Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

14.1.2008 20:20

Nosta tankki pois ja pytyn päällä on semmonen pötkö ja siitä lähtee vaijeri. Pitäis nähdä ihan selvästi.

20.1.2008 13:08

minkä kokosta suutinta suosittelisitte kun pyörässä näin alkuun tyhjäputki ja rave2?

20.1.2008 13:25

deep kirjoitti:minkä kokosta suutinta suosittelisitte kun pyörässä näin alkuun tyhjäputki ja rave2?
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_125_vm_1999-2006%2C_täystehotietoa#22kW

25.1.2008 12:38

Joo, en jaksanu lukea tätä koko topiccia läpi, mut voisko joku neuvoa tuon rave 2 säätämisessä? Onko siitä olemas jotku yleisohjeet vai onko pyöräkohtainen?

30.1.2008 18:51

Menee vähän aiheesta ohi, mutta kestääkö alumiini materiaalina pakoaukonsäätimissä?

30.1.2008 19:00

Masaj kirjoitti:Joo, en jaksanu lukea tätä koko topiccia läpi, mut voisko joku neuvoa tuon rave 2 säätämisessä? Onko siitä olemas jotku yleisohjeet vai onko pyöräkohtainen?
Pyöräkohtainen, yleensä kannattaa aloittaa säätöjen hakeminen sieltä 12 naksauksen tienoilta.

Keppis- kirjoitti:Menee vähän aiheesta ohi, mutta kestääkö alumiini materiaalina pakoaukonsäätimissä?
Kyllä minun mielestäni, onhan männätkin alumiinia.

30.1.2008 22:12

Jos sopii kysyy niin minkä takia sylinteriin porataan rave2 varten se reikä? joku paineaukko?

30.1.2008 22:32

erkkaz kirjoitti:Jos sopii kysyy niin minkä takia sylinteriin porataan rave2 varten se reikä? joku paineaukko?

Juuri tuon takia, eli rave2 toimii pakopaineella.

1.2.2008 12:45

okei kiits voiks tän reijän porata sitte niinku sylkinteri paikalla jos esim laittaa imurin siihen imee kaikki töhnät :P?

1.2.2008 12:49

erkkaz kirjoitti:okei kiits voiks tän reijän porata sitte niinku sylkinteri paikalla jos esim laittaa imurin siihen imee kaikki töhnät :P?
Reiän poraaminen sylinteri paikallaan on periaatteessa mahdollista. Laittaa esimerkiksi jonkun rätin suojaksi, ettei metallisilppua pääse sylinteriin. Tämä on kuitenkin sen verran riskialtista, että suositeltavaa olisi porata reikä sylinteri irti.

1.2.2008 19:03

trilog kirjoitti:
erkkaz kirjoitti:okei kiits voiks tän reijän porata sitte niinku sylkinteri paikalla jos esim laittaa imurin siihen imee kaikki töhnät :P?
Reiän poraaminen sylinteri paikallaan on periaatteessa mahdollista. Laittaa esimerkiksi jonkun rätin suojaksi, ettei metallisilppua pääse sylinteriin. Tämä on kuitenkin sen verran riskialtista, että suositeltavaa olisi porata reikä sylinteri irti.


Ei sinne mitään silppua pääse, kun pakoputki on tietenkin irti ja mäntä yläkuolokohdassa peittäen pakoaukon. Silput sitten sieltä pakokanavasta pois vaikka paineilmalla. Paremmin ja varmemmin suoraan saisit sen kyllä pylväsporakoneella porattua.

RAVE

2.2.2008 0:22

Jos jollain myynnissä RAVE1/RAVE2 nii pistäkääs YV:tä tai soittakaa!

18.2.2008 18:03

kummin päin laippa tulee jos katsoo pyttyä ylhäältä päin viiste alas vai ylöpäin? Olisko kellään ihan selvää kuvaa miten päin tulee sinne?

18.2.2008 18:59

"Laippa asennetaan pakoaukkoon viiste alaspäin ylhäältä päin katsottuna eli viiste pakoputkeen päin (laipan vaijerin reikä alaspäin)". Kopioitu tietopankista.

28.2.2008 23:33

Näyttääkö teillä että laippa on todella lähellä mäntää?

Mul oli ilmeesesti ollu väärinpäin laippa siellä ja nyt laitoin et viiste pakoputkeen päin, ni näyttää olevan tosi lähellä.