Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Raven säätö ja asennus

23.8.2011 12:06

Jupezki kirjoitti:Miksi mulla ei kestä vaijerit Rave 1:sessä? Karkaa aina se morkula jommasta kummasta päästä. Alkaa vituttamaan, jos suoraan puhutaan, kun on jo varmaan 5. vaijeri menossa.


Mulla sama homma, vaijerit ja laipat menee kokoajan paskaksi. Siksi vaihdankin rave2:seen 8)

Re: Raven säätö ja asennus

23.8.2011 21:21

powerlussa kirjoitti:
Jupezki kirjoitti:Miksi mulla ei kestä vaijerit Rave 1:sessä? Karkaa aina se morkula jommasta kummasta päästä. Alkaa vituttamaan, jos suoraan puhutaan, kun on jo varmaan 5. vaijeri menossa.


Mulla sama homma, vaijerit ja laipat menee kokoajan paskaksi. Siksi vaihdankin rave2:seen 8)


Mä kanssa vaihan, mutta vasta talvella. En jaksa alkaa nyt ottaa pyttyä irti, jotta sais sen reiän porattua. Ja pakko ajaa Raven kanssa, ilman Ravea se ajaminen on sanonko mistä. :D

Re: Raven säätö ja asennus

3.9.2011 16:20

Voidelkaa laipat aseöljyllä ja puhdistakaa ne tietyin väliajoin. Vaikka 2 tkm välein. Tietenkin jos teillä on rikkaat seokset niin sinne kertyy enemmän karstaa ja pistää vastaan. Myös katsokaa, ettei vaijeri väänny liian jyrkässä kulmassa.

Kannattaa myös katsoa solenoidin ja sen laipan vaijerin kiinnikkeistä ettei sinne ole muodostunut mitään karheaa johon vaijeri hinkkaisi ja sen johdosta katkeaisi.

Re: Raven säätö ja asennus

4.9.2011 10:18

Mulla meni ne niin tiheeseen tahtiin poikki, että ei voinut olla vika laipan tai vaijerin paskaisuudessa. Vika oli ilmeisesti siinä, kun olin säätänyt sen aina vähän väärin. Olin ikäänkuin säätänyt sen niin pitkälle, että solenoidi ei ollut pohjassa kun laippa oli auki, kun laippa ei tullut enää ylemmäs. Nyt säädin sen niin, että solenoidi menee pohjaan ja ei jätä pykälää.

Re: Raven säätö ja asennus

13.9.2011 17:22

Olisko kellään myytäväks asti RAVEn vaipan pään kumituttia vähän kohtuullisempaan hintaan kun Nakkilassa? 15€ voin maksaa. txt 0405649359

Re: Raven säätö ja asennus

7.10.2011 17:01

Nyt hyviä vinkkejä/kikkoja jumittuneen laipan irrottamiseen! Oon nitkuttanu crc:n kanssa ja riuhtonu piheil ja kammennu pakoaukosta käsin mutta ei -.- Menee hermo nyt joku apuja?

Re: Raven säätö ja asennus

20.10.2011 1:40

Niinkuin toisessa topicissa kerroin, että paras tekniikka on vaan jatkaa sitä nitkuttelua niin eipä vahinkoa saa aikaan. Ei vissiin oo hirveesti tullu laippaa putsailtua, jos se noin jumekseen on päässyt.

Yksi vaihtoehto on rakentaa työkalu siihen. Käyttäjällä Shatter on galleriassa kuva yhdentyyppisestä ulosvetäjästä.

Re: Raven säätö ja asennus

25.10.2011 13:55

Rapezu kirjoitti:Nyt hyviä vinkkejä/kikkoja jumittuneen laipan irrottamiseen! Oon nitkuttanu crc:n kanssa ja riuhtonu piheil ja kammennu pakoaukosta käsin mutta ei -.- Menee hermo nyt joku apuja?

Itselläni oli sama juttu mutta kyllä se pitkän riutomisen jälkee lähti irti. vedät sitä aina ulos ja suihkutat crc:tä ja työnnät takaisin sisään ja taas ulos ja sisään ja jatkat sitä niin kauan että lähtee irti ja välillä laitat sitä crc:tä sinne

Re: Raven säätö ja asennus

4.11.2011 10:09

Tuli irroteltuu ravea vähän liian rajusti ja raven laipassa oleva pyöreä helma meni kammettaessa rikki. Onkos sillä mitään vaikutusta tehoihin ja muihin? :roll:

Re: Raven säätö ja asennus

11.11.2011 3:33

Hyvät ihmiset lämmittäkää sitä sylinteriä siitä laipan ympäriltä, homma helpottuu tosi paljon!!!

Re: Raven säätö ja asennus

20.11.2011 13:31

kertokaas joku nyt että miten se rave säädetään oikein? vasta hommasin sen :) säädin nyt vain sillain että katoin siitä vaipan reijästä, että millon laippa nousee ihan ylös asti ja kiristin vaijerin siihen

Re: Raven säätö ja asennus

21.11.2011 22:54

^^jaani^^ kirjoitti:kertokaas joku nyt että miten se rave säädetään oikein? vasta hommasin sen :) säädin nyt vain sillain että katoin siitä vaipan reijästä, että millon laippa nousee ihan ylös asti ja kiristin vaijerin siihen


Tietopankki käyppä siellä.

Re: Raven säätö ja asennus

22.4.2012 7:58

Pitää nyt ihan kysyä täältä, kun tietopankin ohje menee hieman ohi ymmärrykseni. Eli säädetäänkö RAVE siis vaijeria kiristämällä siitä säädöstä mikä on samanlainen kierresäätö kuin kytkimessä, tai polkupyörän jarruissa?

Sitten semmoinen elintärkeä kysymys, eli kun pistää virrat päälle ja solenoidi vetää laipan ylös, niin pitääkö vaijeriin jäädä edes hieman väljää? Nimittäin itsellä ei tällä hetkellä ole siinä yhtään väljää kun solenodi vetää.

Ostin uuden laipan ja heti kävi mielenkiintoisia kun ajossa tuntui ettei eka laippa noussut tarpeeksi ylös, sitten kun sammutin pyörän ja starttasin uudestaan liikkeelle niin laippa jäi jumiin yläasentoon. Nyt taas tuntuis että laippa ainakin toimii ala-asennossa, mutta yläasentoa en enää päässyt koittamaan kun loppui tie kesken.
Mikä tämmöistä vois aiheuttaa, paikat putsattu, ei karstaa.

Re: Raven säätö ja asennus

22.4.2012 14:26

Noniin tajusinkin tuon säädön kun sitä pyörittelin, ja toimii hyvin.
Ainoaksi ongelmaksi muodostui ärsyttävä tehokuoppa 7000-7800 kierrosta, tälle alueelle jos sattuu viisari osumaan esim. n. 100km/h vauhdissa niin vauhti rupeaa putoamaan vauhdilla ja vasta kun kierrokset saavuttaa n. 6500rpm ja vauhtia sitten n. 80km/h niin rupeaa vasta olee sen verran tehoa että pystyy pitää vauhtia yllä.

Onko vika RAVE:n aukeamiskohdassa vai missä? Kun tämä kierrosalue toimi loistavasti kun vanha laippa oli rikki ja makasi pohjassa ilman vaijeria.

Re: Raven säätö ja asennus

22.4.2012 18:44

Senhän kuulus olla kiinni jostain 2000-7800rpm ja auki 7800-> . Eli jotakin häikkää siinä kyllä nyt on jos se on auki vielä 7000 :S