Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

11.7.2011 18:27

Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

11.7.2011 18:33

Blacksmith kirjoitti:Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?
Jos jätät kurilaipan alas, ei nouse. Jos laitat laipan yläasentoon, lisääntyy kulutus reippaasti.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

11.7.2011 18:48

Esajuppeli kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?
Jos jätät kurilaipan alas, ei nouse. Jos laitat laipan yläasentoon, lisääntyy kulutus reippaasti.

Entä tehot jos jätän laipan alas?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

11.7.2011 20:32

Blacksmith kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:
Blacksmith kirjoitti:Nouseeko bensankulutus radikaalisesti jos laittaa tehtaan TT-putken muttei ravea?
Jos jätät kurilaipan alas, ei nouse. Jos laitat laipan yläasentoon, lisääntyy kulutus reippaasti.

Entä tehot jos jätän laipan alas?
Tehoa on 7800rpm asti yhtä paljon kuin TT:ssä. Minulla oli RAVEn vaijeri poikki (eli laippa alhaalla), 7800 jälkeen on reippaasti laimeampi kuin TT, mutta parempi kuin vakio. Oikeilla säädöillä tehollisia kierroksia n. 9000-9500 asti, tehoa pitäisi olla suunnilleen 20-22 heppaa. TT:ssä n. 28 takarenkaalta.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

12.7.2011 18:50

Kellään tarvetta RS:n pytyn alatiivisteille, olisi 5 eri paksuista, yksi näyttää siltä että saattaa olla käytetty, muut on uusia. Löytyy myös kannen kumirengastiiviste ja jotain muuta pientä, halukkaalle voin ottaa kuvan, halukas "ostaja" maksaa vaan postimerkin :D

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

19.7.2011 22:00

Kysyisin vielä, että kun laittaa tuon tehtaan TT-putken ja kaasarin TT-setin ja jättää sen kurilaipan alas ni onko hyvä ajettavuus vai joutuuko ajamaan kokoajan piikillä tms..

Eroaako edes paljoa vakiosta kun liikkeessä sanottiin ettei ole paljoa vaikutusta jollei osta ravea? :s

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

20.7.2011 16:36

no eihön siinä oikeastaan ole kunnon piikkiä, niin eipä sillä piikillä tarvi ajella :lol:

eipä tuo pelkkä putki kauheasti lisätehoa tuo, rave vain tilaukseen, hopi hopi

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

24.7.2011 17:16

Engram kirjoitti:Rupesin tuossa kartoittamaan TT-projektia vähän tarkemmin ja tutkin tuota pyörää, ja huomasin, ettei pari asiaa täsmää.

Vasemmalla puolella rungossa kun on se tarra, jossa on moottorin osat lueteltu, niin pakoputki pitäisi olla ZD41019 tai ZD41020, mutta pakoputkesta löytyy merkintä ZD41021. Tietääkö joku, onko tämä TT-putki?

Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en löytäny TT-putken mallinumeroa vai mikä ikinä onkaan. Änkän ainoastaan, ja se minulla on vakio nähtävästi.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

26.7.2011 2:24

Engram kirjoitti:Rupesin tuossa kartoittamaan TT-projektia vähän tarkemmin ja tutkin tuota pyörää, ja huomasin, ettei pari asiaa täsmää.

Vasemmalla puolella rungossa kun on se tarra, jossa on moottorin osat lueteltu, niin pakoputki pitäisi olla ZD41019 tai ZD41020, mutta pakoputkesta löytyy merkintä ZD41021. Tietääkö joku, onko tämä TT-putki?

Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en löytäny TT-putken mallinumeroa vai mikä ikinä onkaan. Änkän ainoastaan, ja se minulla on vakio nähtävästi.

Nopean googletuksen perusteella taitaa olla tehtaan TT-putki, (21kW, katillinen versio) mutta varmaksi en mene sanomaan...

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.8.2011 14:25

Nyt en enään käsitä. Onks sillä mitään eroo että tyhjentääkö sen vakio putken vai ostaako siihen teharin? No teharissa on jännemmät äänet mut tuoko se muka tehoo sen enempää kun se tyhjennetty vakio pönttö? Eikös tehari oo ihan samallaine putki mut vaan tehtaalla tehty kuristamattomaks, vai missä sitten tehdäänkään. Eli onko sillä mitään väliä tyhjennetäänkö se putki autotallissa vai tehtaalla? Ja jos sillä nyt sitten on jotain väliä nii saisko perustelujen kera ja mikä putki olis paras vaihtoehto? kiitän

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

1.8.2011 16:25

tyhjennetty tehtaan putki ja kuriton vakioputki ovat ihan samanlaisia. jos puhut oikeasta teharista etkä tehtaan tt-putkesta, niin tehari ottaa paremman piikin

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

2.8.2011 1:11

oon harkinnu et ostaisin räsän niin onko se sit kuin laiska vakiona ja jättääkö se jonku vakio cbr:n ym.? Ja veikkaan että en saa virittää nii ois kiva tietää millanen se on vakiona.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

2.8.2011 11:22

onhan siinä ne täydet 11kw, ja jättelee cebarin

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

3.8.2011 0:11

No ihan oikeesta teharista tässä nyt puhuin. Eli miks se tehari ottaa "paremman piikin" mikä ero sillä muka on tuohon vakio pönttöön? muu kun että vähän eri pellistä valmistettu.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

3.8.2011 1:19

hosuli kirjoitti:No ihan oikeesta teharista tässä nyt puhuin. Eli miks se tehari ottaa "paremman piikin" mikä ero sillä muka on tuohon vakio pönttöön? muu kun että vähän eri pellistä valmistettu.

Erilainen paisari?