Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.7.2006 16:07

Eli siis, kaikille tiedoksi, OLEN lukenut arkistosta Aprilioiden kuristusksista ja niiden poistosta, mutta ensikertalaisena olisi silti apu tarpeen:


Kuristusten poistossa asennetaan R.A.V.E. (muuttuva-aukkoinen pakoaukonsäädin)
Ohjeet löytyi foorumeilta asennukseen, mutta mistä löydän itse pakoaukonsäätimen? Siis että mistä saa tilattua/ostettua?


Hankitaan tukkimaton ilmanpuhdistajan ilmanottoputki (puhkaisu toki yhtä hyvä vaihtoehto)
Eiköhän tuo puhkaisu onnistu helpommin, vaiko kannattaako sitä nyt hankkia kokonaan uusi?


Vaihdetaan pakoputki kuristamattomaan malliin
Aattelin vaihtaa sen tuohon Jolly Moton perus tehariin, carpimotosta kannattaa vissiinkin hommata?


Jäykemmän kytkinjousen ajattelin myös ostaa, kuulemma aika välttämätön hankinta. Storm-motorista se ois tarkotus tilata, hintaa löytyy 14¤

Yksi aivan ehdoton hankita olisi "spoiler" katelasi. Sotm-motorista löytyisi vuoden '98 räsään asti, mutta '05 ei löydy kuin normaali, tai "racing" malli. Kellään kokemuksia näistä? Jos ei "spoileria" löydy niin ostan kyllä tuon "racingin", harmi vaan että hintaa sillä on 112¤... :(


Hmm, ja sitten vielä aiheesta hieman sivuava kysymys: onko kukaan ostanut AGV:n Airtech kypärään jonkinlaista hengitysilmanohjainta? Kypärässä muuten hurjat ilmatunnelit yms mutta ei sitten voi kunnollista hengitysilmanohjainta olla :D Löytyiskö jstn AGV:lle sellasia, kuen yleismalleja ole kehannu ostaa viel..



^^Eli tuollasiin jos vastaisitte, edes osaan niistä, niin olisin kovin kiitollinen :) Olisi suureksi avuksi!

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

5.7.2006 16:43

Lagaaja kirjoitti:Eli siis, kaikille tiedoksi, OLEN lukenut arkistosta Aprilioiden kuristusksista ja niiden poistosta, mutta ensikertalaisena olisi silti apu tarpeen:


Kuristusten poistossa asennetaan R.A.V.E. (muuttuva-aukkoinen pakoaukonsäädin)
Ohjeet löytyi foorumeilta asennukseen, mutta mistä löydän itse pakoaukonsäätimen? Siis että mistä saa tilattua/ostettua?
Tuohan on RAVE2. Kannattanee lukea tämä.

Lagaaja kirjoitti:
Hankitaan tukkimaton ilmanpuhdistajan ilmanottoputki (puhkaisu toki yhtä hyvä vaihtoehto)
Eiköhän tuo puhkaisu onnistu helpommin, vaiko kannattaako sitä nyt hankkia kokonaan uusi?
Puhkasu hoituu todella helposti.

Lagaaja kirjoitti:Jäykemmän kytkinjousen ajattelin myös ostaa, kuulemma aika välttämätön hankinta. Storm-motorista se ois tarkotus tilata, hintaa löytyy 14¤
Eihän se nyt ole välttämätöntä? Mistä niin kuulit?


Lagaaja kirjoitti:^^Eli tuollasiin jos vastaisitte, edes osaan niistä, niin olisin kovin kiitollinen :) Olisi suureksi avuksi!
Toivottavasti tästä nyt oli edes pieni apu.

Re: Aprilia RS125 '05 virit ja muuta osaa, apuja!

5.7.2006 16:44

Lagaaja kirjoitti:Eli siis, kaikille tiedoksi, OLEN lukenut arkistosta Aprilioiden kuristusksista ja niiden poistosta, mutta ensikertalaisena olisi silti apu tarpeen:


Kuristusten poistossa asennetaan R.A.V.E. (muuttuva-aukkoinen pakoaukonsäädin)
Ohjeet löytyi foorumeilta asennukseen, mutta mistä löydän itse pakoaukonsäätimen? Siis että mistä saa tilattua/ostettua?


