Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

13.6.2007 23:27

JoNeASS kirjoitti:Kuin usei rave pitäis ottaa irti ja putsta tjtn..?
4000km välein riittänee.

15.6.2007 21:47

trilog kirjoitti:
JoNeASS kirjoitti:Kuin usei rave pitäis ottaa irti ja putsta tjtn..?
4000km välein riittänee.


6000 km sanoi huoltomies..

15.6.2007 22:06

Joona++ kirjoitti:
trilog kirjoitti:
JoNeASS kirjoitti:Kuin usei rave pitäis ottaa irti ja putsta tjtn..?
4000km välein riittänee.


6000 km sanoi huoltomies..
Huoltomiehet puhuu nyt mitä lystää. Minä puhun käytännön kokemuksesta. Eikä se kovin iso homma ole sitä laippaa sen 4000km välein putsata, toimiipa ainakin sulavasti. Tosin ohjekirja neuvoo putsaamaan 8000km välein.

No joko on räsäs TT:nä?

17.6.2007 15:15

onks kellään tietoo miksi mun pyörä "booaa" ku lähen valois, se ei ole kaasarista kyse kun katoin kaverin kanssa kaasarin neulan, alennettiin sitä, ja siinä on jo 130 suutin, eli ei ole kaasarista kyse.

sitt mulla on toi sähkölla toimiva rave että onko se siitä sitten kyse, olen koittanut nostaa laippaa sillä ruuvilla että se nousee tai laskee, sen centin. mutta mikään ei auta.. voiko se olla kyse ravesta tai ihan muusta?

17.6.2007 17:08

Männänvaihdon yhteydessä ;)


Sen venttiilin toiminnan kannalta tärkeintä on se, että moottorille annetaan leipää kunnolla ja usein, hissuttelemalla se tulee öljymöhnäiseksi ja jumittuu, lisäksi kun se ei nouse kokoajan ylös/alas

17.6.2007 21:57

trilog kirjoitti:
JoNeASS kirjoitti:Kuin usei rave pitäis ottaa irti ja putsta tjtn..?
4000km välein riittänee.


Ite aina välillä tekemisen puutteessa nyt noin 1000km välein putsannut laipan..no eipähän ehdi tarttua niin tiukkaan kiinni ja ite kiillotin ton laipan niin ei tunnu tarttuvan niin helposti siihen karstaa ym..sitten sivelly siihen aina tän jälkeen pikkasen 2t öljyä ettei tarraa kiinni heti..

17.6.2007 21:59

spider kirjoitti:
trilog kirjoitti:
JoNeASS kirjoitti:Kuin usei rave pitäis ottaa irti ja putsta tjtn..?
4000km välein riittänee.


Ite aina välillä tekemisen puutteessa nyt noin 1000km välein putsannut laipan..no eipähän ehdi tarttua niin tiukkaan kiinni ja ite kiillotin ton laipan niin ei tunnu tarttuvan niin helposti siihen karstaa ym..sitten sivelly siihen aina tän jälkeen pikkasen 2t öljyä ettei tarraa kiinni heti..


Ei ylihuolellisuus ole pahitteeksi ;)

18.6.2007 10:34

spider kirjoitti:Ite aina välillä tekemisen puutteessa nyt noin 1000km välein putsannut laipan..no eipähän ehdi tarttua niin tiukkaan kiinni ja ite kiillotin ton laipan niin ei tunnu tarttuvan niin helposti siihen karstaa ym..sitten sivelly siihen aina tän jälkeen pikkasen 2t öljyä ettei tarraa kiinni heti..

Eikös toi 2-t öljy karstaa sen, eikai sitä kannata laittaa..

19.6.2007 21:29

http://www.motot.net/talli/10015

Mitäs mieltä tuommoisesta olette? Olisi vaan "hivenen" halvempi kuin RAVE

19.6.2007 21:32

takkutukka kirjoitti:http://www.motot.net/talli/10015

Mitäs mieltä tuommoisesta olette? Olisi vaan "hivenen" halvempi kuin RAVE
Ihan normaali koropala. Tuo varmaankin korottaa sen 8mm eli laippa yläasentoon = paska ajaa.

