Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

28.4.2006 15:22

Henu-89 kirjoitti:no on sulla kalliit turbot,tiedän tapauksen missä autoon koko turbotus satsi tumpit ja kaikki on saatu 1000 eurolla ja siinä käytettiin vielä ihan hyviä osia...


Toi mun esittämä 2000¤ hintaesimerkki sisälsi MYÖS mopon hankintahinnan --> Koko paketin arvo.

Ja siis jos ostaa 700¤ turbon + 150¤ kaasarin ja putkee ym paril satasella, niin tekeekö se yli 1000¤? Ei mun laskujen mukaan.

Onko paljonkin omakohtasia kokemuksia? Esim Garretin T03 listahinta kunnostettuna ~650¤ sis. ALV 22%. Uutta en lähde arvailemaan, ehkä saman hintanen tai hiukan kalliimpi. Ja se on pelkkä fööni, ilman mitään lisukkeita siis. Toimintavalmis ja listahintanen turbo on todellakin kaksi täysin eri asiaa.

Toi T03 eri variaatioina on siis se turbo mikä löytyy lähes kaikista perus autoista jotka on alle 2,5 litrasia, esim Saab ja Volvo käyttää sitä. Halvimpia hyviä. Ei turboja taida edes saada mistään "huonoja" merkkejä. Ehkä jostakin pohjois-koreasta.

Veneeseen mä ostin uuden Schwitzer S2BG turbon hukkaportteineen ja pari uutta letkua ym., niin hintaa tuli 1400¤.

Eli jos saat tosiaankin autoon tonnilla toimivan satsin tiivisteineen, hukkaportteineen, ruiskunohjaimineen tai kaasareineen, putkineen päivineen, niin kerro mulle mistä, niin ostan HETI 5-6 settiä.

28.4.2006 18:12

ja jos jaksatte lukea vähän niin tommosen 120cc turbon sai tuolla jollakin 350e ruotsista. en tiiä miten toimii mutta ainahan sitä voi koittaa. ja tais olla käytettynä nettivaraosassa joku 0-400cc turbo niin tais olla joku 400e käytettynä... että ne auton turbot on varmaan niitä kallimpia sitten.

28.4.2006 19:00

ja jos jaksatte lukea vähän niin tommosen 120cc turbon sai tuolla jollakin 350e ruotsista. en tiiä miten toimii mutta ainahan sitä voi koittaa. ja tais olla käytettynä nettivaraosassa joku 0-400cc turbo niin tais olla joku 400e käytettynä... että ne auton turbot on varmaan niitä kallimpia sitten.
oisko sul jotai sivustoo tai jotain?

28.4.2006 19:21

kahvis kirjoitti:ja jos jaksatte lukea vähän niin tommosen 120cc turbon sai tuolla jollakin 350e ruotsista.


Ei mun tarvi, koska mä postasin sen itse ;) Se on 3-5v vanha setti joka on tolla hinnalla. Soitin sille tänään. Serkku menee kattomaan sitä ens viikol kandeeko ostaa.

Huomatkaa että usein ALV puuttuu hinnasta. Eli yllättäen 450¤ vempain maksaakin 549¤

28.4.2006 22:47

Sergey kirjoitti:
Henu-89 kirjoitti:
Eli jos saat tosiaankin autoon tonnilla toimivan satsin tiivisteineen, hukkaportteineen, ruiskunohjaimineen tai kaasareineen, putkineen päivineen, niin kerro mulle mistä, niin ostan HETI 5-6 settiä.


no siis eihän tuo edes ihme ole.

hukka portti:uus noin 270¤ käytettyjä varmaan 200¤,ehkä allekkin.

turbo:uusia saa n. 650¤,mutta se häiskä osti muistaakseni käytetyn 350¤

putket:no kai sitä nyt sen verran on kaikilla jotka tommosta hommaa aikoo tehdä niin kavereita tai sukulaisia jotka saa hankittua vaikka ilmasiks/todella pienillä kustannuksilla sopivat putket.

ruisku boksi:no se häiskä sääti sen itse,eli osti vaan piuhan ja ohjelman ja tietokoneella vaan sääti,mutta valmiiksi säädetty maksaa kyllä sit mansikoita ilmeisesti.

väliahdin:no kyseinen auto oli opel vectra eli siihen näyttää olevan väli jäähdytin uus 170¤.

ja tiivisteet,ne voi tottakai tehdä itse jos ei ihan saapas ole.

eli siis kyllähän valmiilla paketilla voi hintaa olla 2000 euroa,mutta jos yhtään osaa väsätä niin ei sitä kaikkee tarvitse valmiina ostaa.

dumpinkin hinnan voi säästää jos saattuu olemaan vaikka metalli pajalla töissä tai metalli puolella amiskassa,tiedän erään joka itse sorvaili dumpin rungon ja sit osti vaan parit tiivisteet ja jouset niin ihan hyvin toimii ja niinkun pitääkin...

