Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
Lähetä vastaus

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

7.7.2011 16:49

LaneKit kirjoitti:Eiköhä se haluis ainaki isompaa pääsuutinta sisää, sanooha sen järkikii ;)

Muuta en alkais rassailemaa.



NOo joku 135 pääsuutin varmaanki?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

7.7.2011 18:32

Varmistan tässä yhtä asiaa, elikkä jos minulla olisi rave 1 niin pakoaukon yläpuolelta lähtisi vaijeri ? ja jos siinä olisi rave 2 niin se näyttäisi tältä http://shop.straube-motorsport.de/index ... a1ad785690 ? :)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

7.7.2011 19:50

kirkkojärvi kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:Eiköhä se haluis ainaki isompaa pääsuutinta sisää, sanooha sen järkikii ;)

Muuta en alkais rassailemaa.



NOo joku 135 pääsuutin varmaanki?

En tiiä mikä räsäs pitäs olla ja mikä siul o täl hetkel mut jos siulla oli tt- putken kaa säädöissä ni vaikkapa 5 numeroo isomman heität sisää ja alat säätelemää, voi vaatia isommanki.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

7.7.2011 22:53

Joo.. No pitää alkaa säätelee.. Kuuleman mukaan kuitenki pitäs tuo jim lomas olla hyvä putki ? Nyt kulkee sen 120 km/h että ei oo ihan pienestä kii että kai siihe jotaki täytynee tehdä.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.7.2011 14:29

eikös se jim lomas ole parhaita ellei paras putki mitä räsään saa

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.7.2011 16:54

Joku vois sanoo , että mihin menee se musta letku joka lähtee n 15cm eturattaan edestä. Huollossa jotain tapahtunu sille ja katkennu ja nyt sieltä valuu saatanasti vaihteistoölyä.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.7.2011 17:03

Moi, mitä kaikkea on otettava huomioon kun laittaa tehoputken RS:ään millaiset säädöt kaasutin vaatii ja onko jotain muuta tärkeää mitä pitäisi tietää kun laittaa teharin tällähetkellä olevaan vakio RS:ään.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.7.2011 18:00

LaneKit kirjoitti:
kirkkojärvi kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:Eiköhä se haluis ainaki isompaa pääsuutinta sisää, sanooha sen järkikii ;)

Muuta en alkais rassailemaa.



NOo joku 135 pääsuutin varmaanki?

En tiiä mikä räsäs pitäs olla ja mikä siul o täl hetkel mut jos siulla oli tt- putken kaa säädöissä ni vaikkapa 5 numeroo isomman heität sisää ja alat säätelemää, voi vaatia isommanki.


Siis eikös räsäs pitäs TT:nä olla 185 pääsuutin? näin ainakin itelle sanoivat huollossa.

Itellä vain kävi sillai että rupes keväällä räsä vähä reistailee ku otin talviteloilta pois, eli ei oikein tahtonu kulkea eteenpäin ja tuntui tukehtuvan (tällöin oli kaasaris 160 pääsuutin) ja vein sitten huoltoo ni vaihtoivat siihen 140 kokosen suuttimen ja sanoivat että pitäs käyttää EFI valo sammuttamassa kun paloi silloin että sitten voi laittaa sen taas TT. no sillä suuttimella toimi ihan hyvin ja nyt sit kävin sammuttamassa sen valon ja vaihtoivat siihen 185 suuttimen ihan aprilian ohjeiden mukaan mutta taas ilmeni tämä, eli tyhjäkäynnillä sammuu ja ajaessa ei nosta kierroksia ja röpöttää niin perhanasti. Kellää ideoita mikä saattais olla? kaiken pitäis olla kunnossa että itelle tuli mieleen et jos ois joku roska jääny kaasariin tai sit neula tai luisti jääny väärään asentoon tjn??

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

8.7.2011 20:58

riippuu vuosimallista. nuo euro2 eli ->06 asti se suutin on pyörii siinä 130 paikkeilla. euro3 se on sitten reilusti isompaa ;)

Villee3 kirjoitti:Joku vois sanoo , että mihin menee se musta letku joka lähtee n 15cm eturattaan edestä. Huollossa jotain tapahtunu sille ja katkennu ja nyt sieltä valuu saatanasti vaihteistoölyä.
tulee lohkosta eturattaansuojaan? se on vaihteistoöljyn ylivuotoletku ;)

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

9.7.2011 12:00

onko ne vuosimallit miten että mikä on euro2 ja mikä 3 ? :D ei tiiä ite mitää nii pakko kysyä!

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

9.7.2011 13:34

Mitä kaikkee pitää tehdä että saa tuorevoitelun pois käytöstä? :D

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

9.7.2011 14:04

mikä vikana ku ajaa ja kierokset nousee ja jää leijuilemaan hetkeksi ja sitten pyörä sammuu ja ei enää lähe käymään muutakun työntämällä? voiko vika olla vanhassa bensassa*?

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

9.7.2011 18:37

kirkkojärvi kirjoitti:onko ne vuosimallit miten että mikä on euro2 ja mikä 3 ? :D ei tiiä ite mitää nii pakko kysyä!

euro2 ->06 euro3 07->

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

11.7.2011 16:26

Pitää myös muistaa että -07 mallejakin löytyy joitakin kappaleita euro2:na.

Tietopankki kirjoitti:Vaikka pyöräsi olisi vuosimallia 2007, se ei tarkoita sitä, että se olisi Euro3 normien mukaisesti rakennettu. Tämän voit varmistaa tarkistamalla valmistenumerosi, jos valmistenumero alkaa seuraavasti: ZD4RD**** niin on pyöräsi tehty Euro3 normien mukaisesti.

Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

11.7.2011 17:24

Rupesin tuossa kartoittamaan TT-projektia vähän tarkemmin ja tutkin tuota pyörää, ja huomasin, ettei pari asiaa täsmää.

Vasemmalla puolella rungossa kun on se tarra, jossa on moottorin osat lueteltu, niin pakoputki pitäisi olla ZD41019 tai ZD41020, mutta pakoputkesta löytyy merkintä ZD41021. Tietääkö joku, onko tämä TT-putki?

Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en löytäny TT-putken mallinumeroa vai mikä ikinä onkaan. Änkän ainoastaan, ja se minulla on vakio nähtävästi.
Lähetä vastaus