Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

17.6.2010 14:36

tohmassi kirjoitti:Mites ku mun männässä lukee B ja 53,96, mistä saa tuon kokoista mäntää? http://www.pjme.co.uk ei ainakaan löytynyt.

Ootko sokee vai sokee? :|

Jolly

16.8.2010 14:07

Jollymotoo oisin ostamassa apikkaan vuosmallia 09. Mikä ois paras Jollymoton putki siihen? Siinä on rave1 ja kaasariin laitan täysteho osat..

17.8.2010 19:17

Olen hommanu vähä aikaa sitte RS:ässän.. Aattelin pistää sen täystehoseks... mut kaveri sano et siin pitäs tietokoneel säätää se kone jos haluu täystehoseks ja se maksais 1200?!? Pitääkö paikkansa? :o

17.8.2010 19:30

Voit sanoo kaverilles et syö päänsä ja muuttaa norjaan. Lue tuolta tietopankista mitä pitää tehä, mutta täystehoseksi tekeminen maksaa noin. 50-1000€ riippuu täysin miten sen teet... Ostatko ravea, ostatko teharia, kenties käytettynä tai uutena jne. :)

9.9.2010 17:01

onko tietoo mikä vikana ku aprilia af1 tiputtaa jäähdytysnestettä ylivuoto reijästä jatkuvasti vaikka nestettä on yllin kyllin? epäilin vesipumppua mutta olisko mahdollista olla joku yksinkertaisempi vikA?

11.9.2010 12:36

miksuu_ kirjoitti:onko tietoo mikä vikana ku aprilia af1 tiputtaa jäähdytysnestettä ylivuoto reijästä jatkuvasti vaikka nestettä on yllin kyllin? epäilin vesipumppua mutta olisko mahdollista olla joku yksinkertaisempi vikA?


Jos nestettä on "yllin kyllin", niin eikös sitä sillon nimenomaan tipu sieltä ylivuotoreijästä?

12.9.2010 10:24

Make123 kirjoitti:
miksuu_ kirjoitti:onko tietoo mikä vikana ku aprilia af1 tiputtaa jäähdytysnestettä ylivuoto reijästä jatkuvasti vaikka nestettä on yllin kyllin? epäilin vesipumppua mutta olisko mahdollista olla joku yksinkertaisempi vikA?


Jos nestettä on "yllin kyllin", niin eikös sitä sillon nimenomaan tipu sieltä ylivuotoreijästä?


haha :D tarkoitin lähinnä että nestettä saa jatkuvasti lisätä lisää kun sitä tulee aina sitä mukaan ulos. vai kuinka paljon sitä nestettä pitää olla siellä?

13.9.2010 16:12

miksuu_ kirjoitti:
Make123 kirjoitti:
miksuu_ kirjoitti:onko tietoo mikä vikana ku aprilia af1 tiputtaa jäähdytysnestettä ylivuoto reijästä jatkuvasti vaikka nestettä on yllin kyllin? epäilin vesipumppua mutta olisko mahdollista olla joku yksinkertaisempi vikA?


Jos nestettä on "yllin kyllin", niin eikös sitä sillon nimenomaan tipu sieltä ylivuotoreijästä?


haha :D tarkoitin lähinnä että nestettä saa jatkuvasti lisätä lisää kun sitä tulee aina sitä mukaan ulos. vai kuinka paljon sitä nestettä pitää olla siellä?

Sitte ku sitä ei sieltä YLIVUOTO letkusta enää tule niin sitä on sopivasti??!

13.9.2010 21:44

no voi helvetti teidä kanssa, ku sitä saa lisätä koko ajan ja sitä tippuu kans koko ajan nii kaippa se on vesipumppu paskana

14.9.2010 14:19

miksuu_ kirjoitti:no voi helvetti teidä kanssa, ku sitä saa lisätä koko ajan ja sitä tippuu kans koko ajan nii kaippa se on vesipumppu paskana


Eli tippuuko se sieltä loppuun asti?

