Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

10.11.2006 21:38

Tossa pari tuntii sitte tein kaupat arrowin putkesta ja ravesta ja nyt ne on postissa tulossa miulle, niin sellasta pitäs kyssyy, et monen kilometrin välein tuo rave kantsii putsata, ettei laippa jumitu, ja tuon räsän ostin vasta reilu viikko sitte ni en oo kerenny kauheesti vielä tutkimaa, ni onko tuo rave suunniteltu niin vittumaisesti, että jos raven vaijeri sattuis katkeemaa, ni putoaako se laippa suoraan sylinteriin ja hajottaa pytyn ja männän, vai onko siinä joku stoppari joka estää sen putoamisen, ja mitä suuttimia ootte käyttäny 28mm kaasarissa raven ja teharin kanssa.

10.11.2006 22:09

_maniac_ kirjoitti:Tossa pari tuntii sitte tein kaupat arrowin putkesta ja ravesta ja nyt ne on postissa tulossa miulle, niin sellasta pitäs kyssyy, et monen kilometrin välein tuo rave kantsii putsata, ettei laippa jumitu,
4000km, ohjekirjan suositus on 8000km.
_maniac_ kirjoitti:ja tuon räsän ostin vasta reilu viikko sitte ni en oo kerenny kauheesti vielä tutkimaa, ni onko tuo rave suunniteltu niin vittumaisesti, että jos raven vaijeri sattuis katkeemaa, ni putoaako se laippa suoraan sylinteriin ja hajottaa pytyn ja männän, vai onko siinä joku stoppari joka estää sen putoamisen,
Ei putoa, eikä se vaijeri itsestään katkea ja vaikka katkeasikin niin silloin se ei vaan nykisi sitä laippaa. Siinä reunoilla on stopparit jotka estävät tippumisen.
_maniac_ kirjoitti:ja mitä suuttimia ootte käyttäny 28mm kaasarissa raven ja teharin kanssa.
Pääsuutin: 125-135, tyhjäkäynti: 70.

Näihinkin olisi vastaukset löytynyt tuolta Aprilia RS/Tuono threadista. ;)

20.11.2006 21:39

Pistäkää nopea arvio... katselin juuri Sport pron mottia (a1) ja silmään osui ilmeisesti solenoidi ja siitä lähtevä vaijeri. Onko todennäköistä että ohjauselektroniikakin löytyy? Jos joku voisi pistää kuvan tai linkin minkälaiset töpselit pitäisi löytyä, elättelen vielä toivoa että pitäsi hankkia vain säätölaippa...

20.11.2006 21:49

nokandu kirjoitti:Pistäkää nopea arvio... katselin juuri Sport pron mottia (a1) ja silmään osui ilmeisesti solenoidi ja siitä lähtevä vaijeri. Onko todennäköistä että ohjauselektroniikakin löytyy? Jos joku voisi pistää kuvan tai linkin minkälaiset töpselit pitäisi löytyä, elättelen vielä toivoa että pitäsi hankkia vain säätölaippa...
Säätölaippa, semmoista ei ole olemassa, se solenoidi nykii sitä laippaa ohjainboksin ohjaamana. Kuva RAVEsta.
Eli siis ohjainboksi löytyy takapenkin alta ja laippa näkyy sieltä vaijerin toisesta päästä, mikäli nuo löytyy niin RAVE on asennettuna. Tai sitten jos on mahdollista ajaa sillä niin kuulet kyllä ajossa pienen sirinän, tämä kuuluu aina kun solenoidi vetäisee laippaa (eli normaalia on).

20.11.2006 21:52

Heh on ollu toi pyörä jo vuodesta -01 itsellä, nyt otin sen taas esiin. Kiitos neuvoista.

27.2.2007 22:18

Miten päin see laippa tulee sinne ? viiste pakoputkea päin ?

27.2.2007 22:40

enrico kirjoitti:Miten päin see laippa tulee sinne ? viiste pakoputkea päin ?
Laipan viiste ylhäältäpäin katsottuna alaspäin. Eli jos katsot pakoputken suunnasta (alhaaltapäin) niin näet viisteen.

5.3.2007 21:23

tää on mielestäni oikee topic kun joskus kai oli joku rave 1 vs rave2, joten:

pitääkö rave 2:n jäädä vähän pilkottaan/kuristaan sinne pakoaukkoon? ehkä jonkun millin tai puoltoista..
oon ymmärtäny että rave1 ei jäis sillai kuristaan.. onko totta?

omistan siis ite jo rave2:n ja oon ajanutkin sillä jo n. 7000km, mutta rupesin miettiin sitä että pitäiskö sitä vähän tuunata, niin ettei enää kuristais..?

pahoittelen kun kirjotin tän viestin sekä rave2 topikkiin, että raven säätöön ja asennukseen, mutta ajattelin että tähän sais paremmin vastauksen näin..

kiitos!

10.3.2007 21:30

olis sellasta kysyttävää että kuinka laaja sen laipan liikkumis alue pitäisi olla? kun se ei liiku kun vajaan sentin?

12.3.2007 22:38

laipan kuuluu liikkuia muistaakseni 7 milliä tai jotain sitä luokkaa.
myykää mulle joku 8400 boxi raveen

15.3.2007 21:26

Jos jollain on laippa tai solenoidi myynnissä ni viestiä vaan tänne päin!!

15.3.2007 21:42

HazzarD kirjoitti:Jos jollain on laippa tai solenoidi myynnissä ni viestiä vaan tänne päin!!


Katoppa tuolta ilmotus osiosta kun siellä niitä tälläkin hetkellä on..

15.3.2007 23:51

Kyllä mä ton oon jo huomioinu, mut se solenoidi pitäs vielä jostain löytää!!

29.3.2007 15:26

elikkä minä haluaisin tiedustella siitä että minun laippani liikkuu noin 1cm ulos 7000 kierroksen kohal ja sitt alle 7000kierroksella niin se menee vakio asentoon. Eiks sen kuullu mennä hiljaisesti sisään ja ulos eika salamanopeasti?

olen laiska joten en ole jaksanut lukea näitä 24 sivua joten kysyn tämän että miten se ihan säädetään ku mulla on 28mm suutin ja 125 kaasari...

29.3.2007 15:33

bailu kirjoitti:elikkä minä haluaisin tiedustella siitä että minun laippani liikkuu noin 1cm ulos 7000 kierroksen kohal ja sitt alle 7000kierroksella niin se menee vakio asentoon. Eiks sen kuullu mennä hiljaisesti sisään ja ulos eika salamanopeasti?

olen laiska joten en ole jaksanut lukea näitä 24 sivua joten kysyn tämän että miten se ihan säädetään ku mulla on 28mm suutin ja 125 kaasari...


a) kaasaris on 28mm ja suutin on 125. Ja kyllä, se laippa liikkuu salamannopeasti. siihen perustuu se piikki, kun se ei ole sulava vaan nopea se liike.