Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

20.3.2006 21:18

kelsari kirjoitti:hei, pikasta vastausta: jos ei oo ravee ja kun putken ottaa pois niin näkyy mäntä, niin sehän tarkottaa että se kuristus on otettu pois..? kuulostaa tyhmän kysym. mutta olin vaan niin yllättyny kun mäntä paisto..


niinkun RS puolella sanottiin niin ne kaks kuusiokoloo pois ja näet onko se laippa siä :D ..ei paha homma jos putkikin jo pois..!

23.3.2006 21:44

Ja mistäs tämmösen ostaa RAVEn saa tilattua?

23.3.2006 22:22

Aprilian maahantuojalta, eli nakkilan pyörästä ja moposta ;)


Järkevämpi vaihtoehto on geiwiz tai purkupyörä

2.4.2006 17:33

tässä talvella ei oo päässy ajeleen ollenkaan, ja oon saanu raven ny irti pytystä niin miten se ois hyvä tarkistaa, että se toimii hyvin..tossa äsken pihassa pääsin vähän ajaan..jos rave on hyvissä saadöissä, niin eihän ne alatehot lähtiessä kuitenkaan ole mitkään erinomaiset? vähän tuntu pröpöttävän, mutta vähän antaa kahvaa niin lähtee.. ja paikalla kierrätettässä solenoidi liikkuu sulavasti. onko näitten perusteella kaikki kunnossa?

4.4.2006 17:40

no näin luulis

5.4.2006 13:19

Itsellä kootessani tuota ravea huomasin että laipan se pää mihin vaijeri tulee oli senverran kulunut ettei vaijeri tahtonut enää pysyä paikallaan, nooh korjasin tilannetta puristamalla pihdeillä koloa kiinnemmäs ja nyt vaijeri pysyy kiinni, tuli vaan mieleen että murtuukohan tuo kovinkin helposti nyt?
Kuulemma laipat murtuvat helposti...

Ed: Oli muuten NPM:n jamppa ihmeissään ku näytin tota mun laippaa, on nimittäin jotain ihme mallia kun on itse laippa ja se osa mihin tulee vaijeri kiinni niin ne saa irti toisistaan, eli laippa ei ole yhtenäinen vaan itse laipassa on säätö :)

6.4.2006 22:18

Tota siis ku mä oon täydellinen amatööri näissä ni kannattaaks tommonen ostaa? http://www.motot.net/talli/16421
Ku oon miettiny tämmösen hankintaa ja uutena ei kannata jos ei oo porvari ku eiks oo aika kallis? ja ku ite en varmaa osaa laittaa tai säätää sitä ni kannattaaks esim viedä korjaamolle se et se sit laittais?

6.4.2006 22:44

-
Viimeksi muokannut sake^ päivämäärä 18.12.2017 19:32, muokattu yhteensä 1 kerran

7.4.2006 20:06

sake^ kirjoitti:
Zykel kirjoitti:Tota siis ku mä oon täydellinen amatööri näissä ni kannattaaks tommonen ostaa? http://www.motot.net/talli/16421
Ku oon miettiny tämmösen hankintaa ja uutena ei kannata jos ei oo porvari ku eiks oo aika kallis? ja ku ite en varmaa osaa laittaa tai säätää sitä ni kannattaaks esim viedä korjaamolle se et se sit laittais?

Noi sun kannattaa ostaa jos saat vaikkapa ~100¤.
MUTTA sun täytyy muistaa et tarviit tohon viellä raven laipan (80¤) ja raven kannen (paljon¤) + ehkä jtn pikkunippeliä... [hinnat uutena...]
Ite kyllä ostaisin mieluiten kokonaisen raven...:S


Mutta mistä löytäisin raven ku on vaihtoehdot vähän vähissä ja uutenaha se maksaa ihan uskomattoman paljon liikaa :D Ku voisiko joku laittaa jotaa linkkejä mistä vois saada käytetyn raven...

7.4.2006 23:54

Zykel kirjoitti:
sake^ kirjoitti:
Zykel kirjoitti:Tota siis ku mä oon täydellinen amatööri näissä ni kannattaaks tommonen ostaa? http://www.motot.net/talli/16421
Ku oon miettiny tämmösen hankintaa ja uutena ei kannata jos ei oo porvari ku eiks oo aika kallis? ja ku ite en varmaa osaa laittaa tai säätää sitä ni kannattaaks esim viedä korjaamolle se et se sit laittais?

Noi sun kannattaa ostaa jos saat vaikkapa ~100¤.
MUTTA sun täytyy muistaa et tarviit tohon viellä raven laipan (80¤) ja raven kannen (paljon¤) + ehkä jtn pikkunippeliä... [hinnat uutena...]
Ite kyllä ostaisin mieluiten kokonaisen raven...:S


Mutta mistä löytäisin raven ku on vaihtoehdot vähän vähissä ja uutenaha se maksaa ihan uskomattoman paljon liikaa :D Ku voisiko joku laittaa jotaa linkkejä mistä vois saada käytetyn raven...

kahtelehan keltasestapörssistä vähän väliä ;) sieltä mie löysin omani tuossa viimeviikolla :)

9.4.2006 20:43

mitäs ootte pulittanu tollasist käytetyist raveist?

9.4.2006 21:08

<-MaKe-> kirjoitti:mitäs ootte pulittanu tollasist käytetyist raveist?

ite maksoin kakspuol kaikkine kuluineen..

10.4.2006 15:43

kannattaako ostaa käytetty rave jos on uus laippa 350¤

10.4.2006 16:55

Lauri. kirjoitti:kannattaako ostaa käytetty rave jos on uus laippa 350¤

aikas kallis :S geiwiz:ltä:kin saa muistaakseni halvemmalla.

10.4.2006 21:10

Joo nii ajattelinki et on aika hintava... :)