Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Adin

14.3.2011 20:27

http://www.fi.easyparts.nl/showarticles ... mance.html

Kellään kokemusta kyseissestä putkesta? miten tehot? vastaako kuritonta vakiota ?

30.3.2011 21:54

Haluuko joku viisas kertoa, että voiko räsän laittaa osittain tt:ks että laittaa vaikka rave2 ja tt-putken ja oikeat suuttimet eikä tee muuta? kyseessä on siis -08 vuoden vakiopeli.

Re:

29.4.2011 15:35

Oon tä kattellu tollasta 06 vuoden räsää missä tehtaan oma TT putki, rave 1 ja kaasarin tt osat laitettu. Paljonkohan tollasessa suurinpiirtei tehoa + kuinka kauan männällä suurinpiirtein ajelee perus ajotyylillä?

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

29.4.2011 19:35

on siinä ihan tarpeeksi tehoa. Teharin ehkä haluut jossai vaihees ostaa, riippu ajotyylistä. Männällä ajaa 15tkm tai enemmän tai vähemmän.

Re:

29.4.2011 21:59

Miksu_rs kirjoitti:Haluuko joku viisas kertoa, että voiko räsän laittaa osittain tt:ks että laittaa vaikka rave2 ja tt-putken ja oikeat suuttimet eikä tee muuta? kyseessä on siis -08 vuoden vakiopeli.

eikös se nyt oo sit tt, jos rave ja tt-putki? :lol:

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

8.5.2011 2:30

Apriliassa tällä hetkellä kiinni 34 mm kaasutin ja syö bensaa niin perkeleesti. Parhaillaan noin 10l 80km. Miten mahtaisi tehoihin/kulutukseen vaikuttaa kaasarin vaihto 28 milliseen?

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

8.5.2011 13:43

jormukki kirjoitti:Apriliassa tällä hetkellä kiinni 34 mm kaasutin ja syö bensaa niin perkeleesti. Parhaillaan noin 10l 80km. Miten mahtaisi tehoihin/kulutukseen vaikuttaa kaasarin vaihto 28 milliseen?
Huipputehoja ei hirveästi vähennä, keskialueen (5000-8000rpm) vääntöihin voi vaikuttaa aika paljon. Kulutus varmaan putoaisi vähäsen.

Bensankulutuksen ei pitäisi olla noin korkea kyllä millään kaasarilla. Vika varmaankin käyttäjässä :D

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

8.5.2011 23:04

Onko kurillisessa vakioputkessa ja tehtaan tt putkessa ulkoisesti mitään eroa?

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

9.5.2011 22:17

Ei.

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

10.5.2011 18:37

Tsouni- kirjoitti:Ei.

ei ees mitään numeroita yms. et ei voi mitenkää erottaa?

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

11.5.2011 14:53

Tohon en osaa sanoa.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta osaa, apuja!

17.5.2011 19:05

Nyt kaipais erittäin paljon apuja!

Aiemmin jo ton räsän kanssa esiintyi sellainen ongelma, että lähti kylmältä koneelta käymään hienosti juuri kuin pitääkin, vähän kun lämmitti (ei tarvinnut edes ajaa) niin kierrokset rupesivat leijumaan siinä 5k paikkeilla.. Vähän lisää kun lämmitti niin booasi eikä reagoinut kunnolla kaasuun ja hetken päästä sammui, eikä enään lähtenyt käymään, kun vasta n.5h päästä täysin kylmänä..

Vika loppui hetkeksi kun spottasin, että sytytyksestä jokin maajohto roikkui irti. Noh, sen laitoin sitten kiinni ja vaihdoin vanhan (lämpöarvo 10), hieman kärsineen tulpan kiinni niin toimi taas. Pari päivää sillä sitten ajelin kunnes vika palasi, eikä lähde käymään uudella (lämpöarvo 9), eikä vanhalla tulpalla.

Kaasari, sekä ilmanputsari on tutkittu, eikä roskia löytynyt. Itse olen aivan ulapalla, eikä mitään hajua.. Ainoa mikä tulee mieleen niin on, että käykö liian rikkaalla, sillä tulppa kostuu erittäin nopeasti.

APUA ja kiitos jo etukäteen.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta osaa, apuja!

17.5.2011 22:06

Itelle tulee tosta tyhjäkäyntiongelmasta ainakin mieleen, että siellä olis ihan liian pieni tk suutin. Onko räsäs TT- vai vakio? Ja vuosimalli voisi auttaa kanssa. Ja bensahan on tietysti 98:a?

Kaverilla oli semmonen vika, että tulppa kostu kanssa melkein joka kerta kun käynnisti, mutta tulpan vaihdon jälkeen käynnisty ihan hyvin. Vika oli kannentiivisteessä, että kannattaa sekin tsekata.

Sit toi tosiaan vielä, että kato nyt kunnolla, että sillä on kaikki sähköjohdot kunnolla kiinni ja oikeella paikalla. Sähkökaavion löydät googlesta.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.6.2011 21:46

Onko järkee laittaa vaa teharii ja vaihtaa jottai suuttimii, jos ei pudjetti riitä ravee ja isompaa kaasarii?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

14.6.2011 18:18

No jos haluu tehoja pelkkä tehari auttaa lähinnä kiihtyvyydessä huiput ei juuri nouse mutta parempi seki kun vakio putki. halvalla tehoo saa katkasemalla tai korottamalla kurilaipaa sillai että se pakoaukko on täysin avoin ,sillon pitäs olla täyet tehot jollai 7000-9000rpm , mutta vääntöä ei sitte löydykkää ja konetta pitää huuattaa aina siellä seittemässä tonnissa jos tulee esim ylämäki tai vastaava, kulutus nousee sitten samaa rataa tehojen kanssa... itellä on arrowi ja todennäkösesti vakio suuttimet , mutta öljypumppuu on säädettty niin ettei käy turha laihalla, vakio 8 asteine tulppa kyllä sitten likaantuu siinä joten oon vaihtanu 10 asteisee