naputus ja metallisilppu ihan terveeltä kyllä kuulosta :eek:
Jossakin vikaa varmaan on, mutta missä :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.12.2015 8:51

Aa, no tuo ei kovin terveeltä sit kuulosta :( paha kyllä mennä sanomaan mikä vikana :|

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.12.2015 10:29

Nii :nolo: pitää varmaa purkaa nii pitkälle et jotai poikkeavaa löytyy, onks näille rotaxeille wappiryhmää? :lol:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

15.12.2015 11:09

eipä taida olla :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.12.2015 18:06

Aaa :s mietin tos et ottas kytkimen pois ja kokeilis käyntiin, niin tietäs johtuuko kytkimestä. Eli voiko tällee kokeilla vai meneeks lisempää rikki :D?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.12.2015 19:50

Eipä kannata varmaankaa. Huomaat varmaan että siinä kytkinpakassa on muistaakseni sellane hammasratas joka välittää sit vedon tasapainoakselin rattaille, tuorevoitelun pumpulle ja vesipumpun rattaalle.

Vaatii sen rattaan siihen kyllä aika varmasti. Sitä en osaa sanoa saako sitä ratasta irti pakasta ja laitettua siihen yksinään ja että olisiko sekään turvallista.

En usko että vika kytkimessä on jos metallisilppua tulee. Joku laakeri porsii tai vaihteiston rattaat ei oo iha kuosissaan. Siitä ujelluksesta/ sirinästä mikä sulla ilmenee niin en osaa arvailla muutakuin että joku laakeri tms syypää. En saa kyllä päähäni yhtään syytä miksi kytkin sillätapaa vislailisi :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

17.12.2015 9:56

Jees muttaku kaikki laakerit vaihdettu :nolo: ja juu bongasin ryhmän :lol:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

17.12.2015 10:33

Voihan niitä viallisia laakereia olla uusienkin joukossa, tai sitte käyny joku asennusvirhe :s tai asennushiekat välissä :lol:

Mutta joku osa tai asennus siellä mättää jos konerempan jälkeen alkoi ongelmat

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

17.12.2015 15:26

Epäilisin tuota asennus hiekkaa :lol: pitää käyttää sit vielä kokonaan auki :s vaikka vaihteet ja kytkinkin toimii

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

12.1.2016 19:40

Morjesta! Mistä ootte tilaillu rave1 laippoja ku nakkilan hinnat on mitä on :s :lol:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

12.1.2016 21:22

PJME jos isompaa tilausta tekee mutta muuten ei kannata pikkuosia sieltä tilata ku postit on niin järkyttävät muuten. https://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia ... arts_.html

2Radilta saa suht halvalla niitä rosterilaippoja joiden pitäs kestää https://www.shop.zweirad-sausenthaler.d ... -rave.html

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

17.1.2016 22:08

Selvä homma. Kiitoksia avusta :)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

20.1.2016 23:58

Onkos räsässä jonkin sortin kierrosrajotin? Mulla on kyllä arrowin tehari ja kaikki hilppeet, mutta n.11200 rpm tuntuu vedot loppuvan. Tehon puutteetta ei siis käytännössä ole, piikki on siinä 7500-11200 rpm 6. Vaihteella kerää 170km/h ja kyllä jaksais enemmänkin, mutta silloin on just se vähän päälle 11k rpm ja vedot loppuu yllättäen. Arrowilla pitäisi kaiken järjen mukaan enemmänkin kiertää?

Vakio pytyllä 4k ajettu. Räsän vuosimalli 2012.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

21.1.2016 9:19

Eipä rotax oikeen kierrä pidemmälle kuin 11-12k, ihan normaalilta vaikuttais. Eikä arrow nyt mitenkään pisimmälle kiertävä putki ole. Jollymoto tai Jim Lomas venyisi pidemmälle