Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

12.6.2007 23:08

yyep, minäki oikee mopoilija.. :D

Pari turbokonetta tullu tehtyä, tosin ei piikkisen koneita vaan auton, mutta kuitenkin.

12.6.2007 23:14

VooDoo kirjoitti:yyep, minäki oikee mopoilija.. :D

Pari turbokonetta tullu tehtyä, tosin ei piikkisen koneita vaan auton, mutta kuitenkin.

samapa tääl,+ pari pyörää! :D

13.6.2007 2:31

motormafia kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:yyep, minäki oikee mopoilija.. :D

Pari turbokonetta tullu tehtyä, tosin ei piikkisen koneita vaan auton, mutta kuitenkin.

samapa tääl,+ pari pyörää! :D
no pakko itekki jauhaa lisää.. oon seurannut vierestä turbokoneen rakentamista ja toria on pitkälti mutta hitsaustaito ei ole mulla paras ja se tekee ongelmaa jo jonkin verran..

13.6.2007 3:29

ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..

13.6.2007 7:34

AmisBeat kirjoitti:ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..

niinpä ja saa sääjettyä sytytyksenki koneelta..

13.6.2007 17:31

AmisBeat kirjoitti:ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..


Liekkö tulee loppupeleissä edes kovin paljoa kalliimmaksi ms, kuin alkaa kaasareille paineboksia rakentelemaan yms.

Ja helpottaa PALJON.

14.6.2007 21:05

Tume34 kirjoitti:
AmisBeat kirjoitti:ja melkeenpä helpottaakseen asennuksia pyörään kannattaa laittaa megasquirt ruisku, koska sitä voi säätää tietokoneella ja ei tarvitse sen jälkeen miettiä bensan paineistuksia.. jos ei ole jeneistä kiinni..


Liekkö tulee loppupeleissä edes kovin paljoa kalliimmaksi ms, kuin alkaa kaasareille paineboksia rakentelemaan yms.

Ja helpottaa PALJON.


Halvempaa ei oo ainakaan ja eikä kyllä helpompaakaan.

MS-rakennussarjan saa johonkin 150-200e kotiin kannettuna. Siihen sitten lisäksi bensapumppu, kaasuläppä, suutin, anturit+piuhat+nippelit ja nappelit. Huolellinen kasaus ite boxille, johtojen veto pyörään ja säätökin vie oman aikansa.

Ykspyttynen pärrä on vielä kaikkea muuta, kuin häiriövapaa ympäristo tollaselle DIY-moottorinohjaukselle...

tässä ois turbo ahdettu monkey

17.6.2007 19:05

http://www.honda-monkey-power.de/f5-edi ... G_1556.JPG




kattokaas vaikka siitä :)

Re: tässä ois turbo ahdettu monkey

18.6.2007 15:09

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:50, muokattu yhteensä 1 kerran

20.6.2007 19:51

Ootteko tätä kattonu? http://z1000.schwabenserver.de/copper/d ... m=8&pos=21

25.6.2007 15:49

Onko dieselin turbo erilainen ku bensa koneen? ;o

25.6.2007 16:19

Ublert kirjoitti:Onko dieselin turbo erilainen ku bensa koneen? ;o

On.

Dieseleitten turbot ovat "yllättäen" matalemmilla kierroksilla herääviä ja pienempituottoisia.

25.6.2007 17:03

Ei se oikeastaan kyllä ole sen erilaisempi, yleensä vaan vakiona pienempi. Ja pakopesä vastaavasti vähän isompi usein kun bensamoottorisessa. Eli kompurapuoli pienempi ja pakopesä usein himpun verran isompi. Ja vakioturbot tahtoo kaikki olla aika pieniä, varsinkin uudemmissa autoissa.

25.6.2007 18:44

Eiku sitä just et eihän niis semmosta käytännön eroa ole havaittavissa. Kun mulle tarjottiin just semmosta tiisseli turboa... 85 vuoden transporterista. Siinä ei kummosen iso se pitäis olla ku jotain 50hv muutenkin on <:

25.6.2007 23:31

VooDoo kirjoitti:Ei se oikeastaan kyllä ole sen erilaisempi, yleensä vaan vakiona pienempi. Ja pakopesä vastaavasti vähän isompi usein kun bensamoottorisessa. Eli kompurapuoli pienempi ja pakopesä usein himpun verran isompi.


No onhan se sitten erilaisempi ;) Ja eeen itse kyllä diisselin ahdinta laittais piikkiseen.. Tosiaan juurikin tuon syyn takia, jonka Jusutus tuossa ylhäällä jo mainitsikin..