Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

23.6.2008 21:08

Larzes kirjoitti:Niin ja missä järjestyksessä toi vaijerin vaihto kannattaa aloittaa, mikä pää irroittaa ensin, pitää kiinni mistä jne. Tarkat ohjeet olis kiva saada :P

(Kaverin tunnuksella kirjoitin edellisen viestin sen puolesta)
laippa sylinteristä ulos, vaijeri irti ja sitten solenoidista vaijeri irti

23.6.2008 21:11

Eli otetaan ne 2 pulttia irti ja vedetään koko hoito pois? Ettei vaan nyhdetä sitä vaijeria siitä tyvestä? (Tartteeko uutta tiivistettä sit siihen?) Miten sit toi akun teline on kiinni, ku ei mitään pulttia näkyny? Niin ja sit miten se vaijeri otetaan siitä solenoidista irti?

23.6.2008 21:21

Larzes kirjoitti:Eli otetaan ne 2 pulttia irti ja vedetään koko hoito pois? Ettei vaan nyhdetä sitä vaijeria siitä tyvestä? (Tartteeko uutta tiivistettä sit siihen?) Miten sit toi akun teline on kiinni, ku ei mitään pulttia näkyny? Niin ja sit miten se vaijeri otetaan siitä solenoidista irti?
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_125_RAVEn_asennus#Puhdistus

Se tehdään ihan noiden puhdistusohjeiden mukaan ja sitten ota solenoidista sen vaijerin irti ja laita uuden tilalle. Kyllä tajuat sen miten vaijeri lähtee solenoidista kun rupeat sitä purkamaan.

23.6.2008 21:51

Mototwikistä kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen? Ja miten ihmeessä toi akkupidike on kiinni, pitäs se saada pois, ei muuten tila riitä...

23.6.2008 22:30

Ainakin -05 räsässä akkukotelo on kiinni yhdellä pultilla.

24.6.2008 0:19

Larzes kirjoitti:
Mototwikistä kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen? Ja miten ihmeessä toi akkupidike on kiinni, pitäs se saada pois, ei muuten tila riitä...
Etköhän huomaa että mistä se on kiinni kun nostat akun pois sieltä.

E: Ja se on tosiaan yhdellä ruuvilla kiinni ja sit vaan nostat sen pois.(tosiaan siis ainakin -06) :)

24.6.2008 9:32

Sit vielä vika kysymys :D
MotoWikistä: kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen?

Tuolla wikissä sanotaan et vaijerin puhdistuksen yhteydessä ensin otetaan vaijeri irti ja sitten vasta se kansi joka on kiinni kahdella kuusiokololla. Mahdollista?

24.6.2008 9:53

Larzes kirjoitti:Sit vielä vika kysymys :D
MotoWikistä: kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen?

Tuolla wikissä sanotaan et vaijerin puhdistuksen yhteydessä ensin otetaan vaijeri irti ja sitten vasta se kansi joka on kiinni kahdella kuusiokololla. Mahdollista?
Kyllä ja kyllä. Sitä laippaa ei vaijeri kiinni siinä ollessa saa nykiä, koska kiinnityskohta saattaa murtua ja joudut hankkimaan uuden laipan.

26.6.2008 20:54

Tota noin, ei oikein nappaa tehopiikkiä toi MX sen jälkeen kun männän vaihdoin ja raven säädin. Jos se raven laippa mene liian ylös että siihen tulee semmonen kolo niin syökö se tehoja?

27.6.2008 12:24

Joo vika löytyi, raven laipan vaijerin kiinnityskohta murtui, perussettiä. Haittaakohan se ravea ollenkaan jos ajelee nyt vaan, eli se rikkoutunut laippa siellä ja vaijeri vetelee tyhjää? Vai pitääkö olla ajamatta kunnes saan uuden laipan?

27.6.2008 12:42

Archi kirjoitti:Joo vika löytyi, raven laipan vaijerin kiinnityskohta murtui, perussettiä. Haittaakohan se ravea ollenkaan jos ajelee nyt vaan, eli se rikkoutunut laippa siellä ja vaijeri vetelee tyhjää? Vai pitääkö olla ajamatta kunnes saan uuden laipan?
Itse antaisin olla laipan ala-asennossa ja ottaisin vielä solenoidin liittimen pois. Näin on ihan turvallista ajaa.

27.6.2008 13:00

trilog kirjoitti:
Archi kirjoitti:Joo vika löytyi, raven laipan vaijerin kiinnityskohta murtui, perussettiä. Haittaakohan se ravea ollenkaan jos ajelee nyt vaan, eli se rikkoutunut laippa siellä ja vaijeri vetelee tyhjää? Vai pitääkö olla ajamatta kunnes saan uuden laipan?
Itse antaisin olla laipan ala-asennossa ja ottaisin vielä solenoidin liittimen pois. Näin on ihan turvallista ajaa.
Ooolraits, näin siis teen. Siis otetaanko se liitin irti mikä tulee ohjainboxilta solenoidille?

29.6.2008 12:41

olisko kellään myynnis rave2? tai mistä sais tilattua semmosen? ku nakkilas on ykkönen vähäse turhan kallis.. saksasta saa halvalla rave2 mutta onko luotettavaa kauppaa ja onko vaikee asentaa ja koota että tuleeko jotai ohjeita mukana??

29.6.2008 16:49

ei kellään sattuis olee hyvä kuntosta raven laippaa ja vaijerii?? Pistä YV:tä

29.6.2008 23:54

Nyt olis myynnissä täys setti rave1 eli solenoidi, vaijeri, laippa ym hilut, ja ohjain boksi (7800)! mukaan saa myös täysin käyttämättömän vara vaijerin. YV:tä tulemaan jos kiinnostuit!