Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

7.7.2007 20:23

Onko tässä kaikki tarvittavat osat raveen vai puuttuuko jotain?

http://www.geiwiz.de/shop/catalog/advan ... ve&x=0&y=0

7.7.2007 22:18

p.a._tuning kirjoitti:Kuis lähel toi rave on alaasennossa siitä männän reunasta(männänrenkaista)? Jos on hoonattu ni sit tietty lähempää???

Hoonaus ei kasvata sylinterimittoja. Varmaan siellä on suunnilleen milli väliä.

8.7.2007 0:53

p.a._tuning kirjoitti:Kuis lähel toi rave on alaasennossa siitä männän reunasta(männänrenkaista)? Jos on hoonattu ni sit tietty lähempää???

Ei pitäs uuden mallin laippa ottaan kiinni, vaik hoonasisit kuinka monta kertaa, koko muuttuu niin vähän...
Sanotaan et jos poraisit tota joku 5mm ylikooks, niin vois ehkä ottaa kiinni?

8.7.2007 12:32

Joopajoo kirjoitti:
p.a._tuning kirjoitti:Kuis lähel toi rave on alaasennossa siitä männän reunasta(männänrenkaista)? Jos on hoonattu ni sit tietty lähempää???

Hoonaus ei kasvata sylinterimittoja. Varmaan siellä on suunnilleen milli väliä.


kyllä muuten kasvattaa..tpm informoi noista männän koista kun kysyin noita 54.0 ja 54.01 kokoja niin kertoi että ne on hoonattuihin sylintereihin tai väljistyneisiin..

8.7.2007 13:25

Millaset säädöt teillä on ku on rave kiinni..? Ja mulla on piperi ni vielä vähän toisenlaiset..? Onko ihan vakio suutin kiinni..? Missä kohtaa neula ja seokset..? Ko mulla ei nyt jaksa ihan lähtee sähköstartilla käyntii.. eikä pysy ilman kaasuu..?

8.7.2007 13:26

JoNeASS kirjoitti:Millaset säädöt teillä on ku on rave kiinni..? Ja mulla on piperi ni vielä vähän toisenlaiset..? Onko ihan vakio suutin kiinni..? Missä kohtaa neula ja seokset..? Ko mulla ei nyt jaksa ihan lähtee sähköstartilla käyntii.. eikä pysy ilman kaasuu..?
Pääsuutin 125, tyhjäkäyntisuutin 70, ilmaseosruuvi 1½ kierrosta auki ja neulan sokka toisiksi alimmassa lokosessa. Neulan asentoa sitten muutat jos pröpöttää, eli sokkaa ylöspäin jolloin neula laskee alemmas. Piperin kanssa on suositeltu 130 suutinta, mutta testaamalla selviää. Tosin pääsuutin ei vaikuta tyhjäkäyntiin.

8.7.2007 13:30

trilog kirjoitti:
JoNeASS kirjoitti:Millaset säädöt teillä on ku on rave kiinni..? Ja mulla on piperi ni vielä vähän toisenlaiset..? Onko ihan vakio suutin kiinni..? Missä kohtaa neula ja seokset..? Ko mulla ei nyt jaksa ihan lähtee sähköstartilla käyntii.. eikä pysy ilman kaasuu..?
Pääsuutin 125, tyhjäkäyntisuutin 70, ilmaseosruuvi 1½ kierrosta auki ja neulan sokka toisiksi alimmassa lokosessa. Neulan asentoa sitten muutat jos pröpöttää, eli sokkaa ylöspäin jolloin neula laskee alemmas. Piperin kanssa on suositeltu 130 suutinta, mutta testaamalla selviää. Tosin pääsuutin ei vaikuta tyhjäkäyntiin.

Joo ookei koitetaa kiitti.. :)

8.7.2007 13:33

Ja mulla ko on toisiks ylimmässä ni täytyy olla melkee kiinni se ruuvi ni toimiparhaiten ja sitte yskii aika hyvin ko työntää käyntii.. Liikaa löpöö vissii..

8.7.2007 13:45

mulla on siis rave 1 ja kai stopperit sieltä männästä vähän kulunu ja se vaijeriki on vähän kuoriutunu ni siis voiko se laippa osuu sinne ja hajottaa konetta..?

8.7.2007 13:49

JoNeASS kirjoitti:mulla on siis rave 1 ja kai stopperit sieltä männästä vähän kulunu ja se vaijeriki on vähän kuoriutunu ni siis voiko se laippa osuu sinne ja hajottaa konetta..?
Riippuu minkälainen laippa sulla on. Jos sulla on sellainen kaksiosainen laippa (jota säädetään mutterilla) voi osua mäntään mikäli se mutteri löystyy. Uudet laipat ovat kiinteitä ja niissä on stoppari.

8.7.2007 15:09

Mulla säädetään mutterilla kait.. Nii ja jos se vaijeri katkee ni osuuko sitte kans..? Tarvis saada vielä säätöihin toi.. :S

8.7.2007 16:24

JoNeASS kirjoitti:Mulla säädetään mutterilla kait.. Nii ja jos se vaijeri katkee ni osuuko sitte kans..? Tarvis saada vielä säätöihin toi.. :S
Ei osu jos vaijeri katkeaa, vaan jos se mutteri löystyy. Eli sinulla on kaksiosainen laippa?

RAVEn säätöohjeet.

8.7.2007 17:25

Kait en tiiä musta se oli ihan yks osa sellanen ko tossa tän topicin ekalla sivulla on se linkki sinne asennusohjeisiin ni sellanen ihan saman lainen. NO löystyykö itestään paljonki kuin usein kannattais tarkastaa..?

8.7.2007 17:28

JoNeASS kirjoitti:Kait en tiiä musta se oli ihan yks osa sellanen ko tossa tän topicin ekalla sivulla on se linkki sinne asennusohjeisiin ni sellanen ihan saman lainen. NO löystyykö itestään paljonki kuin usein kannattais tarkastaa..?
Joo noh, tuossa asennusohjeessa on uudenmallinen laippa.

8.7.2007 19:11

Mitä eroo sillä ja vanhalla on mistä tunnistaa..? Ko toi oli musta ainaki ihan yks osanen..