Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

14.9.2006 18:17

Geiwizistä tilatessa niin kumpi raven laippa sitä pitää tilata kun on kaksi vaihtoehtoa( 86030G ja 86030N ) eikä kummastakaan kuvaa..? Mitä eroa noilla sitten on?

15.9.2006 19:22

Eemeli__ kirjoitti:Geiwizistä tilatessa niin kumpi raven laippa sitä pitää tilata kun on kaksi vaihtoehtoa( 86030G ja 86030N ) eikä kummastakaan kuvaa..? Mitä eroa noilla sitten on?


oisko se kalliimpi new part=uusi osa ja halvempi käytetty, niin minä sen ymmärsin

15.9.2006 20:22

Ixar kirjoitti:
Eemeli__ kirjoitti:Geiwizistä tilatessa niin kumpi raven laippa sitä pitää tilata kun on kaksi vaihtoehtoa( 86030G ja 86030N ) eikä kummastakaan kuvaa..? Mitä eroa noilla sitten on?


oisko se kalliimpi new part=uusi osa ja halvempi käytetty, niin minä sen ymmärsin


oot ymmärtäny oikein :D

nii ja btw kyllä sieltä laipan kuvaki löytyy:

rotax 122 luettelosta cylinder/piston ja siitä listan päältä saa kuvan auki ja laippa möllöttää siellä suurinpiirtein niitten kuvien keskellä oikeel puolel.

4.10.2006 19:11

Jollakin oli hyvä kuva galleriassa miten tuo solenoidi säädetään, mutta en enää muista kenellä. Voisiko joku linkata sen tähän.

4.10.2006 19:25

teude kirjoitti:Jollakin oli hyvä kuva galleriassa miten tuo solenoidi säädetään, mutta en enää muista kenellä. Voisiko joku linkata sen tähän.
Haku on keksitty, käytä sitä.

Tässä tämä kumminkin on...

4.10.2006 20:22

oisko kellää tarvetta ravelle?? ois myynnis!

6.10.2006 14:51

Jos joku vois semmosta omakohtaista kokemusta mulle jakaa, niin tietäisin kumman ostasin, käytetyn RAVE 1:n vai uuden RAVE 2, hinta ois noin sama, tai ehkä vähä halvempi tuo 1. Ja jos sais perusteluja?

6.10.2006 17:28

Maustekallio kirjoitti:Jos joku vois semmosta omakohtaista kokemusta mulle jakaa, niin tietäisin kumman ostasin, käytetyn RAVE 1:n vai uuden RAVE 2, hinta ois noin sama, tai ehkä vähä halvempi tuo 1. Ja jos sais perusteluja?



Ensinnäkin käytetyt rave1 on yleensä 300e ja rave2 uutena joku 120e karkeasti.
Ittelläni on rave1 ja yksi mäntä meni sen takia kun laippa löysty, mutta jos on kiinteänmallinen laippa niin ei ole vaaraa että mäntä menisi. Itte juuri tänään tilasin nakkilasta laipan (133e)-
Oma säätäminen niissä molemmissa kyllä on, mutta kyllä sen rave1 saa aika hvyiin säätöihin ja varmasti rave2 mutta ei ole omia kokemuksia siitä.
Täydentäkää viisaammat vielä!

6.10.2006 17:36

<Jakkari> kirjoitti:
Maustekallio kirjoitti:Jos joku vois semmosta omakohtaista kokemusta mulle jakaa, niin tietäisin kumman ostasin, käytetyn RAVE 1:n vai uuden RAVE 2, hinta ois noin sama, tai ehkä vähä halvempi tuo 1. Ja jos sais perusteluja?



Ensinnäkin käytetyt rave1 on yleensä 300e ja rave2 uutena joku 120e karkeasti.
Ittelläni on rave1 ja yksi mäntä meni sen takia kun laippa löysty, mutta jos on kiinteänmallinen laippa niin ei ole vaaraa että mäntä menisi. Itte juuri tänään tilasin nakkilasta laipan (133e)-
Oma säätäminen niissä molemmissa kyllä on, mutta kyllä sen rave1 saa aika hvyiin säätöihin ja varmasti rave2 mutta ei ole omia kokemuksia siitä.
Täydentäkää viisaammat vielä!
Kuulin semmoista että rave2:sen kanssa on joillakin ollut ongelmia tehopiikin suhteen. Eli laippa nousee ylös liian myöhään ja osa tehopiikistä jää pois, tosin säädöillä senkin saa kuntoon.

rave

28.10.2006 18:58

voisko joku vähä valasta mua ku ostin tossa 2kk sitte aprilia rs -97 ja ostin sen "vakiona" mutta kun kotona rupesin tarkemmin sitä katselemaan löytyi sittä 34mm kaasari,välejä oli vaihdettu, ja ainakin minun ymmärtääkseni siinä ravekin on, ku on solenoidi siitä menee vaijeri siihen laipan suojaan, ja takapenkin alla on se boxi mutt ei pyörä kule ku se 120km/h eli miks ei löydy vetoja voiko esim. solenoidi olla rikki tms.....

Re: rave

28.10.2006 22:36

stontsaa kirjoitti:voisko joku vähä valasta mua ku ostin tossa 2kk sitte aprilia rs -97 ja ostin sen "vakiona" mutta kun kotona rupesin tarkemmin sitä katselemaan löytyi sittä 34mm kaasari,välejä oli vaihdettu, ja ainakin minun ymmärtääkseni siinä ravekin on, ku on solenoidi siitä menee vaijeri siihen laipan suojaan, ja takapenkin alla on se boxi mutt ei pyörä kule ku se 120km/h eli miks ei löydy vetoja voiko esim. solenoidi olla rikki tms.....
Tai sitten siitä on tehty vakio. RAVE lukittu ala-asentoon ja pääsuutinta pienennetty, joten tarkista että RAVEn laippa liikkuu.

Re: rave

28.10.2006 23:09

stontsaa kirjoitti:voisko joku vähä valasta mua ku ostin tossa 2kk sitte aprilia rs -97 ja ostin sen "vakiona" mutta kun kotona rupesin tarkemmin sitä katselemaan löytyi sittä 34mm kaasari,välejä oli vaihdettu, ja ainakin minun ymmärtääkseni siinä ravekin on, ku on solenoidi siitä menee vaijeri siihen laipan suojaan, ja takapenkin alla on se boxi mutt ei pyörä kule ku se 120km/h eli miks ei löydy vetoja voiko esim. solenoidi olla rikki tms.....

No ainakin täällä päin kaikki tarkottaa vakiolla kuristamatonta joten jospa siinä on se väärinkäsitys.

Re: rave

29.10.2006 1:36

jymi kirjoitti:No ainakin täällä päin kaikki tarkottaa vakiolla kuristamatonta joten jospa siinä on se väärinkäsitys.
Ainiin, tuota en muistanutkaan. Sitä se teettää kun puhutaan eri termeillä. :D

ahaa

29.10.2006 19:11

jepjep... joo tarkotin sillä vakiolla kuristettua... :D pitää katella kui ne on sitä säätäny...kiitoksia...

Rave 2

5.11.2006 15:24

Mistäs tommotteen rave2 sais hommattua ja mitähän semmonen maksaa?? saako niitä jostain muualtakin kuin karting liikeistä??