15.9.2010 14:27

joo tuntuu tippuvan

22.9.2010 21:37

Mulla on toi tommone talmacsi erikois versio räsä. Siinoli kaikki tt osat valmiina, mutta efi boksista en oo varma onko se laitettu tt asetuksiin? Pitääkö sen reijän olla läpi asti? Siinä on nyt semmonen pieni monttu, niin oisko se jo "porattu" valmiiks vai häh? Apuva

23.9.2010 16:59

Make123 kirjoitti:Mulla on toi tommone talmacsi erikois versio räsä. Siinoli kaikki tt osat valmiina, mutta efi boksista en oo varma onko se laitettu tt asetuksiin? Pitääkö sen reijän olla läpi asti? Siinä on nyt semmonen pieni monttu, niin oisko se jo "porattu" valmiiks vai häh? Apuva


efi = ECU?
ECU:hun pitää porata reikä läpi asti, jotta se siirtyy täysteho-ohjelmaan ja alkaa lähetää sähköä RAVE1:lle
Eikös noisa Talmacseissa olut RAVE2 eli siis mekaanisesti toimiva. Sille ei tarvii porata reikää ECU:hun
Jos sitä tt:nä myytiin ni kyllä se silloin on toimiva eikä pitäisi joutua itse muutakuin ajamaan.

23.9.2010 22:00

*Makke kirjoitti:
Make123 kirjoitti:Mulla on toi tommone talmacsi erikois versio räsä. Siinoli kaikki tt osat valmiina, mutta efi boksista en oo varma onko se laitettu tt asetuksiin? Pitääkö sen reijän olla läpi asti? Siinä on nyt semmonen pieni monttu, niin oisko se jo "porattu" valmiiks vai häh? Apuva


efi = ECU?
ECU:hun pitää porata reikä läpi asti, jotta se siirtyy täysteho-ohjelmaan ja alkaa lähetää sähköä RAVE1:lle
Eikös noisa Talmacseissa olut RAVE2 eli siis mekaanisesti toimiva. Sille ei tarvii porata reikää ECU:hun
Jos sitä tt:nä myytiin ni kyllä se silloin on toimiva eikä pitäisi joutua itse muutakuin ajamaan.


Mulla ja parilla kaverilla kellä on räsä niin siinä boksissa lukee efi? Mun mielestä tossa on rave1 :roll: Ja toi myytiin 11kw mutta sen olisi voinu myös ostaa 18kw. Oon ottanut sen kurin pois mikä siellä kaasarissa oli ja nyt pitäis lähteä 18kw. MUTTA eikös räsä tt:nä pitäis olla 21kw?? Johtuuko se siitä efi/ecu boksista, vai siitä että putkessa taitaa olla katti, koska eiks se oo palkollinen ainaki Suomessa?

24.9.2010 8:19

Make123 kirjoitti:
*Makke kirjoitti:
Make123 kirjoitti:Mulla on toi tommone talmacsi erikois versio räsä. Siinoli kaikki tt osat valmiina, mutta efi boksista en oo varma onko se laitettu tt asetuksiin? Pitääkö sen reijän olla läpi asti? Siinä on nyt semmonen pieni monttu, niin oisko se jo "porattu" valmiiks vai häh? Apuva


efi = ECU?
ECU:hun pitää porata reikä läpi asti, jotta se siirtyy täysteho-ohjelmaan ja alkaa lähetää sähköä RAVE1:lle
Eikös noisa Talmacseissa olut RAVE2 eli siis mekaanisesti toimiva. Sille ei tarvii porata reikää ECU:hun
Jos sitä tt:nä myytiin ni kyllä se silloin on toimiva eikä pitäisi joutua itse muutakuin ajamaan.


Mulla ja parilla kaverilla kellä on räsä niin siinä boksissa lukee efi? Mun mielestä tossa on rave1 :roll: Ja toi myytiin 11kw mutta sen olisi voinu myös ostaa 18kw. Oon ottanut sen kurin pois mikä siellä kaasarissa oli ja nyt pitäis lähteä 18kw. MUTTA eikös räsä tt:nä pitäis olla 21kw?? Johtuuko se siitä efi/ecu boksista, vai siitä että putkessa taitaa olla katti, koska eiks se oo palkollinen ainaki Suomessa?


No jos siinä on RAVE1 ni poraat sen reiän siihen laatikkoon.
Itellä ei oo hajuakaan noista talmacseista ja niitten kaasarikureista tai kateista.
Kannattaa käydä varmaan liikkeesä kysymässä.