19.6.2007 21:40

Elikkä olen juuri ostanut rs:sän ja enkä ole ihan varma että onko siinä ravea, vai onko pelkkä kurilaippa porattu tai jotain pois. Entuolta tietopankista oikein ymmärtänyt tuota rave osiota :) joten miten voin yksinkertaisesti tarkistaa että onko siinä ravea vai ei? Nii siinä on arrowin putki ja mikunin 34mm kaasari.

19.6.2007 21:51

Coke kirjoitti:Elikkä olen juuri ostanut rs:sän ja enkä ole ihan varma että onko siinä ravea, vai onko pelkkä kurilaippa porattu tai jotain pois. Entuolta tietopankista oikein ymmärtänyt tuota rave osiota :) joten miten voin yksinkertaisesti tarkistaa että onko siinä ravea vai ei? Nii siinä on arrowin putki ja mikunin 34mm kaasari.

Nostat tankin ylös ja katot akun vierestä jostain raosta lähteekö laipasta vaijeri solenoidiin tai katot vaikka löytyykö siitä akun oikelta puolelta solenoidia.

Re: RAVEN TOIMINNAN TARKASTUS !

20.6.2007 17:57

Noniii, nyt on(taas) vitun iso kyrpä otassa tuon räsän /raven kanssa. Ja toivottavasti osaatte auttaa.

Eli vika on sellanen että: Kun tuosta johdosta mikä menee pyörästä raven ohjainboksiin tarkistaa noita jännitteitä, niin tuo sinisen ja vihreän johdon välinen jännite on 14.44 VDC oli kierroksia yli tai alle 2500rpm. Ja sitten toi keltaisen ja sinisen johdon välinen jännite oli 6.70 VDC. Eli heittää niistä oikeista arvoista paljoltikki verrattuina noihin oikeisiin arvoihin.

"Measure voltage across the green (V) and blue (B)
wires using a multimeter:
Correct reading = 12.25 ± 1 VDC.

Measure voltage across the yellow (G) and blue (B)
wires using a multimeter:
Correct reading = 8.5 ± 1 VAC.

NOTE Any readings other than the specified values
indicate a fault in the system, not in the control unit."

Sitten viel semmonen juttu että toi rave tempuilee niin että heti ku pyörän käynnistää niin solenoidi vetää laipan ylös, mutta ei laske sitä 2500rpm jälkee vaikka pitäisi. Laippa laskeutuu vasta kun pyörä on sammutettu joko tappokatkaisimesta tai virtalukosta.

Pyörästä solenoidille tulevista johdoista mittasin jännitteeksi saman mikä on akussakin sillä hetkellä, eli siihen 14 voltin pintaan. Vaikka sen pitäisi olla jotain ihan muuta.
Auttakaa toki jos osaatte :D
Juuri ostin uuden ohjainboksin tuohon raveen ku entinen petti. Tällä uudella ohjainboksilla pelitti päivän ajan ja sit meni taas vituiks :E

20.6.2007 20:44

trilog kirjoitti:
takkutukka kirjoitti:http://www.motot.net/talli/10015

Mitäs mieltä tuommoisesta olette? Olisi vaan "hivenen" halvempi kuin RAVE
Ihan normaali koropala. Tuo varmaankin korottaa sen 8mm eli laippa yläasentoon = paska ajaa.


kivaa kusetusta toi myyntipuhe =D

20.6.2007 21:40

Joopajoo kirjoitti:
spider kirjoitti:Ite aina välillä tekemisen puutteessa nyt noin 1000km välein putsannut laipan..no eipähän ehdi tarttua niin tiukkaan kiinni ja ite kiillotin ton laipan niin ei tunnu tarttuvan niin helposti siihen karstaa ym..sitten sivelly siihen aina tän jälkeen pikkasen 2t öljyä ettei tarraa kiinni heti..

Eikös toi 2-t öljy karstaa sen, eikai sitä kannata laittaa..

Toi öljy siellä pysy minuuttia kauempaa kuitenkaan :)