Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

27.8.2005 16:02

Extremaah kirjoitti:
aprilia racing kirjoitti:Mikäs muuten pitäis pääsuuttimen koko olla jos on tt?


125 on aika passeli...Siitä kannattaa alkaa säätämään.Voi olla et joudut kuitenkin vaihtamaan suuntaan tai toiseen tota kokoa, koska pyörät on yksilöllisiä.


Mulla on nyt 145 ja tuntuu liian pieneltä

27.8.2005 19:15

eskola89 kirjoitti:mikäs tota mun ravee mahtaa vaivata ku välillä laippa ei nouse lainkaan ja välillä nousee jossai 8500 rpm, ja sillon tällö ihan normaalisti olisko joku kosketus häiriö?

Minulla ainakin tuo vika meinaa sitä että laippa on niin karstassa että jää aina jumiin. Nuo on ensin alku oireet ja pikku hiljaa se ei aukee ollenkaan. Minun kohalla ravea joutuu puhistelemaan aina joku 2000 välein.

27.8.2005 20:16

Rave2 on ollut jonku 5tkm kiinni, enkä ole kertaakaan putsannut, eikä ole ollut tarvettakaan. Öljykään ei ole sitä ykköslaatua, mutta ei ole jumittanut.

28.8.2005 11:44

Joo ei mullaaan oo ollu mitään ongelmia ton laipan kanssa.

3.9.2005 16:20

paljonko ravenlaippa maksaa uutena suomessa/ulkomailla? mistä tälläisen ravenlaipan saisi käytettynä?

3.9.2005 17:10

d_fence kirjoitti:paljonko ravenlaippa maksaa uutena suomessa/ulkomailla? mistä tälläisen ravenlaipan saisi käytettynä?

Raven laippa maksaa uutena NPM:ssä jotain 120¤. Minäkin onnistuin eilen poikkasemaan omani kun yritin repiä ulos sieltä putsausta varten.
Onneksi sain uuden laipan 80¤ hommattua ;-)
Vittu on kyllä siinäkin hintaa pienellä metallin kappaleella...

3.9.2005 20:53

Mitenkä kun mulla tuo rave laipan pää katkesi että enään ei saa sitä vaijeria kiinni, niin nyt ajan niin että se ei ole toiminnassa mutta on silti siinä paikallaan, eli laippa on koko ajan ala-asennossa. Niin kun mulla oli se laippa aikasemmin kiinni niin tuntu että ei alemmilla kieroksilla vedä yhtään ja kun nyt on pois se niin kulkee paljon tasasemmin ja vetää paremmin, ainut miinus on että piikki hävisi ja ei kelaa mittariin enään kuin vain sen 130km/h

6.9.2005 14:29

onko ihan normaalia että pyörä sirisee kun on rave kii??mulle eilen asennettiin rave ja kuulee aika selvästi että alko siriseen...ja sitten kun kiekat siinä 8000 niin pyörän ääni muuttuu silleen oudosti!!normaalia raven kaa???

6.9.2005 15:52

kuutamolla kirjoitti:onko ihan normaalia että pyörä sirisee kun on rave kii??mulle eilen asennettiin rave ja kuulee aika selvästi että alko siriseen...ja sitten kun kiekat siinä 8000 niin pyörän ääni muuttuu silleen oudosti!!normaalia raven kaa???

Se ei ole vika se sirinä, se on ominaisuus ;-)
Eli kuuluu siristä.

8.9.2005 16:02

On jo ollu kaua kiinni ja toiminu, mut tuli vaa mielee et voiks sitä säätää jotenkin? Et voisko olla mahdollista että vois toimii paremmin jos vähä säätää sitä et miten on?

8.9.2005 16:23

Pakalen kirjoitti:On jo ollu kaua kiinni ja toiminu, mut tuli vaa mielee et voiks sitä säätää jotenkin? Et voisko olla mahdollista että vois toimii paremmin jos vähä säätää sitä et miten on?

Kyllä se säätö sen toimivuutta parantaa jos on tällä hetkellä ihan päin vittua säädöissä, mutta jos nyt kohtalaisissa säädöissä niin sitten uskallan väittää ettet huomaa eroa. Mulla on tuolla galleriassa se säätöohje...

8.9.2005 21:41

Toivotaan että tämäkin nyt menee oikeaan paikkaan.

Eli homman nimi on varmaankin tuo RAVE ja laipan nosto siinä about 7500-8000rpm kohalla.

Hommahan on nyt niin että irrotin laipan kokonaan pytystä tänään ja putsasin sen armottomasta karstapaskasta kunnolla ja kiinnitin takasin. Kaasari ja putsari irroitettu ja samaten molemmat puhdistettu + putsari öljytty uudestaan. Vakio 28mm kiinni 130pääsuuttimella, oikea koko 140, (kaikkihan tämän tietää vai? 1.4mm poranterä lävite vaan sujahtamalla) ja sokka toisiksi alimmaisessa lovessa.

