Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

21.6.2008 17:08

Archi kirjoitti:Pitääkö ton laipan näkyä pakoaukosta kun se vaijeri on vedetty ihan solenoidin sisään? Mulla se laippa ei mene ihan yläasentoon vaikka vaijeri on vedetty solenoidin sisään.
Ei pitäisi.

21.6.2008 17:10

|uusos kirjoitti:
Archi kirjoitti:Pitääkö ton laipan näkyä pakoaukosta kun se vaijeri on vedetty ihan solenoidin sisään? Mulla se laippa ei mene ihan yläasentoon vaikka vaijeri on vedetty solenoidin sisään.
Ei pitäisi.
No perskeles, pitääpäs tsiikailla että mitenkä nää systeemit pelaa.

Edit. Kun työnnän se vaijerin sinne solenoidin sisään niin laipasta näkyy silti semmonen puoli senttiä vielä siinä pakoaukossa, miten tota nyt sitten säädetään että nousis korkeemmalle?

21.6.2008 19:48

Archi kirjoitti:Kun työnnän se vaijerin sinne solenoidin sisään niin laipasta näkyy silti semmonen puoli senttiä vielä siinä pakoaukossa, miten tota nyt sitten säädetään että nousis korkeemmalle?
Kelllään tietoa?

21.6.2008 21:02

Archi kirjoitti:
Archi kirjoitti:Kun työnnän se vaijerin sinne solenoidin sisään niin laipasta näkyy silti semmonen puoli senttiä vielä siinä pakoaukossa, miten tota nyt sitten säädetään että nousis korkeemmalle?
Kelllään tietoa?
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_125_RAVEn_asennus#S.C3.A4.C3.A4t.C3.B6

21.6.2008 21:22

trilog kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_125_RAVEn_asennus#S.C3.A4.C3.A4t.C3.B6
Oon kyl lukenu ton aika monta kertaa. Eikös sen laipan pitäisi olla ihan yläasennossa kun tästä kuvasta toi 3. osa työnnetään tonne solenoidin sisään? Mulla näkyy siltikin sitä laippaa sieltä semmonen puol senttiä.

21.6.2008 22:09

Archi kirjoitti:
Oon kyl lukenu ton aika monta kertaa. Eikös sen laipan pitäisi olla ihan yläasennossa kun tästä kuvasta toi 3. osa työnnetään tonne solenoidin sisään? Mulla näkyy siltikin sitä laippaa sieltä semmonen puol senttiä.
Sitten säädät sitä sen verran mitä tarve vaatii.

21.6.2008 23:08

trilog kirjoitti:
Archi kirjoitti:Oon kyl lukenu ton aika monta kertaa. Eikös sen laipan pitäisi olla ihan yläasennossa kun tästä kuvasta toi 3. osa työnnetään tonne solenoidin sisään? Mulla näkyy siltikin sitä laippaa sieltä semmonen puol senttiä.
Sitten säädät sitä sen verran mitä tarve vaatii.
Mutta eikös sen laipan pitäisi olla ihan siellä yläasennossa silloin kuin tuosta kuvasta toi 3. osa on työnnetty tuonne solenoidin sisään?

22.6.2008 0:36

Archi kirjoitti:Mutta eikös sen laipan pitäisi olla ihan siellä yläasennossa silloin kuin tuosta kuvasta toi 3. osa on työnnetty tuonne solenoidin sisään?
Kyllä.

22.6.2008 0:51

trilog kirjoitti:
Archi kirjoitti:Mutta eikös sen laipan pitäisi olla ihan siellä yläasennossa silloin kuin tuosta kuvasta toi 3. osa on työnnetty tuonne solenoidin sisään?
Kyllä.
Mulla näkyy toi laippa justiin sen joku 0,3-0,5 cm siitä pakoaukon reunasta vaikka vedän ton vaijerin tonne solenoidin sisään. Mistäs tämä johtuu?

22.6.2008 0:56

Archi kirjoitti:
trilog kirjoitti:
Archi kirjoitti:Mutta eikös sen laipan pitäisi olla ihan siellä yläasennossa silloin kuin tuosta kuvasta toi 3. osa on työnnetty tuonne solenoidin sisään?
Kyllä.
Mulla näkyy toi laippa justiin sen joku 0,3-0,5 cm siitä pakoaukon reunasta vaikka vedän ton vaijerin tonne solenoidin sisään. Mistäs tämä johtuu?
Siitä, että se ei ole asianmukaisissa säädöissä. ;)

22.6.2008 1:00

trilog kirjoitti:Siitä, että se ei ole asianmukaisissa säädöissä. ;)
Jaa no perkele, pitää huomenna kattoo asiaa. Oon vähä pihalla tän raven kaa kun ekaa kertaa sitä rassailen. Teenkö mää nyt vaan ton tietopankin ohjeiden mukaisesti säädön? Vai pitääkö kikkailla enemmänkin?

22.6.2008 10:52

Archi kirjoitti:
trilog kirjoitti:Siitä, että se ei ole asianmukaisissa säädöissä. ;)
Jaa no perkele, pitää huomenna kattoo asiaa. Oon vähä pihalla tän raven kaa kun ekaa kertaa sitä rassailen. Teenkö mää nyt vaan ton tietopankin ohjeiden mukaisesti säädön? Vai pitääkö kikkailla enemmänkin?
Jep. Tarvittaessa säädät lisää niin, että kun laippa on yläasennossa niin pakoaukko on täysin tasainen ja ala-asennossa laippa on sitä rinkulaa vasten.

22.6.2008 17:03

trilog kirjoitti:Jep. Tarvittaessa säädät lisää niin, että kun laippa on yläasennossa niin pakoaukko on täysin tasainen ja ala-asennossa laippa on sitä rinkulaa vasten.
No niin, nyt sain ton säätöihin. Nuo ohjeet vähän hämäs tai sitten evotan vaan niiden tulkitsemisessa. Joo mutta kiitokset neuvoista ;).

23.6.2008 18:17

Nyt ois tämmönen ongelma, raven vaijeri pitäis vaihtaa uuteen ja homma tyssäs vähän tähän. Mites toi akun kotelo lähtee pois ku on vähän tilasta pulaa ja miten ton vaijerin saa irti tuolta solenoidista? 96 räsä siis kyseessä.

23.6.2008 19:08

Niin ja missä järjestyksessä toi vaijerin vaihto kannattaa aloittaa, mikä pää irroittaa ensin, pitää kiinni mistä jne. Tarkat ohjeet olis kiva saada :P

(Kaverin tunnuksella kirjoitin edellisen viestin sen puolesta)