Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.3.2011 18:06

hyvä pulju kyseessä. viimekesänä tilasin niin osat oli oikeat, toimitus nopea ja hyvä maku jäi suuhun. omalla kohdalla maksoin tilauksen tilisiirrolla, tapahtumassa menee 2-3päivää ennenkuin tilauksen tietoihin tulee Paid & Dispatched sen jälkeen itse postituksessa menee pari päivää (paketti tulee ovelle).

keskiviikkona maksoin, perjantaina lähti paketti ja tiistai aamupäivällä tuli perille.

4.3.2011 21:30

mihin kohtaan se o-rengas tulee sinne laipan jouseen :s ? ja kummin päin pitää laitaa jousen pidike :nörtti:

5.3.2011 10:09

Jos meinaat sitä vihreää rengasta niin se tulee laipan varteen ja sitten jousi, pitää tonkia kaapista rave ja ottaa kuva niin ymmärrät varmasti!

5.3.2011 20:36

No kun rave oli jo osisa kun ostin niin en ole purkanut edes koko hökystä...
Tuleeko O rengas siis sinne laipan ja jousen väliin?

5.3.2011 21:01

jos on rave1 kyseessä niin eka laitat sen o-renkaan siihen laipan varteen ihan perille asti ja sitten jousi, jonka jälkeen tunget sen laipparunkoon. jos kaikki on oikein niin pitäs palauttaa jousen avulla kun vedät vaijerilla ylös. rave2 varmaan toimii samalla periaatteella, o-rengashan on vain tiivistämässä kuuman pakokaasun pääsyä vaijeriin.

9.3.2011 14:58

Tarvisi vähän apua. Oon tossa pari tuntia hääräilly ja purkanu pyörää.. Ongelmana se kun jotkut sanovat että solenoidille ja ohjainboxille on valmis paikka tuola jossain, mutta mistään niitä ei tunnu löytävän. Pyöränä siis Aprilia RS 125 '04. On kaikki akut, katteet ja penkit jo irroitettu.
Niin että voisiko joku vähän opastaa että minne niitä kannattaisi pistää?

10.3.2011 21:22

Juuh, nyt on ohjainboxi ainakin kiinni. en sieltä valmista paikka löytänyt joten imrovisoin.
Kuva

20.3.2011 13:00

kumminpäin teillä on se vaijerin kiinnistys "sakara" eli lovi johon se tulee onko se ylös päin vai alaspäin :nolo:

20.3.2011 13:37

ei sillä oo väliä, laipan pitää olla paikallaan silleen että laipan pitempi pää on ylhäällä. jos kokeilet ja katot pakoaukosta niin tajuat kyllä mitä tarkotan, jos sen laittaa väärinpäin ja vetää vaijerilla ylös niin tulee pykälä, toisin (oikeinpäin) se on pakoaukon mukainen kun on ylhäällä.

tässä vielä nopea räpellys paintilla havainnollistamaan:

Kuva

toivottavasti ymmärsit ;)

E: laipparungon lovi ylöspäin ettei paska pääse sisään eturenkaasta, vaikka siinä kumisuoja onkin.

24.3.2011 18:53

tiätäkö kuka kuin paljon kuluutus on jos vaihtaa tehariin ja vaihta suutimet ja laitta korotuspalan vakiolaippaan???? ja onko sillä ihan paska ajaa ilman rave

24.3.2011 21:42

Täysitehoisena kulutus pysyy aikalailla samana kuin vakionakin (5-9L/100km, riippuu paljolti kaasukädestä). korotuspalalla tehot kasvaa, mutta kulutus kasvaa kun joudut jurraan enemmän piikillä alavääntöjen takia.

Käytettynä saa raveja satasen pintaan joka ei ole kovin paljoa verraten mitä hyötyä siitä saa, kulutus pienenee, tehoja lisää ja ajomukavuus parantuu kun alavääntöjä on.

25.3.2011 11:57

Onko kellään kokemusta ultimateparts.netistä? Toimittaako tavaraa Suomeen, ja mihin hintaan? RAVE:sta hajosi vaijeri ja laippa alkaa olemaan tiensä päässä, ja näyttäisi olevan halvin putiikki raven varaosissa... Ehdotelkaa toki, jos tiiätte parempia raven varaosaliikkeitä.

4.4.2011 22:13

passaako toi 2010 sx:sään? http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ucts/EL.24

5.4.2011 7:19

Joo, mutta tuossa ei ole ohjainboksia mukana, täysi setti maksaa 149e tuolla.

Rave

8.4.2011 22:05

Mistä sais ostettuu raven tietääkä kukaan