Hankitaan tukkimaton ilmanpuhdistajan ilmanottoputki (puhkaisu toki yhtä hyvä vaihtoehto)
Eiköhän tuo puhkaisu onnistu helpommin, vaiko kannattaako sitä nyt hankkia kokonaan uusi?


raven saat tilattua suomesta törkeen kalliilla nakkilasta http://www.npm.fi/ tai

halvemmalla saksasta http://www.geiwiz.com/katalog/katalog/?lang=de

mutta saksan tilauksessa kestää

ja toiseksi, puhkaise se toinen aukko vaan, ei uutta kannata lähteä hommaamaan.

5.7.2006 17:26

Raveja kannattaa etsiä esimerkiksi täältä. http://www.motot.net/talli/alue31_virit ... vytmp_osat
Puoleen hintaan verrattaessa uuteen.

www.geiwiz.com tuolta saat jollymoton 309¤ ja myös noita tuulenohjaimia löytyy kyseisetä paikasta. Toimitus kestää noin. 2 viikkoa rahojen maksusta lähtien.

6.7.2006 1:14

Ja jolly motoa ei kannata tuolta carpimotosta tilata..

Ku mun piti tilata ja se olisi maksanut ilman postikuluja 350 ¤ ja ne olis kiskonut postikuluineen melkein 500¤.

ja Arrowilla pärjää ihan hyvin ei niillä paljoo eroa ole :)


itellä olisi kans yksi kysymys samasta pyörästä ja saman vuotisesta.

Mistä kannattais tilata 34mm kaasari imukaulan kanssa?

6.7.2006 14:56

Suuret kiitokset kaikille!

Tuota, luin täältä, että RAVE2 asentamiseksi pitäisi porailla pyörään reikiä, eikä oikein huvittaisi sitä sentään mennä tekemään :D Tuolla normi RAVElla käsittääkseni pääsee ihan yhtä lailla, enn vaan tienny että noin hintavia ovat :( Käytettyä koitan löytää..


-ProX- kirjoitti:www.geiwiz.com tuolta saat jollymoton 309¤ ja myös noita tuulenohjaimia löytyy kyseisetä paikasta. Toimitus kestää noin. 2 viikkoa rahojen maksusta lähtien.
Tuulenohjaimet löytyivät ja vielä hyvään hintaan, samoin kuin jarrukahva. Teharia en kyllä löytänyt? Täältä löytyi Jollyn putkea tosin ei valmiina settinä, mutta löytyi kuitenkin.


Mokal kirjoitti:Mistä kannattais tilata 34mm kaasari imukaulan kanssa?
Niin, ja onko tuo kaasarin vaihto kuinka kannattavaa/välttämätöntä?

6.7.2006 19:27

No itellä loppuu vääntö kahdella viimisellä vaihteella...Tosin mulla ei ole vielä RAVE:a kiinni...

Ja sitä rave2 ei tartte huoltaa niin paljon kun rave1

6.7.2006 19:36

Mokal kirjoitti:No itellä loppuu vääntö kahdella viimisellä vaihteella...Tosin mulla ei ole vielä RAVE:a kiinni...
Riippuu RAVEn säädöistä.

Mokal kirjoitti:Ja sitä rave2 ei tartte huoltaa niin paljon kun rave1
Eipä sitä RAVEakaan tarvitse mitenkään hirveästi huoltaa, kunhan käyttää hyviä öljyjä jotka ei karstaa kaikkea paskaa sen laipan päälle.


Lagaaja, RAVE kakkosta varten tarvitsee porata sylinteriin reikä, RAVE:lle reikä on jo valmiina (kurilaipan paikalla).
Kaasarin vaihto ei ole välttämätön, aivan hyvin se kulkee tällä 28mm kaasarilla. 34mm syö kuulemma jumalattomasti bensaa eikä se tuo huippuja juuri yhtään eikä kiihtyvyyttä, ehkä vääntöä enemmän keskikierroksille.

6.7.2006 20:14

Lagaaja kirjoitti:Teharia en kyllä löytänyt?
http://www.geiwiz.com/katalog/vollsort/?lang=de
tossa suora linkki, alimpana on pari teharia.

Edit: linkki ei olekkaan aivan suora. Klikkaa vasemmasta valikosta [Auspuffanlagen --> Artikel der Hauptkategorie --> Aprilia] ja kelaa sivu alas.

trilog kirjoitti:Kaasarin vaihto ei ole välttämätön, aivan hyvin se kulkee tällä 28mm kaasarilla. 34mm syö kuulemma jumalattomasti bensaa eikä se tuo huippuja juuri yhtään eikä kiihtyvyyttä, ehkä vääntöä enemmän keskikierroksille.

