Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

18.8.2011 19:34

LaneKit kirjoitti:Tossaha tais olla toi sama phbh ku nasses, eli dellorton 5mm suutin käy. Noita käytetää pääsuuttimena phbg kassus, eli joka pv jonnelt varmaa löytyy ja ite tilasin moposportilta just pari pv sitte noita, tosin kokoja 44,46 ja 50. ;)

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 148670++02 Eli toi.

http://www.emc24.fi/images/webkuvat/mid ... 413-95.jpg

Ni ton näkönenkö tyhjäkäyntisuutin räsää pitäis mennä?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

18.8.2011 20:01

juu

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

21.8.2011 21:14

Blacksmith kirjoitti:Mites ku laittaisin räsääni tyhjän vakioputken, kaasarisetin, ja jättäisin kurilaipan paikoilleen ni onko suurta tehoeroa vakioon ja jos laittaisinkin korotuspalan kurilaippaan muuttuuko tehot radikaalisti? ja mites ton bensan kulutus sit?



Itselläni oli tehtaan tyhjä putki paikallaan, 125 pääsuutin ja 70 tyhjäkäyntisuutin, ilmanputsarin reiät avattu ja kurilaippa paikallaan. Oli erittäin miellyttävä ajaa, satasen nappasi helposti. Suuri ero vakioon. Koropalan laitoin kurilaippaan, suoraan sanottuna ihan kura ajaa. Ei minkäänlaisia alavääntöjä. Vetää 5tonniin asti kohtalaisesti, sitten röpeltää suunnilleen 5k-7k välin ja nappaa piikin. En tiedä muista mutta itse en ainenkaan tykkää ajaa kurilaippa ylhäällä. Ravea suosittelen

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.8.2011 16:01

Smuge kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:Mites ku laittaisin räsääni tyhjän vakioputken, kaasarisetin, ja jättäisin kurilaipan paikoilleen ni onko suurta tehoeroa vakioon ja jos laittaisinkin korotuspalan kurilaippaan muuttuuko tehot radikaalisti? ja mites ton bensan kulutus sit?



Itselläni oli tehtaan tyhjä putki paikallaan, 125 pääsuutin ja 70 tyhjäkäyntisuutin, ilmanputsarin reiät avattu ja kurilaippa paikallaan. Oli erittäin miellyttävä ajaa, satasen nappasi helposti. Suuri ero vakioon. Koropalan laitoin kurilaippaan, suoraan sanottuna ihan kura ajaa. Ei minkäänlaisia alavääntöjä. Vetää 5tonniin asti kohtalaisesti, sitten röpeltää suunnilleen 5k-7k välin ja nappaa piikin. En tiedä muista mutta itse en ainenkaan tykkää ajaa kurilaippa ylhäällä. Ravea suosittelen

Totta! Sen mitä oon räsillä ajanu niin tollanen laippa ylhäällä wnb tt on ihan perseestä. Raven kanssa melkein mukava ajaa, mutta se tehokuoppa ärsyttää, jossa pyörä pätkii.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.8.2011 17:45

jos jollain on myydä rave1:sen ehjä laippa ja vaijjeri niin pistäkää yv ;)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.8.2011 20:34

joo, uskaltaaks ajaa kaasarin vakiosäädöil (115pääsuutin 62 tyhjäkäyntisuutin) vaik on tehtaan tyhjäputki kii? :|

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.8.2011 20:39

Ei todellakaa uskalla, vaik en räsää omistakkaa. Aika todennäkösesti käy laihal ja leipasee.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.8.2011 22:28

Jos tuota vhm:n korkeapuristeista kantta aikonee laittaa kiinni, onko tasapäinen mäntä välttämätön vai onko mitään väliä?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.8.2011 22:43

löre kirjoitti:Jos tuota vhm:n korkeapuristeista kantta aikonee laittaa kiinni, onko tasapäinen mäntä välttämätön vai onko mitään väliä?
VHM:n tasalakikannen kanssa pitää olla tasalakinen mäntä. Dome-kannen kanssa kelpaa vakiomäntä (kupumäntä).

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... _End_.html

RS125 VHM Racing Cylinder Head Flat Flat Top Piston Only (Tasalaki)
RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston (Vakiomäntä)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

22.8.2011 23:11

Esajuppeli kirjoitti:
löre kirjoitti:Jos tuota vhm:n korkeapuristeista kantta aikonee laittaa kiinni, onko tasapäinen mäntä välttämätön vai onko mitään väliä?
VHM:n tasalakikannen kanssa pitää olla tasalakinen mäntä. Dome-kannen kanssa kelpaa vakiomäntä (kupumäntä).

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... _End_.html

RS125 VHM Racing Cylinder Head Flat Flat Top Piston Only (Tasalaki)
RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston (Vakiomäntä)

Okei kiitoksia nopeasta selvennyksestä.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.8.2011 21:11

Jos jollain ois vforct myynnissä ni YV!! 8) JA vhm kanttaki sais tarjota, mielellän flät top :P

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

25.8.2011 23:16

Onko kellään kokemusta minkä verran eroa olisi perus TT:seen vaihtamalla boyesenin läpät, tai v-forcen tai 32-34mm kaasuttimen? Edes hiukan jos saisi pirteyttä ennen tehoaluetta. Entä onko noista vhm:n kansista apua tähän asiaan kun taitaa aika korkeapuristeisia olla jo valmiiksi. Arvostaisin jos joku viitsisi jakaa kokemuksiaan.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

28.8.2011 12:22

millane homma on ton raven asennus? ja onko tuo isompi kaasutin aivan välttämätön jos laittais raven ja tyhjä putken?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

28.8.2011 13:15

löre kirjoitti:Onko kellään kokemusta minkä verran eroa olisi perus TT:seen vaihtamalla boyesenin läpät, tai v-forcen tai 32-34mm kaasuttimen? Edes hiukan jos saisi pirteyttä ennen tehoaluetta. Entä onko noista vhm:n kansista apua tähän asiaan kun taitaa aika korkeapuristeisia olla jo valmiiksi. Arvostaisin jos joku viitsisi jakaa kokemuksiaan.
VHM:n standard-kannesta on hyötyä tähän asiaan. Sillä on enemmän puristuksia kuin flattop-kannella. Flattop- kannen idea on, että voidaan laittaa kevyempi, tasapäinen (ja yleensä myös vain yksirenkainen) = kierroksia.

Boyesenin läpistä on vähän hyötyä. Itse en ostaisi. V-Forceista on enemmän hyötyä.

Jos haluat tehoa ennen piikkiä, osta VHM:n standard-kansi. 32-34mm kaasarista on suurin hyöty 8000-10000rpm väleillä. V-Forcet kannattaa ostaa jos on rahaa.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

2.9.2011 19:53

Tuako toi 34mm paljonki vääntöä? Tällä hetkellä arrowi, rave 1 ja vforcet. Entä kierrosherkkyyttä?

Onkos kellään muute ollu vielä rotorkittiä rs:ässä? 8)