Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.4.2015 18:03

Mikä vois olla vikana kun just laitettu täystehoseks apikka ja mäntä samalla vaihettu, lämpimänä kone alkaa röpöttämään iha perkeleesti eikä kierrä yli 10k rpm eikä muutenkaan ota kierroksia? pääsuutiin on 190 ja muut tt osat on kaasarissa. Kylmempänä kone ottaa kierroksia ihan mainiosti. Lämpimänä kone myös kuumenee ihan liikaa ja kaasarista tippuu öljy-bensa seosta. Voiko vikana olla liian iso pääsuutiin? Tai voiko se vaikuttaa että jäähdytysneste säiliö on ihan täynnä? Apikka on vm. 2008

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.4.2015 19:09

Laitoikko samalla kertaa TT ksi kun männän vaihdoit? Ja tää alko sen jälkee?

Löytyykö ravea ja onko oikeen säädetty? Kaasarissa kaikki TT osat? Ilmanputsarin snorkkeli avarrettu? ECU boksi porattu?

Jos edellä mainitut kunnossa ni katoppa tää en jaksa kirjottaa kokonaa :D

http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen
E: linkki ei toimi, googlaa : motot.net 2t kaasuttimen säätäminen.
Sieltä nopiat ohjeet kuinka kattella onko pärrä säädöis

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.4.2015 20:06

Itelläki -08 räsä ja eihän sen edes pitäis kiertää ku joku 11250rpm ttnä?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.4.2015 20:54

ojatalo kirjoitti:Dellorto VHST on totaalisen eri kuin PHBH28bd. Niiden suutinten yms osien kokoja ei voi mitenkään verrata keskenään.


onko se A1 kuriputki (CATti ym kuri osaa sisällä) tyhjennetty kokonaan varmasti ? esim oliko paisarin takaosassa halk 30mm tms putkenpätkä "Stingerin" ja Catin välissä.

Joskus jotkut poistaa pelkän CATin jolloin sinne Paisarin perälle jää vielä kuristuksia.............

Kun jossain on vikaa, on ne TT välitykset liian raskaat, 6-vaihteella hyyttyy ja huiput laskee "verrattuna vaikka 5-vaihteeseen" suhteellisesti.

en verrannut... sanoin vaan että tuntuu hiukkasen liian isolta :lol: vakioväleillä pitäisi jaksaa helposti vetää kaikki vaihteet täysitehoisena loppuun , ainakin vanhempi räsä jaksoi.. 16/41 väleillä oma räsä kulki sen 150km/h kun huudatti loppuun , ja kierti muistaakseni 12000rpm , 17/39 tai 38 väleillä.. en muista varmaksi.. kulki loppuun huudattamalla 164km/h gps. :)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.4.2015 21:30

On kaikki tt osat kaasarissa, mut eikö CATti aiheuta tollast hirveest kuumentumist? Ja on siis Rave 2 jote eihä sil ecu boxi poraamisel oo väliä?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.4.2015 6:27

Onko sulla vakioputki kiinni.. 8o
Nyt jumalauta.. Ei ihmekkää jos lämpenee älyttömästi ku katti ja kaikki muu paska siellä kuristaa
Siitähä se johtuu ettei kierrä kunnolla jos vakioputki kiinni :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.4.2015 8:08

Vein siis yhdelle äijälle ton räsän laitettavaks hänen piti laittaa kaikki osat ja tyhjentää vakioputki, näyttää kyl pahasti et putkee ei koskettu ja se äijä sano et röpöttää liian iso suuttimen takii mut kyllähä ton 190 pitäis olla ihan hyvä?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.4.2015 9:09

Nii onko sulla ravea vai ei koska sekin vaikuttaa tohon..? :roll:
Ja sen kyllä huomaa jos vakioputki tyhjennetty, koska se pitää rälläkällä vetää palasiksi ja hitsaa takas kasaan jos haluaa kaikki kurit ja paskan pois sieltä. Katot vaa näkyykö mitää hitsisaumoi ni selviää äkkiä onko putkeen edes koskettu.
Jos putkessa kurit talles ja ei oo ravea ni tottakai rötää ja käy aivan vitun kuumana..

190 ps saattaa olla snadisti liian iso, mutta ei se tollasta vielä aiheuta

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.4.2015 9:10

Siis on rave 2 asennettu. Puhdistan kotona viellä ilmanputsarin jos se vähä auttais :)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.4.2015 12:17

No katoppa nyt se putki. Ei ihmekkää jos lämmöt taivais jos vakioputki kiinni. Myös putsari on tietysti hyvä putsaa

Ei pitäs olla nii hankala kattoo näkyykö siinä putkessa tyhjennysjälkiä ni vois vähä homma helpottuu :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.4.2015 23:59

Aattelin tommosta arrowin teharia nyt rueta hommaileen, niin mites meneekö tämmönen http://www.motot.net/talli/osat/id69595/ suoraan Räsän -08 malliin? 8)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

1.5.2015 16:28

Raredzzi kirjoitti:Aattelin tommosta arrowin teharia nyt rueta hommaileen, niin mites meneekö tämmönen http://www.motot.net/talli/osat/id69595/ suoraan Räsän -08 malliin? 8)

ei oo mitenkään varmaa tietoo että onko tuo vanhemmasta räsästä tuo putki mut jos on niin , ilmeisesti takakiinnikkeen paikkaa pitää hieman vaihtaa ? , muuten ilmeisesti menee melko hyvästi vaikka vanhemmasta räsästä olisikin , jos taas uudemmasta niin tottakai menee suoraan ;)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

1.5.2015 17:14

hese1996 kirjoitti:
Raredzzi kirjoitti:Aattelin tommosta arrowin teharia nyt rueta hommaileen, niin mites meneekö tämmönen http://www.motot.net/talli/osat/id69595/ suoraan Räsän -08 malliin? 8)

ei oo mitenkään varmaa tietoo että onko tuo vanhemmasta räsästä tuo putki mut jos on niin , ilmeisesti takakiinnikkeen paikkaa pitää hieman vaihtaa ? , muuten ilmeisesti menee melko hyvästi vaikka vanhemmasta räsästä olisikin , jos taas uudemmasta niin tottakai menee suoraan ;)


Myyjä sano että on ollu -07 kiinni, joten menee kait sillon -08?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

1.5.2015 23:11

tietääkseni pitäisi mennä suoraan :)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

2.5.2015 16:32

Jees, eli siihen mun aikaisempaan ongelmaan kun ei meinannut TT räsä kulkea mihinkään.

Noh, ei varmaan kuljekkaan jos laippa murtunut sieltä päästä mihin vaijeri tulee kiinni, ja sitä myöten myös vaijeri lähtenyt irti laipasta. Eli uuden laipan ja vaijerin ostoon. Mitään vinkkejä mistä vois löytyä halvalla? ;)