Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

7.6.2008 20:13

laz3 kirjoitti:Eihän projekteissa yleensäkkään mitään järkeä ole, ainakaan rahallisesti. Mutta niinkuin eräs hieno mies sanoi bweekendissä "johonkin ne rahat aina menee" ;)


se on totta! mullakin on rakenteilla 125cc thumstar turbo ;D eli minicrossin kone

projektista emenpi -> http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=44778

ruisku jää ehkä pois mutta ilokaasut kyllä tulee, kone kestää tai ei, ihan sama ;D

11.6.2008 13:09

Kun ei muuta tekemistä rahoilleen keksi. Se on vähä ku ostais paljo ilotulitusraketteja uutenavuotena. Rätisee rahat savuna ilmaan kivan näkösesti ja kuulosesti. Turbo nyt vaan olis hieno ihan tekniikan innovaationkin kannalta, jos sellasen toimivan sais kikkailtua.

11.6.2008 16:36

Dayttoona kirjoitti:Turbo nyt vaan olis hieno ihan tekniikan innovaationkin kannalta, jos sellasen toimivan sais kikkailtua.
No siis, kyllä se kannattaa: se sisältää erittäin suuren määrän pohdiskelua ja laskemista, suunnittelemista. Kun on tietoa ja taitoa haalittu tarpeeksi kokoon, pystyy helposti huomaamaan, ettei se kannata :D

11.6.2008 22:09

Tai sitten kun/jos se tarvittava tieto ja taito on haalittu kokoon, alkaa oikeasti jotain tapahtumaankin ;).

Lopetitko moponvirityksen siihen kun lopultakin aloit ymmärtämään mitenkä se moottori toimii? Kun huomasit että se "ei kannata".

11.6.2008 22:47

Tume34 kirjoitti:Lopetitko moponvirityksen siihen kun lopultakin aloit ymmärtämään mitenkä se moottori toimii? Kun huomasit että se "ei kannata".


Voiko joku oikeasti ymmärtää miten jokin moottori toimii? Ainakin mulla hilse pöllyää ja pahasti kun rupee oikeasti miettimään jotain...

12.6.2008 17:07

Betaversio kirjoitti:Voiko joku oikeasti ymmärtää miten jokin moottori toimii? Ainakin mulla hilse pöllyää ja pahasti kun rupee oikeasti miettimään jotain...
Nyt meni Betalta uskottavuus :D:D:D:

12.6.2008 17:32

Betaversio kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Lopetitko moponvirityksen siihen kun lopultakin aloit ymmärtämään mitenkä se moottori toimii? Kun huomasit että se "ei kannata".


Voiko joku oikeasti ymmärtää miten jokin moottori toimii? Ainakin mulla hilse pöllyää ja pahasti kun rupee oikeasti miettimään jotain...


Minä ainakin ymmärrän hyvin karkeasti sen miten 2-ja nelitahtikoneet toimii. HYVIN karkeasti, että äläpä sinä nyt päde pikkuasioilla ;).

12.6.2008 18:37

Mää ymmärrän kans et jostain se imee ilmaa jollain tahdil ja sit se laittaa bensaa ja sytyttää ja sit se päästää pois ne pakokaasut ja imasee sit jossain välis taas ilmaa >:

13.6.2008 2:48

Jaa eikse toimikkaa kaasulla ku vääntää??

13.6.2008 16:40

Betaversio kirjoitti:...Oikeintehtynä saat paukautettua vaihteiston tosta aika helposti.

Eikös se olisi juuri väärin tehty kokonaisuus. Eikös oikein tehty nimenomaan pysyisi nipussakin ;)

13.6.2008 17:11

-Zone- kirjoitti:
Betaversio kirjoitti:...Oikeintehtynä saat paukautettua vaihteiston tosta aika helposti.

Eikös se olisi juuri väärin tehty kokonaisuus. Eikös oikein tehty nimenomaan pysyisi nipussakin ;)


Äläpä tartu pikkuseikkoihin :D

Oikeintehdystä motista on helppo ottaa tarvittava teho 15:lle hplle suunnitellun vaihteiston rikkomiseen. Mutta onko pakko ottaa niin paljon tehoa? Tekee vaikka paremmilla ajo-ominaisuuksilla varustetun motin ettei tarttee rikkoa muita osia.

...Nii ja vaihteistohan ei ole osa moottoria, jos tarkkoja ollaan... ;)

13.6.2008 17:18

Betaversio kirjoitti:..Äläpä tartu pikkuseikkoihin :D
...Nii ja vaihteistohan ei ole osa moottoria, jos tarkkoja ollaan... ;)

Joo, piti ajankuluksi jotain jonnekkin pätee, kun tuntui hiljainen hetki foorumille tulleen :P
Tohon jälkimmäiseenkin voisin tässä samalla päteä, että kokonaisuuteen kuuluu niin motti, vaihteisto, kuin koko ajoneuvokin. Unohtamatta tietty sitä, että kokonaisuuden kruunaa vielä kuljettaja. ..Niin hyvässä, kuin pahassakin.. :D

14.6.2008 1:16

Betaversio tottapa puhut, jumalattoman pieni ahdin vain ahtamaan 2000rpm kierroksille kunnon ahtopaineet (vääntöä), niin kylläpä voimansiirto paukkuu.

Mutta sehän taas olisi aivan väärin tehty :D.

14.6.2008 13:51

Mitäs mieltä ootte jos laittaa smartin turbon cebariin?
multa löytyy tost tallin perältä yks sellanen mikä jäi tarpeettomaks ku mun kaveri vaihto isomman turbon smarttiinsa ja myis pois. :D

et olisko sellasesta mitään järkeä rakentaa yhtään mitään?

14.6.2008 13:59

No pistä ihmeessä jos kerran sopiva turbo löytyy.