Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.6.2005 23:13
# Keskustelua turbosta ja sen asentamiseen liittyvistä seikoista -jkoljo
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
12.6.2005 23:27
Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä!
12.6.2005 23:40
kuppila kirjoitti:Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä!
Ahtopaineita voi säätää!
Laittaa pienet paineet ja ottaa pienet tehot. Paljonko mahtas niitä tehoja yleensäkään saada?!? Reilut 15 heppaakin olis mukavat, siis yhteensä koneesta!
Kyllä varmaan tulis moni katteleen, ja vois sanoo että on pyörässä turbo!
13.6.2005 0:04
Kumma juttu tänään mietittiin kaverin kanssa miten saisi turbon kaksitahtiseen ja lopuksi tuli mietityksi mistä löytäisi tarpeeksi pienen turbon.
No kyl sitä ny pitää sit olla 30heppaa . Koneen sais kestämään takomännillä ja pienemmillä puristuksilla aika helposti.
Päädyttiin siihen että neleriin on kannattavanpaa laittaa turbo, koska on huomattomasti helpompaa.
Viimeksi muokannut Birglar päivämäärä 13.6.2005 0:15, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 0:05
Mikko* kirjoitti:kuppila kirjoitti:Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä!
Ahtopaineita voi säätää!
Laittaa pienet paineet ja ottaa pienet tehot. Paljonko mahtas niitä tehoja yleensäkään saada?!? Reilut 15 heppaakin olis mukavat, siis yhteensä koneesta!
Kyllä varmaan tulis moni katteleen, ja vois sanoo että on pyörässä turbo!
ja ne turbon äänet.
13.6.2005 0:15
Jokku suomalaiset oli tehny Mankiin turbon, ja oli jopa toiminut ja tuonu tehoo jonkin verran. Luulis ainaki että tommosessa isommassa semmonen toimis vielä paremmin!
Joo ja ne äänet olis kans kivat!
13.6.2005 0:16
Mikko* kirjoitti:kuppila kirjoitti:Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä!
Ahtopaineita voi säätää!
Laittaa pienet paineet ja ottaa pienet tehot. Paljonko mahtas niitä tehoja yleensäkään saada?!? Reilut 15 heppaakin olis mukavat, siis yhteensä koneesta!
Kyllä varmaan tulis moni katteleen, ja vois sanoo että on pyörässä turbo!
Viimeksi muokannut kuppila päivämäärä 13.8.2013 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 0:21
Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
13.6.2005 0:37
mizgu! kirjoitti:Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
Viimeksi muokannut kuppila päivämäärä 13.8.2013 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2005 0:45
Eli pysytään vain topicin aiheessa.
13.6.2005 12:59
kuppila kirjoitti:mizgu! kirjoitti:Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
2t koneissa se ongelma on se että sitä seosta ei pysty ahtamaan sinne palotilaan koska karka pakoaukosta ulos joten se kannatta unohtaa.
offtopiciksi menee mutta edelleen sen 2t röpöttimen voi ahtaa.
13.6.2005 18:28
Kyllähän sen voi, mutta huomattavasti haasteellisempi ja vaikeampi saada toimimaan, kuin ahdettu 4-t. Jos 4-t piikkiin turbon laittaisi, niin kyllä silloin kanavien ja nokkien työstäminen olisi järkevää paremman hyödyn saamiseksi turbosta. Eikä se pelkkä turbottaminenkaan aivan halpaa lystiä ole, joten jos rahaa haluaa säästää, niin ehkä ei kannata lähteä 4-t piikistä tehokasta rakentamaan. Jos taas aikaa, halua, rahaa ja taitoa löytyy, niin silloin saa kyllä varmasti uniikin piikin turbottamalla.
13.6.2005 18:41
Itse kävin tossa vähän aikaa sitten kauppaa 750cc Turbo-Kawan turbosta. On pirun pienen kokoinen, kun vertaa noihin autojen turboihin. Jostain tollasesta voisin kuvitella löytyvän sen kokoisen, että sais just pelittään piikissä. Kannen kanavia mielestäni ei olisi tarvetta pahemmin suurennella. (Seoshan pusketaan turbossa väkipakolla koneeseen)
Turbon öljynkierto tarvitsisi saada aikaiseksi.. Luultavasti sillekkin jokin paikka löytyisi. (?) .. Ja Intercoolerhan tietysti pitäisi tollaseen ilman muuta laittaa.. "Ei tietenkään" tehojen vuoksi, vaan moottorin lämpöjen..
13.6.2005 19:31
Kyllä tässäkin hommassa voi järkeä käyttää, kyseessä nyt on kuitenkin enintään 2v alla oleva peli ja 11kw tehoihin tarkotettu. Ja turbo jossain pikkukoneessa meinaa kyllä yleensä todella paskaa ajettavuutta.
13.6.2005 19:37
Kun topicin aloittaja puhui tuosta hintapuolesta, niin voi sanoa ettei turbottaminen halpaa ole todellakaan. Männät, laakerit ja kaikki pitää vahvistaa, se jos jokin tulee kalliiksi. mielummin niitä kansia vie muokattavaksi.