Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

6.5.2008 23:32

Eetyzk kirjoitti:
R|ku kirjoitti:onko missään V2 ruisku pyörää missä olis turbo? vaikka joku Comet tai tällänen. Siinä säätöongelmat saattas olla vähän helpompi vaikka täytyshän siinäkin ennakkoa saada säädettyä.


Uus varadero, siin ruisku? mut shittimäinen tehä kakspyttysestä kevarista mitää, hyvä jos ny sillä yhellä 125cc mukilla saat jotain turboo kieppuu.. :D


Siis mitä? Eiköhän se turbo pyöri sitä paremmin mitä enempi sylintereitä pukkaamassa painepulssia, yksimukisissahan on juuri se ongelma, että pakopulssit on niin harvassa, twinissähän niitä on jo tuplasti, ja kun kuutiotilavuuskin on kokonaisuudessaan sama, niin pakokaasujen määräkin on vrt.yksimukinen.

13.5.2008 17:24

Joku oli tälläsen tehny...
http://img372.imageshack.us/img372/3792/turboootr2.jpg

13.5.2008 18:28

Mitenhän vastaa kaasuun, 30cm imukaula.. :)

14.5.2008 17:06

Atech kirjoitti:Mitenhän vastaa kaasuun, 30cm imukaula.. :)


Kyllä se siinä vaiheessa alkaa vastamaan kunhan turbo herää mukaan.

15.5.2008 16:15

Kyseisen turbon hyöty oli onneton, projekti tehtiin ihan tekemisen puutteesta tms.

18.5.2008 20:10

Tume34 kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:
R|ku kirjoitti:onko missään V2 ruisku pyörää missä olis turbo? vaikka joku Comet tai tällänen. Siinä säätöongelmat saattas olla vähän helpompi vaikka täytyshän siinäkin ennakkoa saada säädettyä.


Uus varadero, siin ruisku? mut shittimäinen tehä kakspyttysestä kevarista mitää, hyvä jos ny sillä yhellä 125cc mukilla saat jotain turboo kieppuu.. :D


Siis mitä? Eiköhän se turbo pyöri sitä paremmin mitä enempi sylintereitä pukkaamassa painepulssia, yksimukisissahan on juuri se ongelma, että pakopulssit on niin harvassa, twinissähän niitä on jo tuplasti, ja kun kuutiotilavuuskin on kokonaisuudessaan sama, niin pakokaasujen määräkin on vrt.yksimukinen.
ruiskussahan ainoa ongelma olis sytytysennakko? kai niitä isompia suuttimia saa ja 2 sylinteriä pyörittäs sitä puhallinta varmaan aika paljon tollasia 110kuutioisia kiinalaisia paremmin kun niissä noita puhaltimia varmaan eniten on 125kuutiosissa.

18.5.2008 22:35

R|ku kirjoitti:...ruiskussahan ainoa ongelma olis sytytysennakko?...

Tuskinpa vaan jää läheskään ainoaksi. (Turbon öljynkierto yms.) Jos V-koneen pytyt ovat peräkkäin ja kone vieläpä ilmajäähdytteinen, niin tahtoo takimmaisen sylinterin jäähtyminen olla heikkoa ja varsinkin käytettäessä intercooleria. (sitäkään ei ihan minnetahansa pysty tunkemaan jne..). Kuulemma harrikossa on tuota takimmaisen pytyn ongelmaa ollut.

18.5.2008 22:57

Mites sitten joku rivi twini, hoda cb? Oon ihmetelly aikasemmin tota V koneen taaemman sylinterin jäähytystä, sehän käy varmasti kuumempana kun etummainen..

19.5.2008 13:01

selitätkö vielä käsitteen rivitwini? koskaan kuullutkaan

19.5.2008 15:02

"Rivitwini" on kone jossa 2 pyttyä vierekkäin. Sama kuin nelos kone jossain autossa, mut vaan puolet.

19.5.2008 15:06

CB olisi tosiaan ihan ok-aihio turbotukseen, tosin ilmajäähy ja 4V-myllyhän se on sekin.

20.5.2008 0:08

eikös vaikka cometin saisi turbotettua? ainakin mitä nyt oon noita cometteja nähny niin kiertää ainakin enemmän kuin muut nelari pelit? öljyn lauhari löytyy sillä jo onnistuu jotenkuten jäähdyttämään taaimmaisen pytyn. Ja jos se ei riitä niin tekee takimmaiselle pytylle oman öljyn kierron lauharin kautta. Coolerin saisi sinne keulille vielä mahtumaan. Itse olen miettinyt että se olisi periaatteessa ihan mahdollista, kumminkin turbojen kanssa duunissa leikkinyt. Pitää katsoa jos mäksä vaihtuisi ja hommaisi cometin viimeselle piikki vuodelle ja vielä yrittäisi turboa sovittaa. Löytyisi duunista aikas sopivan kokoinen turbo, on jostain turbo unosta. Merkkiä en muista. Mitä mieltä te muut olette?

20.5.2008 6:57

Että tuon sun selostuksen perusteella sinä et sittenkään tiedä turbotuksista mitään :D. Mitässe merkkaa paljonko se kiertää ja että paljonko se kiertää vakiona? Nojoo, Cometissa on tosiaan se etu, että se on DOHC 8V moottori.

20.5.2008 15:48

Jos joku haluaa kokeilla Comettia turbottaa, voin myydä omani mielelläni hyvään tarkoitukseen :D:D:D

20.5.2008 15:51

Tume34 kirjoitti:Että tuon sun selostuksen perusteella sinä et sittenkään tiedä turbotuksista mitään :D. Mitässe merkkaa paljonko se kiertää ja että paljonko se kiertää vakiona? Nojoo, Cometissa on tosiaan se etu, että se on DOHC 8V moottori.


ööö... joo, no kaipa mun sitten pitää perehtyä asiaan enemmän oi kaikki tietävä. Jos pakokaasut tulevat putkesta nopeammin niin silloin myös turbo pyörii nopeammin jos otetaan pieni kokoinen turbo niin se jaksaisi herätä jos alakierroksila. Näin maalaisjärjellä, ei siihen matikkaa tarvita, vai?. Mutta sitten koneen vahvistaminen, miten löytyy comettiin osaa, veikkaan että ei löydy niin nekin joutuisi teetättämään.