34mm kuuluu vanhempien aprilioiden virallisiin TT osiin, tai siis 34mm oli niissä kiinni kun ne tehtaalta lähtivät. -96 vuoden jälkeenhän vasta tyli tämä 11kw rajoitus. Ja bensankulutus ei lisäänny huomattavasti, vääntää kierrosalueen paremmin läpi ja huipputehoa taitaa olla heppa enemmän.

6.7.2006 23:01

Mokal kirjoitti:No itellä loppuu vääntö kahdella viimisellä vaihteella...Tosin mulla ei ole vielä RAVE:a kiinni...
Riippuu RAVEn säädöistä.

No ei mulla ole RAVE:a kiinni ollenkaan

Mokal kirjoitti:Ja sitä rave2 ei tartte huoltaa niin paljon kun rave1
Eipä sitä RAVEakaan tarvitse mitenkään hirveästi huoltaa, kunhan käyttää hyviä öljyjä jotka ei karstaa kaikkea paskaa sen laipan päälle.

No mutta viel vähemmän rave2 tarttee "huoltaa" kuin rave1

Lagaaja, RAVE kakkosta varten tarvitsee porata sylinteriin reikä, RAVE:lle reikä on jo valmiina (kurilaipan paikalla).
Kaasarin vaihto ei ole välttämätön, aivan hyvin se kulkee tällä 28mm kaasarilla. 34mm syö kuulemma jumalattomasti bensaa eikä se tuo huippuja juuri yhtään eikä kiihtyvyyttä, ehkä vääntöä enemmän keskikierroksille.

6.7.2006 23:04

trilog kirjoitti:
Mokal kirjoitti:No itellä loppuu vääntö kahdella viimisellä vaihteella...Tosin mulla ei ole vielä RAVE:a kiinni...
Riippuu RAVEn säädöistä.

No ei mulla ole RAVE:a kiinni ollenkaan

Mokal kirjoitti:Ja sitä rave2 ei tartte huoltaa niin paljon kun rave1
trilog kirjoitti:Eipä sitä RAVEakaan tarvitse mitenkään hirveästi huoltaa, kunhan käyttää hyviä öljyjä jotka ei karstaa kaikkea paskaa sen laipan päälle.


No mutta viel vähemmän rave2 tarttee "huoltaa" kuin rave1

trilog kirjoitti:Lagaaja, RAVE kakkosta varten tarvitsee porata sylinteriin reikä, RAVE:lle reikä on jo valmiina (kurilaipan paikalla).
Kaasarin vaihto ei ole välttämätön, aivan hyvin se kulkee tällä 28mm kaasarilla. 34mm syö kuulemma jumalattomasti bensaa eikä se tuo huippuja juuri yhtään eikä kiihtyvyyttä, ehkä vääntöä enemmän keskikierroksille.

7.7.2006 1:44

kerta kun kerranki saa kysyä niin minkä kokoiset suuttimet teillä 28mm kaasarissa on paikoillaan kun mopottimesta löytyy rave tehari ja vapaavirtaus suodatin? entä ilman vaparia? itellä taitaa nyt olla paikoillaan 140 ja on näköjää jonku verran karstottanu ku oli tulppa mustana.

7.7.2006 1:52

Osta multa arrowin tehari 230e+postikulut :).
Sisältää siis arrowin teharin ja äänenvaimentimen.

7.7.2006 2:16

KevariMestari kirjoitti:kerta kun kerranki saa kysyä niin minkä kokoiset suuttimet teillä 28mm kaasarissa on paikoillaan kun mopottimesta löytyy rave tehari ja vapaavirtaus suodatin? entä ilman vaparia? itellä taitaa nyt olla paikoillaan 140 ja on näköjää jonku verran karstottanu ku oli tulppa mustana.


vapaailman suodattimella ei kyllä paljoo mitään tee..
Mulla on 135 suuttimena..ja silläkin tulee tulpan mustaksi.

7.7.2006 10:14

KevariMestari kirjoitti:minkä kokoiset suuttimet teillä 28mm kaasarissa on paikoillaan kun mopottimesta löytyy rave tehari ja vapaavirtaus suodatin? 125-130 on näin kesällä varmaan se paras pääsuutin tehari mopoon.