28.4.2006 23:49

jeah... kyllähän sitä käytettyi saa. Mut mä puhuin uusista kamoista. Mut noista käytetyistä ei ikinä tiedä... usein tulee isompi kustannus kun oli tarkoitus... kun jengil o yllättävän usein tapana ajella liian laihoil seoksil tai muuten vaan tiputella muttereita tms sylinteriin, ja sehän ei turbolle hyvää tietenkään tee. Ja kunnolla toimivaan auton koneeseen uppoaa salettii 5000¤, kun ei orgismännät viriä kestä, takoa tilalle. Kuvassa kaverin esimerkki 5000¤ arvoisesta turbosetistä, Chrysler LeBaron 2,2 T:

Kuva

Ehkä kuitenkin pitäis taas siirtyä mopoturboihin... On kuitenkin typerää olla varautumatta 1000¤ turbolaskuun loppujenlopuksi. Osti kuinka tahansa käytettynä kamppeet niin se on kuitenkin loppulasku lähempänä 1000¤ kuin 500¤.

Eli mulla on tosiaan ostoaikeet tosta mikä oli tuol blocketissa myytävänä, ja sen aijon fudeen 80 kamojen lisäks änkee. Ja jos ei toimi, niin ostan jonku nelaripiikin, rekisteröin sen täystehosena ja paan siihen sen. Tai sitten joku 250cc pikkukustomi... Katotaan nyt, mis kunnos se on ensin.

8.5.2006 22:32

kuppila kirjoitti:
mizgu! kirjoitti:Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
2t koneissa se ongelma on se että sitä seosta ei pysty ahtamaan sinne palotilaan koska karka pakoaukosta ulos joten se kannatta unohtaa.

Mutta jos sinne ahtaa ilmaa niin kone saa paremmin täyden&puhtaan seoksen, ja kaikki pakokaasut saa tuuletettua enneku seuraava työtahti alkaa.

8.5.2006 22:47

Kyllähän se siellä jossakin foorumilla, oli se 2-tahti turbomikroauto... joku 100hp vai mitä siinä oli. mutta se oli joku parisataakuutioinen

12.5.2006 19:17

Kyllä ne kunnostetut turbon on käytettynäki siinä 650e:n tietämillä.. uutena tuhannen euroa.. ja jos välijäähyn saa 170e:lla ni ostan niitä 17 kappaletta heti, olettaen että siinä riittää rahkeet ~300-400hp:n tienoille ees.

Nimittäi pari välijäähyä tässä teetetty customina ja ~400e maksanu, mikä on HALPA kunnollisesta välijäähystä. ns "tehdastekonen" välijäähy kustantaa äkkiä ~500-1000e

Ja niistä ahtoputkista, kunnon silikooniputket valmiilla mutkilla ja oikeenkokosilla päillä (ahtimen reikä on pieni, coolerin yleensä iso)
..Kustantaa yleensä autoon kokonainen sarja ~200e.

turha on tulla kertoon että 1000e:lla saa kunnon turbokittiä autoonsa, vähintää 2000e menee jos kunnollisen haluaa, ja sit jos kone pitää heittää viel levälleen niin äkkiä 3000-5000e:n keikka.

8.6.2006 21:48

Täältä saattas jotain löytyä, ei tosin suoraan turbosta mutta ahdin se on tuokin: --> http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm

monkien parissa kun oon kikkaillu niin noilla sivuilla on tullu vierailtua useestikin ja hyvin tuoltakin tärkeimmät asiat saa selville...

8.6.2006 22:09

kahvis kirjoitti:Kyllähän se siellä jossakin foorumilla, oli se 2-tahti turbomikroauto... joku 100hp vai mitä siinä oli. mutta se oli joku parisataakuutioinen



paremminkin 500cc..

20.6.2006 13:29

Jos ei riitä turbo, niin miksi ei rakettimoottori samalla?

http://www.blocket.se/vi/8514286.htm?ca=11_s

Ilmotus katoaa kuitenkin niin tallensin itelle kuvan ja kuvaan liittyvän tekstin.
Kuva
Pris: 60 000:- Fordonstyp: MC Turbo/Raketmotor

Kawazaki z1000 82:a med turbo fabr. American
turbo-pac.Raketmotor fabr. Turbonique/
Rocketman, drivs med oxygen, nitrogen och
thermolen. Mc-motorn är renoverad.
Slang och kabeldragning till raketmotorn är
kvar. Sök även på turbonique för info.

Tel: 0704-124029 Lars

E: Jotta ei taas kokonaan eksyttäisi aiheesta NASA:n mailmaan, niin Honda CX500 Turboja saa käytettynä 2-400¤ ja se o sopivan kokoinen kaikkiin pienkoneisiin.

"Honda CX 500 Turbo 2-inch-diameter turbine capable of spinning at 200,000 rpm to produce maximum boost of 1,9bar"

22.6.2006 3:21

Eipä oo ihan simppeli laitos se pökötin ahdin... LINKKI

Ja kyllä, siinä on IC :D

Turbo CBR:ään

12.7.2006 1:21

Jos joku tietävämpi ihminen kertois mulle tarkkan tiedon paljon toho sais turbon ja paljo sillä sais tehoo max. irti?

En muista mistä kuulin, mutta eikö jossain mopossa ole vakiona joku turbon tyyppinen? Oliskohan ollu joku motorhispania tjn.

Re: Turbo CBR:ään

12.7.2006 11:13

Sakko kirjoitti:Jos joku tietävämpi ihminen kertois mulle tarkkan tiedon paljon toho sais turbon ja paljo sillä sais tehoo max. irti?

En muista mistä kuulin, mutta eikö jossain mopossa ole vakiona joku turbon tyyppinen? Oliskohan ollu joku motorhispania tjn.

Soitteleppas tonne pajalle ja vie pyörä sinne http://www.proboost.fi/proboost.html