Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

NEUVOA JA TIETOA TARVISI!!!?

23.11.2006 18:23

Niin sellasta vaan että voiko laipan ottaa irti vaikka olis kurit kiinni putkessa ja muutenkin melkeen vakio!?
Toimiiko se niin ja pysyykö kone kunnossa yhtään??
Antakaa ohjeistusta kiitos :>

6.4.2007 22:36

KevariMestari kirjoitti:kerta kun kerranki saa kysyä niin minkä kokoiset suuttimet teillä 28mm kaasarissa on paikoillaan kun mopottimesta löytyy rave tehari ja vapaavirtaus suodatin? entä ilman vaparia? itellä taitaa nyt olla paikoillaan 140 ja on näköjää jonku verran karstottanu ku oli tulppa mustana.


135 suutinta suosittelee maahantuoja jos on arrowin tehari, ja vakio täysteho putki tai sit tyhjennetty putki niin 125 suutin.

6.4.2007 22:52

34mm kannattaa laittaa vain jos pytty on gilardoni 1.

Itellä oli 28mm kaasarissa 115 suutin nostetulla laipalla, gianellilla ja tt-imuputkilla.

Toi 34mm lortto ja imukaula kannattaa ostaa käytettynä niin säästyy rahaa. Ainakin ite tein niin.

9.4.2007 20:24

Jep, eli olisi tulossa kanssa tuollainen aprilia rs 125 mutta vm. 06. Olen aatellut pistää täystehoiseksi, eli jollymoto on kai paras tehoputki (ja käykö se suoraan)? Jos tuon rave1 pistän niin onko vaikea saada säätöihin (ja ylipäätänsä asentaa) kokemattomalta tyypiltä? Tarviikos mitään muuta, kuin hyppylanka, putsari, tulppa (mikä?) ja suuttimet (minkä kokoiset?) hoitaa, että toimii kunnolla? Ja sivuja mistä tuo tehari ja rave kannattaa tilata?

Edit: Luin kyllä, mutta pyöräni on vuosimallia 06, eli ei munaperäinen malli.
Viimeksi muokannut Deewi- päivämäärä 10.4.2007 14:21, muokattu yhteensä 1 kerran

9.4.2007 20:26

Deewi- kirjoitti:Jep, eli olisi tulossa kanssa tuollainen aprilia rs 125 mutta vm. 06. Olen aatellut pistää täystehoiseksi, eli jollymoto on kai paras tehoputki (ja käykö se suoraan)? Jos tuon rave1 pistän niin onko vaikea saada säätöihin (ja ylipäätänsä asentaa) kokemattomalta tyypiltä? Tarviikos mitään muuta, kuin hyppylanka, putsari, tulppa (mikä?) ja suuttimet (minkä kokoiset?) hoitaa, että toimii kunnolla? Ja sivuja mistä tuo tehari ja rave kannattaa tilata?
Kannattaa lukasta tietopankki aina ennen kuin kysyy mitään.

9.4.2007 20:34

Ja vakioputsarista saa oikein kunnollisen, eikä tarvi ees rikkoa mitää. ottaa sen tötsän kokonaan vittuun siitä. Mulla toiminu oikein mainiosti.

9.4.2007 20:59

Deewi- kirjoitti:Olen aatellut pistää täystehoiseksi, eli jollymoto on kai paras tehoputki (ja käykö se suoraan)?


Ei muuten ole. Ja miksei se kävisi suoraan jos se räsään on tarkoitettu?

10.4.2007 13:13

Jim Lomas kirjoitti:
Deewi- kirjoitti:Olen aatellut pistää täystehoiseksi, eli jollymoto on kai paras tehoputki (ja käykö se suoraan)?


Ei muuten ole. Ja miksei se kävisi suoraan jos se räsään on tarkoitettu?


No toi käsite "paras" on siinä mielessä häilyvä. Mun ajotyylille on TT-putki paras, ku tehoalue ei oo niin korkeella. Jolly taas tuo hyvin lisää huipputehoa. Jim Lomasin ja Jollyn putket menee aika tasoihin. Tai ainaki meni ennen, sillon ku viel vertailin putkia.

12.5.2007 1:49

Kertokaas mulle jotai halpoja virejä räsään (-01). ku ei oikee budjetti riitä rave2:seen ja tehoputkeen :(

12.5.2007 10:00

titinalle- kirjoitti:Kertokaas mulle jotai halpoja virejä räsään (-01). ku ei oikee budjetti riitä rave2:seen ja tehoputkeen :(
Siinäpä ne mahdolliset "virit" sitten onkin, jos ei rahat riitä niin aja A1-tehoissa.

Pieniä toimenpiteitä toki voi tehdä, jotka vaikuttavat marginaalisesti tehoihin:
- Katkaise hyppylanka *
- Puhkaise molemmat imutorvet auki
- Vaihda 70 tyhjäkäyntisuutin *
- Vaihda isompi pääsuutin

* Huollossa tekevät yleensä, sinun tapauksessa varmaankin tehty jo.

12.5.2007 11:59

ok. eli kai se on joku pankki ryöstettävä et saa sen raven + teharin, ku v*ttu hullukaa jaksa ajaa vakiolla.

12.5.2007 15:46

Vakioputkelle voi näyttää rälläkkää ja laippaa voi korotella ja pääsee halvalla..

12.5.2007 16:40

trilog kirjoitti:
titinalle- kirjoitti:Kertokaas mulle jotai halpoja virejä räsään (-01). ku ei oikee budjetti riitä rave2:seen ja tehoputkeen :(
Siinäpä ne mahdolliset "virit" sitten onkin, jos ei rahat riitä niin aja A1-tehoissa.

Pieniä toimenpiteitä toki voi tehdä, jotka vaikuttavat marginaalisesti tehoihin:
- Katkaise hyppylanka *
- Puhkaise molemmat imutorvet auki
- Vaihda 70 tyhjäkäyntisuutin *
- Vaihda isompi pääsuutin

* Huollossa tekevät yleensä, sinun tapauksessa varmaankin tehty jo.


Voiko ne huollos sit asentaa raven jos pyytää erikseen? :D

12.5.2007 17:05

|Bubble| kirjoitti:Voiko ne huollos sit asentaa raven jos pyytää erikseen? :D
Tuskin asentaa. Riippuu tietysti huoltoliikkeestä, mutta maksaa mansikoita.

12.5.2007 21:08

emmä kään usko et ne huollos vaihtaa.. mut tuol frank nymanil ne kai vaihtaa mut se sit maksaa aika kivasti.. jos tarkalleen muistan nii 70 euroo tunti.. :D