Vaijerin kiristin uusiksi täältä kuva hausta tulostetusta ohjeesta ja säädetty varmaan oikein? Eli kun vaijerin vetää solenoidin sisään ja päästään sormella irti se palautuu itsekseen pikkuhiljaa asentoonsa, ja tuosta vielä työntämällä sitä vähäsen eteenpäin se liikkuu about 2-3mm päätyyn asti josta mittasin lukeman 8.2mm. Eli onko tuo oikea kiristystapa? Alunperin se oli 8mm pelkästään rykäsemällä vaijeri sisään ja päästämällä irti ja mittaamaalla siitä, mutta kun sen työnsi loppuun asti lukema meni jo reilusti yli 10mm.

Pyörässä on kiinni vanhanmallin arrowi vissiin ja vakiovaimennin, ja putki vuotaa hieman koska ihan jalkatapin juuressa oleva kannatin ei sovi siihen jolloin se heiluu sivusuunnassa jonninverran. Tälle on huomenna tulossa omatekoinen kannatin ja vielä varmuuden vuoksi lisätiivistettynä.

Itse asiaan siis. Sopivasti lämmitettynä kun uskaltaa kunnolla alkaa kierrättelemään, niin tyhjäkäynniltä saakka kun tupin kääntää nurin kierrokset jää helvetisti pätkimään 7-8tonnin kohalla eikä millään ylity. Pienellä kaasun pumppauksella tai hölläyksellä ja jostain 4-6tonnin kohdalta nuriin ja pomppaa nätisti 11k asti. Tutkailin laipan nostoa samalla tankin ollessa yllä niin tyhjäkäynnillä se on täysin auki ja vasta n. 3k kohdilla se sulkeutuu ja avautuu n. 7500-7900 välillä, jos avautuu. Lähdin n. reilun 100m pätkälle testaamaan ja ykköseltä tupit nurissa kiihyttäen pelitti loistavasti eikä pätkinyt lainkaan. Isommilla vaihteilla pieniltä kiekoilta en viitsinyt/kerennyt kokeilemaan kun kypärää ei ole, samoin korttia vielä niin yleisellä tiellä viittinyt kovin testailla.

Eli onko RAVE:n jossain säätäjässä vikaa vai meneekö kaasarin piikkiin?
Tuntui pelittävän 100-0 kiihyttäessä, mutta paikaltaan huudattaessa joko toimii tai jää pätkimään. Mitä kokeilen seuraavaksi?


Sori pitkästä viestistä, mutta ei jaksa vastata joka ikiseen kysymykseen "mikä suutin, onko rave blaablaa. jne."

Ps. putsarin molemmat tötsät on avoimia.
Viimeksi muokannut make| päivämäärä 9.9.2005 12:32, muokattu yhteensä 1 kerran

8.9.2005 22:31

tarttisin neuvoo tohon laipan irrottamiseen, kun mun pitäis putsata se kohta..kilometrejä putsaamattta on ny semmoset 800km..siis laipan suojus pois, mutta pitääkö vaijeri ottaa laipasta pois, kun sen laipan sieltä ottaa?

8.9.2005 22:39

kuutamolla kirjoitti:tarttisin neuvoo tohon laipan irrottamiseen, kun mun pitäis putsata se kohta..kilometrejä putsaamattta on ny semmoset 800km..siis laipan suojus pois, mutta pitääkö vaijeri ottaa laipasta pois, kun sen laipan sieltä ottaa?


Minä ainakin otin, jäljelle jäi siis laippa vaan, ja sitä nitkuttamalla ja samalla välillä lisäen CRC rasvapoistoainetta alkoi se pikkuhiljaa irtoamaan...saakelin tiukassa se oli kaiken sen paskan kanssa joten ole varovainen ettei katkea väärällä tavalla irrottaessa.

rave

9.9.2005 13:00

make| kirjoitti:
kuutamolla kirjoitti:tarttisin neuvoo tohon laipan irrottamiseen, kun mun pitäis putsata se kohta..kilometrejä putsaamattta on ny semmoset 800km..siis laipan suojus pois, mutta pitääkö vaijeri ottaa laipasta pois, kun sen laipan sieltä ottaa?


Minä ainakin otin, jäljelle jäi siis laippa vaan, ja sitä nitkuttamalla ja samalla välillä lisäen CRC rasvapoistoainetta alkoi se pikkuhiljaa irtoamaan...saakelin tiukassa se oli kaiken sen paskan kanssa joten ole varovainen ettei katkea väärällä tavalla irrottaessa.


käyttäkää nyt ihmeessä kunnon öljyjä (esim. castroll tts) niin ei kokoajan tarvi putsata sitä laippaa!!!