Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

1.4.2006 16:14

peugeutilla on remmiahdettu 125cc nelariskoba..

siitä sais sopivan ahtimen, mutta se maksaakin jo muutaman euron :)

1.4.2006 16:47

antakaa mulle nelari kevarin kone ni voin tehä siihen remmi ahtimen

2.4.2006 21:22

http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm tossa teille linkki x),jos ei ole vielä julki tullut tuo,sieltä katsotte kohdan remmiahdin....

14.4.2006 14:22

miksi ahtaa remmiahtimella?? Pakokaasu ahdin on huomattavasti helpompi toteuttaa, ja rakentaa... ja kovin isoa puhallinta ei tuon kokoinen nelari kaipaa

18.4.2006 19:17

Tästä ostatte valmiin kitin nelariin 350¤. Ei oo paljoa. siistimmänki varmaan siitä sais vähän putkea vääntämällä ym. kiinni mihin tahansa mopoon tai piikkiin. Luulis varjon tai crm:n liikkuvan.

http://www.blocket.se/vi/7601487.htm?ca=10_s

18.4.2006 23:09

Mikko* kirjoitti:Mää oon seurannu kuule turbon asentamista ladaan (ja miljoonaan muuhun autoon!), siinä ei menny ku 1 tunti, kun kaveri ruuvas sen siihen kii.


Aika kaveri oli jos tunnissa väänsi ahtimen kiinni vapariin.

19.4.2006 15:11

ainahan sen kiinni saa, eriasia on saako sen toimimaan oikein...

19.4.2006 15:18

Sergey kirjoitti:Tästä ostatte valmiin kitin nelariin 350¤. Ei oo paljoa. siistimmänki varmaan siitä sais vähän putkea vääntämällä ym. kiinni mihin tahansa mopoon tai piikkiin. Luulis varjon tai crm:n liikkuvan.

http://www.blocket.se/vi/7601487.htm?ca=10_s

Crm on 2-tahtinen

19.4.2006 15:33

Aivan, tarkoitin kuitenkin XR 125 L:ää, sorppa möhlimiseni.

19.4.2006 17:37

BlackCap kirjoitti:
Mikko* kirjoitti:Mää oon seurannu kuule turbon asentamista ladaan (ja miljoonaan muuhun autoon!), siinä ei menny ku 1 tunti, kun kaveri ruuvas sen siihen kii.


Aika kaveri oli jos tunnissa väänsi ahtimen kiinni vapariin.


jos on kaikki osat valmiina pöydällä ja muutenkin kaikki valmiina niin eihän siinä tuntia pidempään kestä että turbo on kiinni,säätöjen etsimiseen menee sit useampi tunti ja eka niiden osien tekemiseen x)...

20.4.2006 20:31

Ainoa mahdollisuus saada pieni pakokaasuahdin on tehdä sellainen ite. En oo löytäny markkinoilta vaikka oon ettiny. Rungon voisi tehdävaikka auton vesipumpusta tai vanhasta valurautaisesta vesipumpusta. Imupuolen voi väsätä sitten jo ite kunhan löytää jostain siihen sopivan puhallin vispilän.

Jos miettii mitä on markkinoilla niin se peugeotin remmiahdettu skootteri lienee matkimisen arvoinen.

http://www.planetbikes.co.uk/peugeot_je ... mp05.shtml

20.4.2006 20:33

joku unon ahdin on aivan sopivan kokoinen piikkiseen, tai sitten pienkoneturbo. Eli ei mitään tarvetta alkaa omaa tekemään...

20.4.2006 21:28

niin tai Honda CX500 turbo tai Kawasakin tai tai tai... onhan noita kasariturboja vaikka millä mitalla. Hondan turbon roottori on halkasijaltaan 2 tuumaa. kawassa pikkusen isompi. ei siis ole isoja.
Viimeksi muokannut Sergey päivämäärä 20.4.2006 21:46, muokattu yhteensä 2 kertaa

20.4.2006 21:37

grsami kirjoitti:Ainoa mahdollisuus saada pieni pakokaasuahdin on tehdä sellainen ite. En oo löytäny markkinoilta vaikka oon ettiny.


Ei nyt ole linkkiä tässä, mutta se linkki on monesti täällä foorumilla esiintyny. Jenkkilässä on firma joka tekee pieniä turboja, pienin oli alle kokistölkin kokonen ulkomitoiltaan. Sitten niiltä sai myös mittatilaustyönä niitä.

20.4.2006 22:02

iikka88 kirjoitti:
grsami kirjoitti:Ainoa mahdollisuus saada pieni pakokaasuahdin on tehdä sellainen ite. En oo löytäny markkinoilta vaikka oon ettiny.


Ei nyt ole linkkiä tässä, mutta se linkki on monesti täällä foorumilla esiintyny. Jenkkilässä on firma joka tekee pieniä turboja, pienin oli alle kokistölkin kokonen ulkomitoiltaan. Sitten niiltä sai myös mittatilaustyönä niitä.


Hehee, kivaa päästä jälleen pätemään, kun osoite näkyy olevan bookmarkeissa :).

http://www.mjmturbos.com/images/SMALLEST.jpg

Mjoo, mutta hintaa tuommosella mötikällä voi olla. Siipien koot ei varmastikaan ole kovin suuret, veikkaisin tuollaisen jopa ahdistavan oikein, oikein kireässä, kovaa kiertävässä 125cc:ssä.

Ja usassa on eräs turboja moottoripyöriin värkkäilevä firma, nimeltään Turbo-connection. Tämä paja on hoitanut mm.Rocket III:sen ahtamisen, käyttävät jenkkiläisiä iBoostin ahtimia, joiden ahtopainetta säädetään turbon siipikulmaa muuttamalla. Hintaahan mokomalle mötikälle tietenkin tulee, mutta olisipahan oikeasti ainutlaatuinen :).

Ja laitetaan osoitekin vielä firmaan:

http://www.boostisgood.com/

Tuolta joku Tigerin tai Bonnevillen ahdin voisi alkaa olla sopiva jos haetaan tehoja piikkisestä. Tosin halvemmalla saattaisi löytää jostain purkaamolta Sergeyn em.CX500 Turbon tai Kawan turbon. Mutta ei unohdeta myöskään Suzuki XN 85:sta, 650cc turboahdettu, josta myös löytyisi hyvän kokoinen ahdin.