Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

2.1.2015 20:55

Kaikkihan ne on luotettavia kun säätää pyörän kunnolla ja ajaa niinkuin 2-tahtisella pitää ajaa. Itsellä oli ihan perus 125cc, ei leiponut itsellä, mutta seuraava omistaja soitti kuukauden päästä kun oli leiponut ja pytty ja mäntä oli vaihdettu alle 5tkm sitten. Että kuskista se on kiinni eniten.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

3.1.2015 17:11

Ajattelin ostaa tollasen Jollymoto race sp pakoputken (0111)
, mutta maksaa 360e vakio änkällä ja Arrowin saa 300 eurolla kevlar änkän kanssa.

Yritin etsiä eri putkien dynomittaus kuvia, mutta en löytänyt yhtään. :itku:
Jos joku löytää niin linkatkaa!
Onko Arrowin ja Jollymoton putkilla oikeasti niin paljon eroa?
Tietääkö kukaan mistä Jollymoton saisi tilattua halvalla? :)

Jos joku on penkittänyt Rs:n tehot Arrowilla ja Jollymotolla, niin paljon tehoja kummassakin oli?

Mitä arvioisitte tehoiksi tälle setupille? :eek:
- Rave1
- Jollymoto race sp (0111)
- vapari

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

4.1.2015 13:39

Ainakin noilla kahdella putkistolla on jo jonkin verran eroa, koska Jollymoto'n 0111 putki on tarkoitettu korkeaviritteisemmälle kokoonpanolle kuin tuo Arrow'in putki, joka toimii hyvin muutoin vakiolla tekniikalla. Jos et tekniikkaan ole muutoin tekemässä lisäyksiä ja Jollymoto'n haluat, suosittelisin itse tuota 0107-putkea (hieman halvempi myös), enemmän hyötyä siitä tuolla tekniikalla. Tuolta löytyy suosituksia putkien kanssa käytettäville kokoonpanoille ja itse putkistot myös: http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... haust.html
Ainiin, ja Arrow'n tehokäyrä oli muistaakseni melko lähellä TT-putken tehokäyrää(?), korjatkaa jos väärässä olen :lol:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

4.1.2015 19:00

Tais olla arrowin ja jollyn välillä 1hp ero jollyn hyväksi, en tarkaksi muista, arrowi vetää vetää paremmin kierroksilla kuin tehtaan tt-putki. Itsellä oli arrowi ja hyvin se kulki sillä.
Tota vaparisuodatinta on aika turha laittaa. Vakio toimii huomattavasti paremmin siinä hommassa mihin se on tarkoitettu.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.1.2015 3:17

Kiitos vastauksista! :)

Ostan varmaan kuitenkin Jolly moto (111), koska kuitenkin jossain vaiheessa vaihdan kaasarin 34 milliseen ja jos se on kerran yhden hepan Arrowia tehokkaampikin. ;)

Onko noissa Jollymoton ja Rs:n vakio äänenvaimentimissa tehollisesti mitään eroa, koska hirveän kalliita tuntuvat olevan nuo Jollymoton änkät? :eek:

Kattelin netistä niin aika monet tuntuu tarrottavan näitä moottoripyöriä, mutta itse olen aina spraymaalannut ja on onnistunut ihan hyvin, mutta täydellistä maalipintaa on mahdotonta saada, koska ei ole pölytöntä maalaustilaa. Joten ajattelin, että tarroitan tuon, siis ei mitään yksittäisiä tarroja vaan jokaisen katteeseen saman värinen iso tarra. Onko kukaan kokeillut? Miten onnistui? Mistä tilasit tarrat?
Onko tarrat alkaneet irtautumaan katteista?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.1.2015 12:25

Ebaysta nyt saa ainakin tuota car vinyl warppia. Ja eiköhän se pysy kun tarralastalla laittaa ja lämmittää vaikka hiusten kuivaajalla ja paineleee kunnolla niin tartuu hyvin :) Ja tämä ei oikeen tänne tekniikka puolelle kuulu niin siirry toiseen topicii jos tästä aiheesta on lisää :lol:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.1.2015 16:23

Ja änkällä ei ole väliä tehollisesti onko vakio vai ei. Vakiossa ehkä hieman mureammat ja matalammat äänet kuin jollyn änkällä. Tiedä sitten kuinka kauan villat pysyy siellä, itellä oli vakioputkella änkkä punahehkussa sisältä :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.1.2015 15:10

Kiitos vastauksista! :)

Ajattelin vielä kysyä, että kummasta saisi Jolly moto race sp:n ja Raven kanssa enemmän tehoa
Vforceista vai dellorto 34?
ja paljonko tehoa olisi noin suurin piirtein?

Sitten vielä tuli mieleen kun vaihdan tuohon männän niin olisiko jotain muita kulutusosia joiden vaihdosta saisi lisää tehoja?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

6.2.2015 15:55

Tuon Jollymoto´n Race Sp-putken kanssa enemmän hyötyä 34mm VHSB:stä kuin noista V-Force 3-läpistä, mutta voihan nekin sitten ostaa jälkeenpäin. Teholukemista en tarkkaan osaa sanoa, mutta varmaankin jotain noin 1-2hp lisää.
VHM myy korkeapainekansia kupu-tai tasakattomännille, ei huono vaihtoehto jos rahaa on.

Ps. Osta tuo 34mm VHSB flatslide-mallina ;)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

6.2.2015 18:18

Kiitos vastauksista! :)
ja laitan varmaan sitten ton kaasarin tilaukseen. ;)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

17.2.2015 16:31

Kellään myydä toimivaa rave 1? kiire ois

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.3.2015 0:42

Oma räsäni on seissyt koko talven ajan tallissa. Tänään kun ajattelin käydä ensimmäisellä ajelulla talven jälkeen niin huomasin, ettei kone kiertänyt yli 2000 kierrosta korkeammalle, ELLEI painanut samalla sähköstarttia pohjassa. Takavalokaan ei pala, vaikka ennen talvea toimi.

Kaasutin, suuttimet, ilmanputsari ja raven laippa puhdistettu. Tulppa ja läpät tarkistettu ja johdot tsekattu, mutta vikaa ei tunnu löytyvän.

Mikä mahtaa olla vikana? Onko tämä nyt jonkin sortin sähkövika?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.3.2015 17:17

Pitääkö uudenmallin räsässä vaihtaa tulppa pienempi lämpöarvoiseen, täysitehoiseksi laittaessa? Pitääkö myös toinen ilmanotto kanavista puhkaista?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.3.2015 18:34

luxus16 kirjoitti:Pitääkö uudenmallin räsässä vaihtaa tulppa pienempi lämpöarvoiseen, täysitehoiseksi laittaessa? Pitääkö myös toinen ilmanotto kanavista puhkaista?


Pitää! Tulppa 9 tai 10 ja ilmanottokanava puhtaaksi

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.3.2015 22:45

Osaisko joku auttaa vm.13 Räsän valojen kanssa? Kun lyhkäsillä palaa vaan toinen polttimo ja pitkillä sama juttu. Onko mahollista että lyhyet päällä molemmat polttimot palais ja pitkillä sama juttu? Käsittääkseni jos vedän pitkien plussan lyhkäsien plussalle ni silloin pitkillä palaa molemmat. Pitäis vaan lyhkäsillä saada myös molemmat palamaan :D