Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

18.12.2007 0:14

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:54, muokattu yhteensä 1 kerran

18.12.2007 18:31

mopokuski_93 kirjoitti:PS. Vanhan lattarin kone kestää 1bar vakiona (kuinka pitkään, en tiedä), mutta uus lada 110 kesti samoilla paineilla jopa 25min! ;)


Olis kiva tietää kuinka kauan tää vanha lattari olis kestäny.. Uudemmissakin ja laadukkaammissa autoissa joudutaan tekeen ties mitä, jos kone meinataan saada ees jtnkin varmasti toimivaksi :)

18.12.2007 21:39

DriveFast kirjoitti:Olis kiva tietää kuinka kauan tää vanha lattari olis kestäny..


Kestää vielä huonommin kuin nykyautot vakio sisuskaluilla,
end of autoturboilu? :D

18.12.2007 21:56

Hieman vielä offtopic. Kyllä noita pikapatentteja on tehty ja mulla on vanha skoda 130 puikkokoneella ja 1 bar ahdot on hyvin kestäny vakiosisuskaluilla, paitsi laakerit on vaihdettu kestävempiin. Skoda ollu kasassa tuon turbokoneen kanssa n. 2-vuotta ja ollu joka päiväisessä käytössä :)

10.1.2008 20:54

Laalaa kirjoitti:Onko täällä kellään OMIA kuvia kemmun turbottamisesta? Kulkee tämäkin keskustelu taas niin mutu pohjalla.


http://kuvablogi.com/blog/5690/7/ Siinä ei oo kemmu mutta kuiteski.

E: Ei kyllä omia kuvia

21.1.2008 1:47

HAHAHAHA
Ei saatana sain vuoden naurut :D Tääl on 93 wee mopopoikia pätemässä ku kaverin iskä on asentanu turboja ni kyllä hän osaa turbon asentaa ja kannenkin työstö ilman virtauspenkkiä yms. onnistuu "paremmin" kun ammattimieheltä :D Havittelette 125cc nelarista 30 heppaa ?! märissä unissanne :D

Ei mitään henkilökohtasta !
eikä herneitä !

kiitos :D

21.1.2008 3:01

Mitäs sinä teet jos et päde?

21.1.2008 9:45

Voin olla väärässäkin, mutta järjen mukaan 2t koneen ahtaminen kariutuu jo bensan syöttöön. Tavarahan kiertää
männän alta sylinteriin. Perstuntumalta sanoisin että jos paineistat koko paskan niin ei paljon enää moottori pelaa, kun paineistettu bensa pistää vastaan männän alla.

Jos olen väärässä, oikaiskaa

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/puuta ... huuhtp.jpg

21.1.2008 10:42

Laalaa kirjoitti:Voin olla väärässäkin, mutta järjen mukaan 2t koneen ahtaminen kariutuu jo bensan syöttöön. Tavarahan kiertää
männän alta sylinteriin. Perstuntumalta sanoisin että jos paineistat koko paskan niin ei paljon enää moottori pelaa, kun paineistettu bensa pistää vastaan männän alla.

Jos olen väärässä, oikaiskaa

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/puuta ... huuhtp.jpg

2T turbotus on kyllä mahdollista.

21.1.2008 22:09

Ahihi turbo on hieno kapistus mut jos pidetään ne kuitenkin niissä rivikoneissa ;) mut en laita vastaa jos joku haluu hajotta koneensa räpeltämällä :D ilmotelkaa sitku saatte siit 125cc skyteamin koneesta sen 30 heppaa :D:D mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D

21.1.2008 23:50

Ei kyllä varmaan mistään Skyteamistä lähde lähellekkään 30hp, muutenkin vähemmän tehokas kone ja työntötanko-kone 2:lla venttiilillä.

200cc Skyteamin kone olis ehkä vähän parempi turbotus kohde, ja 30hp vois olla jo mahdollinen, tosin saa aika paljon ahtaa.

22.1.2008 0:22

Nuutti_ kirjoitti:Ahihi turbo on hieno kapistus mut jos pidetään ne kuitenkin niissä rivikoneissa ;) mut en laita vastaa jos joku haluu hajotta koneensa räpeltämällä :D ilmotelkaa sitku saatte siit 125cc skyteamin koneesta sen 30 heppaa :D:D mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D


15hp vakioteho, siihen 1bar ahtopaine jolloin teoreettinen huipputeho 30hp, käytännössä yli tai vähän alle. Siinä se?

Sitten heitetäänkö bannilla vai loppuukos provoamiset?

22.1.2008 1:09

Nuutti_ kirjoitti:mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D

Onko lada valmiina? Ruottissa 117cc Fiddy pitbike penkitetty 32,6hp. Uudessa seelannissa 130cc remmiahdettu penkitetty 35hp. Eikä ahda edes kiloa, vaan 0,8bar. Australiassa jollakin on Honda CBR 250RR turbo, 110hp.

Tuo turbofiddy kuulema noilla paineilla polttaa männän noin kerran 5 tunnissa. Polttoaineena ruottissa käyttävät E85 (etanolia 85%/bensaa15% - ruotsis saa huoltoasemalla, ns. bi-fuel) ja sytkän virkaa hoitaa Mega squirt ja puola on joku kilpapuola ralliautosta. Kansi työstetty niin paljon kuin voi ja puristussuhde on 11:1. Bensalla ei voi ahtaa ku 0,4bar.

Kuva
Tämä ON rekisteröity turbona tieliikenteeseen (Amatörbygge).

22.1.2008 2:04

Sergey kirjoitti:
Nuutti_ kirjoitti:mä lennän ladalla kuuhun sit :D :D

Onko lada valmiina? Ruottissa 117cc Fiddy pitbike penkitetty 32,6hp. Uudessa seelannissa 130cc remmiahdettu penkitetty 35hp. Eikä ahda edes kiloa, vaan 0,8bar. Australiassa jollakin on Honda CBR 250RR turbo, 110hp.

Tuo turbofiddy kuulema noilla paineilla polttaa männän noin kerran 5 tunnissa. Polttoaineena ruottissa käyttävät E85 (etanolia 85%/bensaa15% - ruotsis saa huoltoasemalla, ns. bi-fuel) ja sytkän virkaa hoitaa Mega squirt ja puola on joku kilpapuola ralliautosta. Kansi työstetty niin paljon kuin voi ja puristussuhde on 11:1. Bensalla ei voi ahtaa ku 0,4bar.

Kuva
Tämä ON rekisteröity turbona tieliikenteeseen (Amatörbygge).


miten tolla tykillä voi ajaa? eikös tuo heitä ympäri ku kaasuun hipasee?

22.1.2008 10:32

no saa siinä varmaan eka vähän ahtopaineet nousta enenku heittää ?